Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chaos
#864465
Chaos eet geen fazant. Ik denk dat deze wild is.
Hij eet wel haas die, denk ik, ook wild is.
Duif blieft 'ie niet.
Wilde eend moet 'ie niet.
Tamme eend van CN lust hij wel. Van Herby niet.  :confused1:

Bij Truus heb ik nog niks kunnen vinden wat ze niet lust.  ;D
Ze eet bijv. fazant en duif, iets wat een hoop honden niet lusten.
Door Drijver
#864501
Rovanna schreef: Mijn honden eten geen duif maar wel fazant. Ik weet dus niet welke smaak ze dan niet bevalt.
Dat is hier juist andersom. Ze eten hier wel allemaal duif maar slecht 2 van de 5 eten hier fazant en die ene dan nog met lange tanden ook.
Door jon
#864520
ben vergeten de naam van de site te noteren (was iets met dinky.nl)  maar dit vond ik:

tamme eend, vlees met vel, rauw: Kj 1697, Kcal 404, water 48,5, eiwit 11,5, vet 39,3, koolhydraten 0 (de laatste drie in grammen per 100 gram)
wilde eend, vlees met vel, rauw: KJ 886, water 66,2, eiwit 17,4, vet 15,2, koolhydraten 0.

Wilde eend is dus minder vet en bevat meer eiwit en vocht. Zonder vel zijn de verschillen minder groot:

Tam: 554 Kj,132 kcal,73,8 water,18,3 eiwit,6 vet, 0 koolh.
Wild: 517 Kj,123 kcal,75,5 water,19,9 eiwit, 4,3 vet, 0 koolh.

Te vinden onder www.dinky.net
Laatst gewijzigd door jon op ma 19 nov 2007, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#864529
Duif eten de honden hier niet, wilde eend is mwah .... haas gaat er goed in evenals hert maar dat is denk ik fok en niet wild.
De katten zijn helemaal wild van wild, kan niet wild genoeg wezen  ;D
Behalve zelfgevangen muizen, die liggen meestal in de gang, al dan niet met kop  >:( >:(
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#864719
Malamoods schreef: Ikijok eet wel wild, is geen enkel probleem, maar of hij wilde of tamme eend lust? Ik heb geen flauw idee, omdat ik zelf het onderscheid niet maken kan (tenzij het er bij staat).... Ik heb altijd eendenkarkassen gevoerd van CN en ook wel van Any Animal (zijn dat tamme of wilde?).... Nu voer ik voornamelijk van herby en daar staat het dus sinds kort bij (je kunt kiezen).... Ik heb voor de zekerheid maar tamme eend besteld, maar ga volgende keer de wilde variant bestellen....

Rachel.
Dat zijn tamme, gefokte, eenden.
Door Stef@nie
#864767
Malamoods schreef:
Maar, ik ben idd. ook benieuwd naar uiterlijke verschillen en de ervaringen wat betreft het eten van de honden....
Ik heb zowel de tamme als de wilde eendenkarkassen van Herby gehad. De tamme eenden vond Maxi heerlijk, maar de wilde at ze absoluut niet! Dat is eigenlijk het eerste wat ze echt niet lust. Het vlees van de tamme eendenkarkassen is veel lichter van kleur dan dat van de wilde eendenkarkassen, dat vlees kijkt donkerder. Ook zijn de tamme eendenkarkassen een stuk groter. Het ruikt ook wat anders. Ik bestel in ieder geval de volgende keer weer tamme eend ;) .
Door Sietie
#865321
hier wordt wilde haas prima gegeten(volgens mij is haas trouwens altijd wild ;D)en duifkarkassen gaat er ook prima in ik weet alleen niet of dat wilde of tamme zijn zijn hele kleine karkasjes lijken me eerder tortelduiven of postduiven dan houtduiven die zijn naar mijn idee groter...konijn gaat bij de ene goed  en de andere eet  wat met lange tanden maar eet het wel...eenden heb ik nog niet geprobeerd....trouwens de ene is een pup van 5 maanden en die vindt werkelijk alles heerlijk en de moeder is toch wel wat kieskeuriger die houdt ook totaal niet van geit en of de ribben....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door