Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#724268
Ze hebben allebei alleen een randje langs hun bovenhoekkiezen. Bij Joris kon ik er net wat afkrabben, maar bij Joep is het behoorlijk hardnekkig.

Ik ben al op zoek geweest, maar ik kan de topic niet weer vinden..... Daar werd gezegd dat je het met ????? moet insmeren.
Door Mevroi Kruim
#724273
Gin of waterstofperoxide. Schijnt allebei te werken; ik heb het nog niet geprobeerd. En dan krabben natuurlijk.
Ik denk dat ik bij Tara d'r bovenhoektanden maar naar de gin grijp; slokje extra en ze is vast heeeeel braaf  ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#724278
Ik ga waterstofperioxide halen! Kan dat geen kwaad Olga? Gewoon een gaasje dopen in wp en dat langs het randje halen?
Door Mevroi Kruim
#724280
Kan geen kwaad. Connie gebruikt het echt overal voor  ;D
Desnoods eerst ff verdunnen. Meestal is het 3%, dat is sowieso veilig, 6% kan een beetje prikken.
Door Lizzy
#724496
Ik blijf het toch gek vinden dat de ene hond zelfs met vleesbotten randjes ontwikkeld en de andere hond niet!

Neem nou Brutus: op brokken opgegroeid en echt een smerig gebit. Over gegaan op barf --> schitterend schoon gebit. Zelfs geen vuile randjes! Hij is nu bijna 11 en heeft echt het gebit van een jonge hond.

Neem nou Pinkel: zij had een zo'n smerig gebit toen ze op 3 jarige leeftijd hier kwam: wil je gewoon niet weten --> overgezet op barf --> schitterende schone kiezen maar wel smerige hoektanden.

Neem nou Linga: heeft nog nooit 1 brok in d'r leven gezien en heeft randjes op d'r hoektanden.
Door conleeuw
#724500
Lizzy schreef: Ik blijf het toch gek vinden dat de ene hond zelfs met vleesbotten randjes ontwikkeld en de andere hond niet!

Neem nou Brutus: op brokken opgegroeid en echt een smerig gebit. Over gegaan op barf --> schitterend schoon gebit. Zelfs geen vuile randjes! Hij is nu bijna 11 en heeft echt het gebit van een jonge hond.

Neem nou Pinkel: zij had een zo'n smerig gebit toen ze op 3 jarige leeftijd hier kwam: wil je gewoon niet weten --> overgezet op barf --> schitterende schone kiezen maar wel smerige hoektanden.

Neem nou Linga: heeft nog nooit 1 brok in d'r leven gezien en heeft randjes op d'r hoektanden.
:-\ ik denk inderdaad dat het niet alleen met eten zelf te maken heeft, mischien met manier van eten, Dot heeft over het algemeen een stralend gebit, Jazz blijft vooral op de hoektanden een vieze riggeltje houden :P ze eten eigenlijk beide dezelfde, knagen beiden aan bot en pens........ :-\ jij mag het zeggen ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#724509
Indy heeft ook randjes op z´n hoektanden. Ik denk dat er meerdere factoren meespelen, behalve het reinigen. Zo zal de kwaliteit van het speeksel ook van belang zijn. En misschien ook de lippen, indy heeft een plek waar z´n lip dubbelgevouwen tegen de tanden zit, daar wemelt het van de tandplak. Maar z´n kiezen zijn stralend wit, en dat waren ze op brokken niet.
De ene hond is gewoon tandsteengevoeliger dan de andere.
Door eefje
#724731
ik zat van de week bij die van ons naar de tanden te kijken en idd kiezen zijn prachtig wit maar de hoektanden en de tanden daaromheen zien er niet uit,en ik snap er niks van.
Hij krijgt van alles om zijn tanden te poetsen,karkassen,hele kippen,lappen vlees,en echt vieze tanden :-X
ik denk dat hij alleen zijn kiezen maar gebruikt als ie eet......kweetniet :-\

ik snapte het al niet maar lees nu dat harley niet de enige is,toch een soort van geruststelling zeg maar

groetjes eefje
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#724752
Grappig dat bijna iedereen de hoektanden noemt, waar vieze randjes aanzitten. Die zijn bij Sanne juist wel schoon, maar de bovenste grote kiezen, daar zit bij haar de aanslag. ::)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#724756
Bas krijgt Carnibest en circa 1x in de week iets te kauwen... hij heeft heel af en toe wat vieze kiezen maar 1x lekker kauwen en knagen en dan is het weer weg en heeft hij een sprankelend schoon wit gebit....
Door petrap
#725200
Ook Viento en Alegra hebben op hun hoektanden een randje. Zij barfen nu bijna een jaar. Die tandenkrabber kende ik nog niet, die ga ik maar eens aanschaffen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door