Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#847964
Willemijn schreef: Dat is dus wat ik doe en ook gedaan heb: me suf lezen en vragen.
Als ik dan een vraag stel over wel of niet gemalen vissenkop (omdat ik daar nog nergens over gelezen had) krijg ik te horen dat ik me eerst maar "inlezen" moet. Maar dat inlezen doe je ook door vragen te stellen.

Denk niet dat mijn honden problemen zullen hebben met vis. Vooral de Bull Mastif is een "alleseter". Als we weggaan moeten we altijd eerst goed rondkijken of er niets eetbaars ligt anders is het op als we thuiskomen.
Onze vorige Bull Mastif heeft eens kans gezien om een pak bevroren spinazie in een kleine twee minuten op te eten omdat ik even naar de voordeur liep en het onbeheerd op het aanrecht had liggen.
Gewoon vragen stellen hoor! Ik weet zeker dat je je over een tijdje niet meer voor kan stellen dat je ooit brokken hebt gegeven. En het is allemaal niet zo ingewikkeld als het lijkt. Ik ben zo iemand die zonder zich echt goed in te lezen is begonnen met barfen en de honden leven nog steeds na bijna vijf jaar! :D
En idd als je ergens onzeker over bent dan vraag je het hier gewoon en dan weet je gelijk of je het goed doet. Ik sluit me ook aan bij de andere adviezen, ik zou je hond dus eerst goed laten wennen aan het eten van vleesbotten, eerste kippennekjes en vleugeltjes en dan over naar de lamsribben oid. Als je hond daar goed aan gewend is kan je prima een zalmkop geven als ze het eten. Hier eten ze het absoluut niet....
Gebruikersavatar
Door *Monique
#848006
oeps...maar bedoel het allemaal niet verkeerd, hoor!!
zou alleen zelf beginnen met iets van sardien of zo.
Tenminste zo heb ik het hier gedaan. Bantu (19 weken) heeft vorige week voor het eerst een zalmkop van 300 gram gehad.....helemaal op ;)
Door Willemijn
#848012
Oke, dat is het nadeel met zo'n forum: je mist de "lichaamstaal" die voor een groot deel bepalend is voor hoe iets overkomt.
Je antwoord kwam op mijn wat scherp over maar dat was dus duidelijk niet zo bedoeld. Excuses van mijn kant dan.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#848115
Willemijn schreef: Oke, dat is het nadeel met zo'n forum: je mist de "lichaamstaal" die voor een groot deel bepalend is voor hoe iets overkomt.
Je antwoord kwam op mijn wat scherp over maar dat was dus duidelijk niet zo bedoeld. Excuses van mijn kant dan.
en natuurlijk ook van mijn kant ;)
Door dorinekok
#848190
hoe dan ook, vandaag ga ik proberen hele koppen te geven.. Ik zal ze tegelijk voorbereiden op het vang moment
Door dorinekok
#848444
nou daar gaan we dan: het zalmkop verslag.

Doel: het vangen uit de lucht van een zalmkop en deze dan natuurlijk ook opeten
Middel:voerbakken, knipscharen, gehaktmolen en uiteraard zalmkoppen
Werkwijze: Door de zalmkoppen opbouwend aan te bieden van, puree gemengd met pens, tot aan het aanbieden in de lucht van een hele kop (als ware zwom het dier tegen de stroom op en dus zoveel mogelijk natuurgetrouw).

Dagverslag:
vandaag een lichte terugslag te bespeuren bij Babiche. Het aanbieden van de hele koppen bleek nog een stap te ver. Ze liep er hard voor weg. Daarom de koppen weer in stukken gesneden. Voor juffrouw Bridjo was dit ruim voldoende eetbaar en zij is klaar voor een groter stuk kop.
Babiche echter, geschrokken van de hele kop wilde ook de geknipte stukken liever niet meer eten. Maar omdat juffrouw Bridjo op de loer stond heeft ze toch nog wat weggeknaagd. Om de slagingskans van dit experiment te vergroten en de frustratie zo klein mogelijk te houden, heb ik dan toch nog twee derde van de kop gemalen. Hierna was het opeten van de rest een peulenschil.  Babiche is duidelijk nog lang niet toe aan het uiteindelijk vang-doel maar we houden goede moed. Positieve bekrachtiging is in deze aan te bevelen.
Door dorinekok
#848590
pffff tja, dit is een onuitputtelijk onderwerp geloof ik: honden en vis.
Door roefus
#848592
dorinekok schreef: pffff tja, dit is een onuitputtelijk onderwerp geloof ik: honden en vis.
Ja...is zo.
En ERGENS heb ik er me bij neergelegd...Roefus zal NOOIT zalmkop eten  ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#848599
roefus schreef: Ja...is zo.
En ERGENS heb ik er me bij neergelegd...Roefus zal NOOIT zalmkop eten  ;D
:) als ze maar iets van vis eten toch? Armagnac zal ook NOOIT zalmkop eten, ook niet in stukjes, hij vindt het gewoon niks. Hij eet geeneens een sardienkoppie. Maar de rest van dat visje eet hij nu wel en ik ben niet van plan dat te gaan verpesten door hem weer een zalmkop voor te schotelen. Hetzelfde geldt voor Pike. Ooit heeft hij het wel gegeten maar hij wil ze niet meer. Ook hij eet eindelijk weer sardien, complete notabene, en ik vind ook dat prima zo. Ik ga niet verder experimenteren, voor je het weet laat ook hij de sardien weer staan.  ;)
Gebruikersavatar
Door Joke I
#848602
Hihihihihi ik moet erg lachen om je verslag. Waarom? Het is heel herkenbaar. Vis, dus makreel, sardien en haring vinden mijn honden helemaal super, maar afgelopen zaterdag was het weer visdag. We hadden een aantal weken terug zalmkoppen gekocht en voor de zekerheid in de vriezer laten liggen voor een paar weken. Zaterdag hebben ze dus ieder een kop van 650 gr gehad. Ze moesten er alle drie niets van weten!Hoe hebben jullie de honden geleerd een zalmkop te eten.
Door roefus
#848610
pike schreef: :) als ze maar iets van vis eten toch? Armagnac zal ook NOOIT zalmkop eten, ook niet in stukjes, hij vindt het gewoon niks. Hij eet geeneens een sardienkoppie. Maar de rest van dat visje eet hij nu wel en ik ben niet van plan dat te gaan verpesten door hem weer een zalmkop voor te schotelen. Hetzelfde geldt voor Pike. Ooit heeft hij het wel gegeten maar hij wil ze niet meer. Ook hij eet eindelijk weer sardien, complete notabene, en ik vind ook dat prima zo. Ik ga niet verder experimenteren, voor je het weet laat ook hij de sardien weer staan.  ;)
Is ook zo...en ik ben ook niet van plan om ALLES wat hij WEL lekker vindt...voor hem te verpesten, door er elke keer weer iets van vis doorheen te gooien.
De lieverd lust werkelijk alles....en staat ZO te dralen en te doen...als ik dan weer vis er doorheen gooi.
Ik vind het gewoon niet LEUK meer....

Ooit ging ik met hem naar de markt....kocht ik een maatje..at hij op.
Vond hij leuk.
Krijg nou het gevoel dat hij door al dat gedram...zelfs DAT niet meer leuk vindt.

Hij at OOIT een zalmforelkop (wanneer was dat?) ...maar goed...
Ik vind het niet leuk meer...dat visgedoe...

Ik wil best geregeld wat rauwe sardientjes vermalen, ik koop ook wel wat zalmfilet...en dat wordt dan gegeten.
Gisteren gaf ik gestoomde makreel...vonden ze lekeer.
Is allicht VEEL te duur als ik dat volgens 'maaltijd' moet voeren.
Maarrrr...het maakt me niet veel meer uit.
Een keer wat blikvis, een keer zo'n makreel, wat zalmmootjes, wat gemalen sardien...
En verder geef ik visolie.

Dat beest eet verder alles...rustige eter...maar hij eet gewoon ALLES.
Maar heeft gewoon een hekel aan vis.
En ik ga ZIJN en MIJN leven niet bederven, door dat gedoe.
Ik geef gewoon wat hij lekker vindt, ook als 'de gratis zalmkop' erbuiten valt.
HIj is mij 'n paar euro's meer waard  :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#848613
Vind ik ook, bij mij waren de zalmkoppen dan wel niet gratis, maar ik kreeg wel veel voor heel weinig geld. Nou da's gewoon pech gehad, dan maar het duurdere sardientje uit de viswinkel (de goedkopere van de markt willen ze ook niet). Eten moet leuk blijven  ;)
Door roefus
#848626
pike schreef: Vind ik ook, bij mij waren de zalmkoppen dan wel niet gratis, maar ik kreeg wel veel voor heel weinig geld. Nou da's gewoon pech gehad, dan maar het duurdere sardientje uit de viswinkel (de goedkopere van de markt willen ze ook niet). Eten moet leuk blijven  ;)
Ach, ik kreeg onderhand alles gratis aan koppen van vis.
Zalmkoppen, haringkoppen, kabeljauw, wat ik maar wilde...
En ik voelde me soms rot om te weigeren  :-[
Ging evengoed de kliko in.

Ik heb het geprobeerd, en ik probeer soms nog wel iets  ;)...maar ik barf ook omdat ik het leuk voor de hondjes vind.
Over het algemeen zijn het alles-eters (net als ik)... ;D
En qua prijs...ach...vroeger kocht ik idiote snackies...die waren duurder dan een gestoomde makreel (gewoon qua voorbeeld).
Nu koop ik haast zelden snacks  :-[
En feitelijk maakt het me doodgewoon niks uit, als ik eerlijk ben, of ik voor 'n paar euro iets duurders moet inslaan.
(als ikzelf op een terrasje zit, is 'een rondje' soms ook een peanut, dus soms denk ik 'waarom dit gecijfer'?'

Mijn kinderen zijn bijna allemaal de deur uit (over twee weken vertrekt de laatste).
Wat maakt het me nu nog uit om iets exta's voor de honden te kopen?
Eigenlijk geen ene moer.
Dus laat ik maar kopen wat ze lekker vinden  :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door