Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#731949
aussie schreef: Hoe droog je zoiets  ? Ik heb geen droogmachine.
Kan ook in de oven. Volgens mij op 70 graden een uurtje of 7??????
Weet ik niet zeker, want ik gooi alles ind e dfroogmachine ;)
Door EdwinK
#731951
Ik moet eerdaags weer eens aan het drogen gaan. Zowel Brenda als Spot vinden gedroogde long heerlijk (tot nog toe steeds gekocht bij Bibi, maar zelf drogen is veel leuker, lijkt me).
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#731952
Long vinden de kooikers heerlijk! Ik heb wel altijd lamslong.

groetjes Sylvia
Door Nemosh
#731999
Nemosh eet wel long maar ik krijg het van de slager en die heeft het dan al door de gehaktmolen gedraaid.
Als er grotere stukken inzitten laat ie het liggen.
Dus echt lekker vindt hij het niet.
Ik gebruik het vaak om de gemalen groente te camoufleren  ;D
Door Ziviaantje
#732037
Dogshome schreef: Wij drogen ze in een hoek van de garage, daar zit een balk waar we haken in hebben gemaakt.
En hoelang duurt het voordat het droog is ?
Door Dogshome
#732109
aussie schreef: En hoelang duurt het voordat het droog is ?
Ze hangen nu 3 wkn en zijn goed, in de zomer gaat het sneller.
Morgen maak ik stukken, en dan gaan ze uit hun dak  :D
Door evds
#732115
Dogshome schreef: Wij drogen ze in een hoek van de garage, daar zit een balk waar we haken in hebben gemaakt.
He dat is een idee! Ik heb na het slachten veel veel long en kan het niet allemaal invriesen, long is bijna allemaal lucht maar wel volumineus. Ik ga het zeker proberen te drogen aan de lucht. Zet je er een bak onder of zo want long is altijd er bloederig?
Door Ziviaantje
#732256
Helaas, pindakaas, Indy vindt de long blééééh ! En manlief vind het maar niks als ik het in de schuur ophang om te drogen. Ik gooi het dus maar weg. Is maar een kilootje hoor, dus echt zonde valt wel mee. Het zijn wel maar kleine longetjes ( 15 x 20 cm ? ), vraag me af van wat voor dier dat is.
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op ma 26 mar 2007, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dogshome
#732464
evds schreef: He dat is een idee! Ik heb na het slachten veel veel long en kan het niet allemaal invriesen, long is bijna allemaal lucht maar wel volumineus. Ik ga het zeker proberen te drogen aan de lucht. Zet je er een bak onder of zo want long is altijd er bloederig?
We hebben een hele grote teil, en die staat er onder.
Maar opzich vind ik het nog wel meevallen hoeveel vocht er uit komt.
Door Happy Tail
#732749
aussie schreef: Helaas, pindakaas, Indy vindt de long blééééh ! En manlief vind het maar niks als ik het in de schuur ophang om te drogen. Ik gooi het dus maar weg. Is maar een kilootje hoor, dus echt zonde valt wel mee. Het zijn wel maar kleine longetjes ( 15 x 20 cm ? ), vraag me af van wat voor dier dat is.
grote kans dat het van lammetjes is
Door Amaryllis
#734907
Heb op de show in Leiden schapenlong gekocht bij een barfstalletje, en Naomi vond het heerlijk :D.Begrijp dus dat het niet echt heel voedzaam is, wat ontbreekt er et name?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door