Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Billie
#859940
Ik krijg sommige botten niet mee van de slager omdat hij het beter weet ;D ;D ;D 
Kippenkarkas moet ik echt niet geven, zegt'ie, heel slecht voor je hond, gaan ze trouwens dood aan  ;D

Als ik hem om anders botten vraag, zachte ribbetjes, ook niet goed. In plaats daarvan geeft hij me het grootste been dat je ooit gezien hebt, van een een koe uiteraard en dat kan ik veel beter geven, hebben ze wat te knagen.  Als ik dat niet wil, begint'ie  te mopperen en binnensmonds iets van stomme buitenlanders/stadjers/sukkels ;D ;D ;D

Een plezier om hem te zien  :(
Door ~Joke~
#859965
Damm schreef: hoe weet ik of chico allgerie heeft voor rundvlees, ze ee namelijk al lang rundvlees, en nooit wat van gemerkt
Spike had iedere keer rode bloeddoorlopen vieze ogen als hij rundvlees had gehad.
Door Laura2004
#859974
Damm schreef: hoe weet ik of chico allgerie heeft voor rundvlees, ze ee namelijk al lang rundvlees, en nooit wat van gemerkt
Waarom zou jouw hond allergisch zijn voor rundvlees?
Door dorinekok
#860037
Billie schreef: Ik krijg sommige botten niet mee van de slager omdat hij het beter weet ;D ;D ;D 
Kippenkarkas moet ik echt niet geven, zegt'ie, heel slecht voor je hond, gaan ze trouwens dood aan  ;D

Als ik hem om anders botten vraag, zachte ribbetjes, ook niet goed. In plaats daarvan geeft hij me het grootste been dat je ooit gezien hebt, van een een koe uiteraard en dat kan ik veel beter geven, hebben ze wat te knagen.  Als ik dat niet wil, begint'ie  te mopperen en binnensmonds iets van stomme buitenlanders/stadjers/sukkels ;D ;D ;D

Een plezier om hem te zien  :(
Je bent toch ook een stomme buitenlander???
Je moet wel goed luisteren naar je slager hoor. De mijne geeft echt goed advies: ik mag lamskoppen niet geven als het lam ouder is dan 6 maanden. Komt ie zelf mee aan. En ik ben ook zo'n stomme buitenlander. Maar ook hij wil wel graag zijn grote botten aan mij verslijten. Misschien houd ik hem daar een keer aan.
Gebruikersavatar
Door Billie
#860048
:( zo stom ben ik nou ook weer niet...wel een buitenlander  ;D

Koppen van lammeren? nou daar begin ik niet eens over, krijg ze toch niet mee.
Door dorinekok
#860105
haha kom dan maar hier wonen. Blijf je buitenlander maar word je niet voor stom versleten
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#860165
Billie schreef: Ik krijg sommige botten niet mee van de slager omdat hij het beter weet ;D ;D ;D 
Kippenkarkas moet ik echt niet geven, zegt'ie, heel slecht voor je hond, gaan ze trouwens dood aan  ;D

Als ik hem om anders botten vraag, zachte ribbetjes, ook niet goed. In plaats daarvan geeft hij me het grootste been dat je ooit gezien hebt, van een een koe uiteraard en dat kan ik veel beter geven, hebben ze wat te knagen.  Als ik dat niet wil, begint'ie  te mopperen en binnensmonds iets van stomme buitenlanders/stadjers/sukkels ;D ;D ;D

Een plezier om hem te zien  :(
Nou ik ging acuut naar een andere slager en vertelde gewoon niet dat het voor de hond was....
Gebruikersavatar
Door Billie
#860183
dorinekok schreef: haha kom dan maar hier wonen. Blijf je buitenlander maar word je niet voor stom versleten
Ok, het weer is daar veel beter dan hier  ;D 
M'n Frans is niet zo goed  :(
Andere slager, maar deze is zo lekker dichtbij en biologies. Er is een Hala slager die al die dingen verkoopt, maar dat is weer erg duur. Voorlopig kunnen ze toch nog niet aan die harde botten en tegen die tijd woon ik mischien in Frankrijk  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#860581
Billie schreef: :( zo stom ben ik nou ook weer niet...wel een buitenlander  ;D

Koppen van lammeren? nou daar begin ik niet eens over, krijg ze toch niet mee.
waarom zeg je dan niet dat het voor jezelf is, dat je er een lekker bouillonnetje van wil trekken  :-\
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#860633
Ik lees dit topic nu pas.
Volgens mij zit er wel ergens een grond van waarheid in...

Ik heb hier in het verleden op Barfplaats ook het advies gekregen om  mijn hond met nierproblemen niet te veel rood vlees te voeren.
Dit zelfde gaf Tannetje laatst aan bij haar lezing over rauw voeren.
Het staat mij bij dat het was omdat rood vlees naar verhouding meer fosfor bevat, maar ik weet dit laatste niet meer zeker.
Gebruikersavatar
Door pike
#860683
Wat is de definitie van "rood" vlees?
Ik versta onder rood vlees: biefstuk, ossehaas, entrecote, dat soort rundvlees. Maar geen riblappen of kopvlees bijv. Teveel van dat rood vlees eten is voor mensen nl. ook niet goed....
Door Lizzy
#861130
dorinekok schreef: kijk, ineens krijg ik het toch weer benauwd...
Ten eerste heeft Sanyo het over Tannetje die zegt dat je een hond met nierproblemen niet te veel fosfor moet geven. Dat is dus in geval van een zieke hond. Maar jij hebt geen zieke hond. Een gezonde hond krijgt geen nierproblemen van rood vlees. Een hond met zieke nieren wordt ook niet zieker van rood vlees. Want Tannetje heeft qua fosforgehalte en rood vlees geen gelijk. Voorbeeldje: rundvlees bevat per 100 gram vlees 194 mg fosfor. Kip bevat 200 mg fosfor.

Als je meer over een dieet wil lezen voor honden met nierproblemen, lees dan dit onderwerp. En zie dan ook dat je gerust rund kunt blijven geven: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html, zelfs aan een hond met nierproblemen.

Honden met leverziekten: die moet je geen rood vlees geven. Omdat dat meer ammoniak produceert. Meer over BARF en leverziektes in dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 610.0.html.

Maar goed, nogmaals, dit betreft dus honden met een zieke lever. En een hond krijgt dus geen zieke organen van rund. Je zou je overigens ook af kunnen vragen waarom Tannetje dan zelf een kant en klaar versvleesvoer op de markt zet met rundvlees. Toch? http://www.banditvoeding.nl/producten/d ... ucten.html

Dus, don't worry, be happy!
Door dorinekok
#861134
oke, is zal gelukkig blijven. En vanaf nu kunnen alle vreemde verhalen de boom in. Bedankt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door