Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#842940
probiotica zijn de goede bacteriën die in je darmen zitten. Je hebt misschien wel eens reclamespotjes gezien op TV over Yakult of dergelijke drankjes ("80% van je weerstand wordt in je buik bepaald"...dat gaat over probiotica.) Alleen in capsules zitten veel meer dan in drankjes, en bovendien zijn die drankjes gezoet met suiker of syntetische zoetstoffen, niet echt gezond dus..

Je kan het geven bij darmklachten, diarree, verminderde weerstand of gewoon zomaar. Ik vind het behoorlijk 'noodzakelijk' in combinatie met antibtioica: die maakt bacteriën kapot, dus ook de goeie bacteriën in de darmen.

Je kunt het bijna op iedere hoek van de straat kopen, maar bij de reform vind je toch wel de beter merken.


dit is het antwoord dus
Door tiny
#842991
He Claudia, gekookte kip en rijst meerdere malen per dag heb ik niet van mezelf maar van de DA. Bij Tessa heeft het wel geholpen om maag en darmen weer tot rust te brengen. De gekookte kip overgoot ik met bouillon zodat ze ook wat zouten binnenkreeg.
Door Borke
#843009
tiny schreef: He Claudia, gekookte kip en rijst meerdere malen per dag heb ik niet van mezelf maar van de DA.
Volgens mij is dit het standaard advies van de meeste DA-en, of Bambix ook zoiets.
In de praktijk werkt het dus niet voor Barfende of kvv honden, die beter af zijn met hun eigen eten mits het wel wat lichtverteerbaar is (dus geen grote zware geitenribben).

De ervaring van heel veel mensen hier op BP is dat m.b.t. voeding het advies van de DA niet altijd het best werkende advies is.
Bijvoorbeeld mijn DA adviseerde dieetbrokken en Prednison en ik gaf Carnibest aan mijn kat zonder verdere medicatie... poes genezen en doet het super met haar 13.5 jaar en zo staat heel BP vol met voorbeelden.
Door Lizzy
#843258
Red_Hunter schreef: Oke, begrijp ik, maar hoe weet je het verschil?? ???

Niet. En daarom geef ik ze gewoon te eten zolang ze het eten lusten/opeten. Zodra ze zelf weigeren: dan vind ik het tijd om te vasten.

JdBL doet dit ook anders he. Als een hond diarree heeft, dan laat ze de hond vasten maar ze geeft tevens een laxerend middel (sennepeulen). Zodat de darmen actief blijven en rommel op blijven ruimen. En ik denk dat zij daar een punt heeft. Maar ik denk dat weinig mensen hun hond laxerende kruiden durven te geven als ie al diarree heeft. En dus raad ik aan om gewoon eten te blijven vertrekken (tenzij de hond zelf aangeeft het niet te moeten). En verder schrijft zij dat je diarree nooit moet stoppen. En ik ben het daar helemaal mee eens. Ook weer om dezelfde reden. Diarree is een reactie van het lichaam. Het lichaam wil iets met spoed verwijderen. Als je de diarree dan gaat stoppen, creeer je juist een ongezonde voedingsboden voor bacterieen.
Door dorinekok
#843269
maar wat als je hond bv al dàgen diarree heeft? Dan wordt het toch een ander verhaal?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door