Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mirjam_dc
#733340
Toevallig vandaag gevonden op http://www.foodlog.nl/weblog.php

citaat:
"Deense oproep: vang en eet waterkonijn
Bereid en snijd een plaag in dunne plakjes, adviseerde hier kort geleden Wouter Klootwijk over nijlganzen. Eet een dierenplaag weg. Niettemin mag van minister Verburg de grauwe gans niet bejaagd worden.

In Trouw een soortgelijk artikel over de muskusrat - alias waterkonijn - die in Denemarken een plaag aan het worden is.

Eet hem op en het is nog gratis ook. Dat moest de nieuwe campagne wezen dacht het Deense Bos- en Natuuragentschap. "De bevolking kan meehelpen bij het bestrijden van dit dier. Bijvoorbeeld door het te eten”, meldt het agentschap op zijn site. En zo verscheen er dus een recept: muskusrat met uitjes. Nu ook te lezen op de site van Trouw.

En verdomd, ook op slashfood.com deze week een artikel over het eten van knaagdieren.

Onbeschaamd of natuurlijk maar niet 'urban'?"

Misschien iets voor barfers op vakantie  :D
Gebruikersavatar
Door pike
#733429
mirjam_dc schreef: Toevallig vandaag gevonden op http://www.foodlog.nl/weblog.php

citaat:
"Deense oproep: vang en eet waterkonijn

Misschien iets voor barfers op vakantie  :D
ik zie mezelf nog niet op muskusrattenjacht gaan, en anders: die Denen zijn wel gewend dat kampeerders vis staan schoon te maken, maar dat ze een muskusrat gaan ontleden: -X :-[ :P nadat ze eerst al met grote ogen hebben zitten kijken hoe de honden van die rare hollanders rauwe kippepootjes voorgeschoteld kregen  :D
ofwel de camping loopt leeg (eindelijk rust) ofwel we worden er af geschopt  ;D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#733512
pike schreef: ik zie mezelf nog niet op muskusrattenjacht gaan, en anders: die Denen zijn wel gewend dat kampeerders vis staan schoon te maken, maar dat ze een muskusrat gaan ontleden: -X :-[ :P nadat ze eerst al met grote ogen hebben zitten kijken hoe de honden van die rare hollanders rauwe kippepootjes voorgeschoteld kregen  :D
ofwel de camping loopt leeg (eindelijk rust) ofwel we worden er af geschopt  ;D
haha doet mij denken aan mijn vakantie vorig jaar in Frankrijk. Had de honden 'smorgens vroeg een kippetje toegeworpen die we de vorige dag uit de supermarche uit de aanbieding hadden meegenomen.
Nu hadden we een vrij grote plek (moet wel met 3 honden en een grote vouwwagen), maar Kay maakt er een gewoonte van precies ergens op het pad (bijna) haar maaltijd te verorberen. Geen rekening gehouden met de buren die net heerlijk aan het ontbijt zaten :-[
Die vertrokken richting tent om ons daarna niet meer aan te kijken :-\
Tja....foutje :(
Gebruikersavatar
Door pike
#733965
trimsalon schreef: haha doet mij denken aan mijn vakantie vorig jaar in Frankrijk. Had de honden 'smorgens vroeg een kippetje toegeworpen die we de vorige dag uit de supermarche uit de aanbieding hadden meegenomen.
Nu hadden we een vrij grote plek (moet wel met 3 honden en een grote vouwwagen), maar Kay maakt er een gewoonte van precies ergens op het pad (bijna) haar maaltijd te verorberen. Geen rekening gehouden met de buren die net heerlijk aan het ontbijt zaten :-[
Die vertrokken richting tent om ons daarna niet meer aan te kijken :-\
Tja....foutje :(
snap je dat nou ??? wat is er nou leuker om tijdens het ontbijt naar te kijken  :D
Door Nemosh
#734533
Wat een hoop reacties :)
Denk dat ik ze toch maar niet ga voeren.
En dan wel om de reden dat ze te lang in het water liggen.
Lijkt me inderdaad niet zo gezond om ze dan te consumeren.
Voor zover ik weet mogen ze in Nederland niet gefokt worden ivm de dijken etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door