Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#791529
Minna schreef: Okay ik ken wel forse reuen maar eigenlijk alleen wat kleinere teven. Mijn hollandse herder teef weegt (als ze op gewicht is)kilo of 19, nu is ze te dik  :-[ daarom leek 20 kg mij zo veel!
zo licht?
spieren wegen ook mee en als je dat eraf zou halen wat blijft er dan over.
Ik heb korthaar teven gezien rond de 20 kilo zo fijntjes het waren soms net windhonden.
Dan ga ik voor 22-26 kilo voor een teef en voor een reu 26-29 kilo.
#791545
K@rin schreef: Mijn teven zijn nog nooit mager geworden bij een nest.
Ik moet altijd oppassen, dat ze niet te dik worden, ook bij nesten van 9, 10 of 11 puppen.
Op een gegeven moment eten ze wel 3000 gram CARNIBEST verdeeld over 4 of 5 maaltijden per dag, anders zitten ze ook te snel vol.
Dat is meestal als de pups 3-4 weken oud zijn.
Maar dat moet ik niet te lang doen, want anders wordt de teef moddervet.
Vanaf dat de pups normale maaltijden per dag eten, ga ik het rantsoen van moeders al weer afbouwen.
Ik zeg altijd wanneer de moeder mager wordt, moet je haar meer te eten geven ............
Hier precies hetzelfde, de teef valt echt niet af, En krijgt ook een behoorlijke portie eten.... moet ook uitkijken dat ze niet te vet wordt, dus ik doe het zelfde zoals jij.
Waarom zou een teef magerder moeten worden als ze zoogt, dan krijgt ze onvoldoende binnen.
#791622
Je mag een zogende teef best koolhydraten in de vorm van pasta of rijst erbij geven. Ze moeten voor de melk veel lactose aanmaken en dat gaat het gemakkelijkst van koolhydraten. Het omzetten van eiwitten in lactose kost erg veel energie.
#792221
Heb ik net de pups hun eerste hapjes vlees gegeven, lees ik dat dat nu nog te vroeg is.....Tja, het is niet eenvoudig het goed te doen. Ik begrijp dat ik beter hier mee kan stoppen en kan wachten tot 4 weken. Dan doen we dat maar. Bedankt voor de informatie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door