Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door flin
#884128
Scooby schreef: Ze krijgen de vis hier, omdat het goed voor ze is en omdat ze het lekker vinden.  ;) Schraal zijn ze niet, dus daarvoor geef ik het niet. De forellen en de scholletjes heb ik bij de zalmkoppen gekregen, dus die krijgen ze een keer als extra vismaaltijd, maar dat kan dus gewoon, begrijp ik?
de vis die 1x in de week aan 't menu toegedient zou moeten worden is vette vis:
waarom?
omdat hierin veel omega 3 zit, waar ze normaal gesproken in't dagelijks rantsoen in verhouding tot de omega 6 weinig van binnenkrijgen

voer je dus niet vette vis, dan heeft dit dus in de zin van de omega 3 weinig voedingswaarde
dit wil niet zeggen dat je 't niet mag voeren, alleen zit er dan in vlees meer voedingswaarde dan in de magere vis
Door Scooby
#884129
flin schreef: de vis die 1x in de week aan 't menu toegedient zou moeten worden is vette vis:
waarom?
omdat hierin veel omega 3 zit, waar ze normaal gesproken in't dagelijks rantsoen in verhouding tot de omega 6 weinig van binnenkrijgen

voer je dus niet vette vis, dan heeft dit dus in de zin van de omega 3 weinig voedingswaarde
dit wil niet zeggen dat je 't niet mag voeren, alleen zit er dan in vlees meer voedingswaarde dan in de magere vis
Dank je voor je uitleg. Ze krijgen hier om die reden dus eens in de week een zalmkop. De forellen en de schol geef ik dan gewoon een keer extra, dus niet in plaats van die zalmkop.
Gebruikersavatar
Door pike
#884235
Forel die je in de winkel koopt is altijd gekweekte forel (regenboogforel). De vis is minder vet dan de sardien.  ;)
Door Scooby
#884285
pike schreef: Forel die je in de winkel koopt is altijd gekweekte forel (regenboogforel).
Geldt dat ook voor forel van een viskraam?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door