Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Henk en Donja
#758318
Ah, maar kaal bot kun je beter na het eten geven ivm de vertering. Het is niet voor niets dat men het hier over 'vleesbot' en 'recreatiebot' heeft.
Door 202Spots
#758337
Henk en Donja schreef: Ah, maar kaal bot kun je beter na het eten geven ivm de vertering. Het is niet voor niets dat men het hier over 'vleesbot' en 'recreatiebot' heeft.
Kaal is helemaal geen vlees erop zoals deze geiten ribben:
Afbeelding

en deze schouderblad:
Afbeelding
Ik vind de kip karkassen er prima uitzien hoor.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#758362
Ik geef ze wel als maaltijd,zit best nog wat kippenvlees op.

Morgen met een stuk lamspens erbij :)

Kom net 80 gram tekort en had nog een klein karkasje liggen :)
Door K&D
#758402
Ik geef ze ook rustig 1 zo'n karkas als maaltje. Ik krijg ze van de poelier en hij haalt alleen de filet eraf. Er zit nog veel bij aan. Als het minder is dan een ons dan gaat er wat lever of kopvlees bij.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#758428
Henk en Donja schreef: ik vind ze wel een beetje kaal trouwens, dus misschien beter als toetje?
Ze bestaan wel dikker bevleesd, maar op zich zien deze er best nog we goed uit. ik zou deze nog wel als maaltijd zonder extra vlees geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#758436
Henk en Donja schreef: Ah, maar kaal bot kun je beter na het eten geven ivm de vertering. Het is niet voor niets dat men het hier over 'vleesbot' en 'recreatiebot' heeft.
Hier in de documentatie en algemeen op het forum bedoelen we met een vleesbot een eetbaar bot met vlees eraan (zonder vlees is het gewoon een bot). Sommige  mensen geven wel eens een kaal eetbaar bot als toetje na een vlees/pensmaaltijd.
Met  recreatiebot bedoelen we een niet-eetbaar bot. Dit zijn meestal dragende delen die zo hard zijn dat een normale hond deze niet helemaal kan opeten, hooguit wat afschrapen en vlees plukken als dat eraan zit. Kost ej soms het gebit van je hond vandaar dat veel mensen (waaronder ikzelf) geen recreatiebotten geef.
.
Door K&D
#758448
Vergeet ook niet dat kip heel zacht bot is. Het verteert makkelijk. Vooral bij die kale ribben als hierboven moet wel vlees oid aan vooraf gaan om verstopping te voorkomen.
Door jenna
#758776
ik geef ook jenna die karkas borst stuk en heb best beetje vlees hoor en anders geef ik een halve kipfileetje erbij ;)
Door Henk en Donja
#758777
Angelique schreef: Hier in de documentatie en algemeen op het forum bedoelen we met een vleesbot een eetbaar bot met vlees eraan (zonder vlees is het gewoon een bot). Sommige  mensen geven wel eens een kaal eetbaar bot als toetje na een vlees/pensmaaltijd.
Met  recreatiebot bedoelen we een niet-eetbaar bot. Dit zijn meestal dragende delen die zo hard zijn dat een normale hond deze niet helemaal kan opeten, hooguit wat afschrapen en vlees plukken als dat eraan zit. Kost ej soms het gebit van je hond vandaar dat veel mensen (waaronder ikzelf) geen recreatiebotten geef.
.
Ah ok, ik snap hem nu. Ik heb nog een wat nagelezen en ik merk dat het ook een beetje afhangt van wie de maaltijd maakt. Sommigen die geven rustig heel veel 'echt' bot en anderen maar een beetje, blijkbaar kan het dus allemaal zolang ze maar goed eetbaar/verteerbaar zijn.

Ik heb natuurlijk ook nog eens een klein hondje, en ik zie zon kippenkarkas natuurlijk als iets veel heftigers dan iemand met een grote hond.
Door tieneke
#759133
Hier krijgen ze ook veel eetbare botten maar absoluut geen kale gevallen.
Vandaag weer een lading kipruggen met zeer veel vlees eraan gekocht,meer vlees dan bot zit eraan  :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door