Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#843617
AstridStraver schreef: Jammer Monique, ik had je een zeer succesvol bedrijf gewenst, maar ik snap het wel.
Als ik alleen al alle opmerkingen over Herby lees, die dus behoorlijk lage prijzen heeft maar geen website, producten niet stickert, slecht communiceert etc. en iedereen maar mopperen en wel verwachten dat hij zijn prijzen niet verhoogd...
Ben ik het helemaal mee eens!
Door Fido
#843654
Angelique schreef: * bestellen en niet op komen halen. (met stip op één)

* pas bestellen als ze helemaal leeg zijn en dan standaard verwachten dat je alles wat ze hebben moeten op voorraad hebt en diezelfde dag natuurlijk nog.

* Pietje is altijd goedkoper, oké, pietje heeft geen voorraad of bij pietje moet je min. 50 kg afnemen, of pietje zit 50km. verderop, maar we moeten even zeuren dat je altijd te duur bent.

* een kwaaie kop trekken als ze niet op zaterdagavond om 22.00 uur even langs mogen komen om voer te halen.

* heb je kilopakken moeten ze pondspakken, maar wel graag voor de kiloprijs natuurlijk zoniet dan ben je weer een afzetter.

* een afzetter vinden ze je zowieso, want veel mensen vinden dat je binnen deze branche maar voor niks moet werken, het is zogezegt "voor het goede doel".
;D ;D ;D ;)

Ik herken dit ook wel ;). Trek me er niets van aan en prijs de artikelen voor het bedrag die ík noodzakelijk vind om mijn bedrijf draaiende te houden. Prijzen kunnen bij mij dus fluctureren, hogere inkoop hogere verkoopprijs, lagere inkoop lagere verkoopprijs. Vraag en aanbod.

Klanten die over de prijs vallen kunnen van mij tips krijgen om het overal en nergens via Keulen naar Parijs enz te halen maar ga me dan niet alleen telefonisch benaderen als je het ff niet meer weet (rauwvoeren), wij hebben het te druk om dit soort telefonische gesprekken te voeren, klanten bij ons in de zaak krijgen topservice. De telefoon is er om "afspraken" te maken (natuurlijk ook voor medische vragen) en niet om makkelijk en snel gratis advies van mijn personeel zonder dat het ene euro oplevert ;)
Ik heb een bedrijf een geen hobby.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#843661
Fido schreef: ;D ;D ;D ;)

Ik herken dit ook wel ;). Trek me er niets van aan en prijs de artikelen voor het bedrag die ík noodzakelijk vind om mijn bedrijf draaiende te houden. Prijzen kunnen bij mij dus fluctureren, hogere inkoop hogere verkoopprijs, lagere inkoop lagere verkoopprijs. Vraag en aanbod.

Klanten die over de prijs vallen kunnen van mij tips krijgen om het overal en nergens via Keulen naar Parijs enz te halen maar ga me dan niet alleen telefonisch benaderen als je het ff niet meer weet (rauwvoeren), wij hebben het te druk om dit soort telefonische gesprekken te voeren, klanten bij ons in de zaak krijgen topservice. De telefoon is er om "afspraken" te maken (natuurlijk ook voor medische vragen) en niet om makkelijk en snel gratis advies van mijn personeel zonder dat het ene euro oplevert ;)
Ik heb een bedrijf een geen hobby.
O hier kan ik nog wel een leuk staaltje van vertellen. Een paar maanden geleden worden wij gebeld door een mevrouw die wilde omschakelen van brok naar vers. Dus onze klantenservice vertelt deze dame uiteraard van alles. Geeft veel informatie en goeie tips. Dit gesprek duurt zo'n 20 minuten! Aan het einde van het gesprek vraagt deze dame waar ze het voer voor haar hond kan kopen dus zegt onze klantenservice: "Nou bij ons". Waarop zij zegt: "Nee, jullie zijn veel te duur". De klantenservice was gewoon met stomheid geslagen en wist niet zo snel iets te zeggen. Over brutaliteit gesproken.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#843668
pike schreef: Tja maar om te lachen is het niet lijkt mij want zo blijft er geen leverancier over op de duur. Persoonlijk doe ik nooit moeilijk, ik ben veels te blij dat ik er aan kan komen want veel dingen kan ik hier gewoon niet kopen ook niet voor meer geld..
Maar het is denk ik wel zo dat zodra er meer auto's gaan rijden, dan moeten die chauffeurs ook mee-eten, zijn de brandstofkosten hoger, moeten die auto's onderhouden worden, en dat alles moet betaald worden door de consument, de barfer, dus gaan de prijzen omhoog. Dan gaan er weer klanten afhaken omdat ze het te duur vinden en voor die paar die overblijven loont het de moeite niet de afstanden af te leggen, moet er mogelijk zelfs geld bij dus stopt men ermee. Een systeem van afhaaladressen verspreid door het land is dan zo gek nog niet.
Ja maar zelf afhalen is voor veel mensen al teveel gevraagd. Wat dat betreft is er erg veel veranderd tussen barf nu en barf 5 jaar geleden toen men nog zelf op zoek ging naar adressen. Nu is het vooral, dat het gemak de mens moet dienen en het liefst nog voor een bodemprijs.
Door Boefke
#843692
Angelique schreef:Nu is het vooral, dat het gemak de mens moet dienen en het liefst nog voor een bodemprijs.
Tja, dit geldt zo'n btje voor alles in onze wereld momenteel...
Door Taro
#843697
Rovanna schreef: O hier kan ik nog wel een leuk staaltje van vertellen. Een paar maanden geleden worden wij gebeld door een mevrouw die wilde omschakelen van brok naar vers. Dus onze klantenservice vertelt deze dame uiteraard van alles. Geeft veel informatie en goeie tips. Dit gesprek duurt zo'n 20 minuten! Aan het einde van het gesprek vraagt deze dame waar ze het voer voor haar hond kan kopen dus zegt onze klantenservice: "Nou bij ons". Waarop zij zegt: "Nee, jullie zijn veel te duur". De klantenservice was gewoon met stomheid geslagen en wist niet zo snel iets te zeggen. Over brutaliteit gesproken.....
Pfff dit is écht het toppunt van brutaliteit!  :o
Wat een tuthola zeg....
Zie deze "dame" toch ook niet echt naar het IC rijden al zeg ik het zelf.
Waarom zijn we niet gewoon blij dat we het beste geven aan onze honden wat er te voeren is en dat het ook nog bezorgd kan worden vind ikzelf helemaal te gek en betaal er heel graag wat extra voor!  ;)
Door vandunes
#843858
Rovanna schreef: Ja het is zeker jammer dat het zo gaat. Maar ik ben er inmiddels achter dat veel mensen die BARFen dit doen omdat het goedkoop is. Ik dacht altijd dat het uit principe was maar mijn ervaring is inmiddels anders. Mensen die kvv voeren, zijn bereid veel meer te betalen. Mensen betalen zonder blikken of blozen 5 euro voor een kilo Carnibest eend & rijst maar je krijgt haast doodverwensingen als je 1,60 voor een kilo pens vraagt. Echt heel bizar ???
Toen ik brokken voerde was ik ook veel geld kwijt, zeker als je ze toch weg moet gooien als je hond ze toch niet moet. Dus ik ben echt op barfen overgestapt omdat het me voor de hond beter leek en omdat ik wel wat anders moest proberen omdat hij weigerde brokken te eten. Helaas zijn er niet veel mensen die door hebben dat je indirect eigenlijk geld bespaard door ze op deze manier te voeren, je hoeft namelijk minder naar de DA. Ze hebben immers geen huidproblemen meer, geen tandplak e.d. (tenminste dat is mijn ervaring).

In ieder geval was ik en blijf ik bereid wat meer geld uit te geven voor gezonde voeding voor mijn hond. Ik hoop alleen wel dat ik in de toekomst op een gemakkelijke manier aan dit voer kan komen, nu Canis Naturalis niet meer bij mij bezorgd. Ik heb al wel een andere leverancier gevonden, nu dus maar hopen dat deze het vol kan houden!!!
Door maitestar
#844256
Het is zeker een moeilijke business. Wij draaien nu bijna 2 jaar mee en voorlopig werk ik helaas nog steeds gratis.
Om klanten te houden moeten wij de prijzen zo laag mogelijk houden, hierdoor is het net kostendekkend maar loon zit er dus (voorlopig nog) niet in.
Wij bezorgen ook zo'n beetje in heel NL en zijn daarmee misschien wel wat duurder dan bijv. een Herby, maar als wij voor 5 euro gaan bezorgen kan ik binnen no-time de zaak opdoeken want daarmee redden wij het gewoon niet.

En die punten die Angelique opnoemt komen mij heel bekend voor! Mensen willen zoveel mogelijk service en alles voor zo weinig mogelijk geld. Tja, zo werkt het helaas niet. De zon komt nog gratis op, maar daar blijft het helaas bij in NL.
Als je ziet wat voor extra kosten er allemaal nog komen kijken bij een bedrijf sla je steil achterover. Alles is gebonden aan regeltjes.
Als ik hier bijv. de radio aan heb terwijl er klanten zijn moet ik hier eigenlijk alweer voor betalen  :o Echt NL op zijn breedst en ik snap nu ook heel goed waarom zoveel boeren vertrekken naar bijv. Canada of Nieuw-Zeeland.

Groetjes Wendy
Door Minna
#844318
en zijn daarmee misschien wel wat duurder dan bijv. een Herby,
Met sommige dingen zijn jullie zelfs goedkoper... :D
Even uit een klanten-oogpunt, ik vergelijk ook prijzen, doe ik voor ons eigen eten ook (nog meer dan voor het hondenvoer, ha ha). Ik geef vers omdat ik geloof dat het beter is dan brok, maar ik vind het ook een bijkomende voordeel dat het goedkoper is.
Zou het duurder worden dan brok, zou ik wel vers blijven geven, daar niet van. Ik heb met een vriendinnenkring allerlei adressen, waar we gezamenlijk bestellen, de een haalt daar kip, de andere daar runderspul en ik bestel dan voor iedereen bij RDS en Herby, en ik haal het daar ook op, scheelt voor de bezorgers 10 verschillende adressen langs rijden, en ik woon toch dichtbij.
Ik bestel meestal als ik nog voor 14 dagen nog eten in de vriezer heb, dan maakt het niet uit als het niet op korte termijn leverbaar is. Daar kan je dus ook als klant rekening mee houden. Tot nu toe heb ik niets vervelends meegemaakt, tja een keer is iets wat ik heb besteld leverbaar, jammer dan, vaak is er wel iets anders op voorraad wat voor vervanging kan zorgen, prima toch. Ik doe niet zo moeilijk, ben al blij dat ik niet 20 verschillende adresjes langs hoef!  ;D
Door dorinekok
#844563
Goh, ik vind het wel jammer om dit te horen allemaal.
Hoe moet dat nu als b.v. 50% van de hondenbezitters wil gaan barfen? Een imaginaire toekomst dus. Ik denk dat de drempel om op vers over te gaan groter wordt als de prijzen verhogen. Dus als het duurder wordt dan brokken geven. Want hoewel ik veel voor mijn honden over heb, ben ik zelf toch ook heel bewust bezig om zo goedkoop mogelijk in te slaan. Ik ben dan wel niet afhaneklijk van leveranciers en scharrel mijn eigen kostje bij elkaar. Dat is de afgelopen maanden gewoon een soort sport geworden. Maar als ik in Nederland zou wonen zou dat niet zo makkelijk gaan. Je bent dan toch wel afhankelijk van die leveranciers.
Ik weet ook niet hoe, maar zou de organisatie er omheen niet vebeterd kunnen worden? Net zoals de brokken industrie dat doet? Of is daarvoor de afzet markt weer veel te klein?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#844574
Nou om te beginnen zijn de marges op brokken hoger. En de afzetmarkt voor vers is klein en blijft ook klein, is mijn voorspelling. En als je gaat bezorgen, zoals ik dat doe, heb je extra kosten. Immers, je moet flinke vriesruimte hebben en aanpassingen in je auto maken om het nog redelijk ingevroren bij de klant te krijgen. In een gekoelde auto is het financieel al niet haalbaar. Die kosten heb je niet als je brokken verkoopt.
Door dorinekok
#844593
tja, dan blijft er inderdaad niet veel anders over dan vaste verkooppunten te hebben en dat de klanten het zelf ophalen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#844616
dorinekok schreef: tja, dan blijft er inderdaad niet veel anders over dan vaste verkooppunten te hebben en dat de klanten het zelf ophalen.

Ik was zo'n vast niet bezorgend verkooppunt en dat mocht ook niet baten. :-X  Feit is, men wil de laagste prijzen, oké, kan ik me voorstellen, wil ik ook. Maar wat jij ook al zegt, je rijdt overal heen en zo scharrel je je spullen bij elkaar. Zo doen wij het ook voor onze honden en doordat we zelf alles doen zijn we redelijk goedkoop uit. Ik denk dat de mensen die voor de goedkopigheid aan de barf gaan zich vaak blindstaren op de prijzen van de doe-het-zelfers en dan wel graag voor die prijzen hun honden willen voeren, maar dan wel met het gemak van het thuisbezorgt krijgen in uitgemeten verpakkingen, netjes gestickerd en het liefst ook nog ingevroren. En dat is nu eenmaal een combi die niet kan.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#846121
Rovanna schreef: En als je gaat bezorgen, zoals ik dat doe, heb je extra kosten. Immers, je moet flinke vriesruimte hebben en aanpassingen in je auto maken om het nog redelijk ingevroren bij de klant te krijgen. In een gekoelde auto is het financieel al niet haalbaar. Die kosten heb je niet als je brokken verkoopt.
Kan je het niet goedkoper krijgen door het te laten ophalen bij jou?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door