Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kdecoene
#717918
volgens dat ik hier gelezen heb is long en luchtpijp te verwaarlozen wat voedingsstoffen betreft.
Als je nu je hond iets wil laten vermageren kan je dan 1 of max 2 dagen per week long en/of luchtpijp geven als maaltijd ipv zijn eten in het totaal te minderen zonder dat hij tekorten oploopt.
Of is het beter over de hele lijn minder te geven, hij komt heel gemakkelijk bij in gewicht.
Hij krijgt nu 2% en weegt 26kg beter blijft hij op de 25kg is niet veel dat er af moet, maar ik zie hem liever slank daar hij agility loopt.
Aan beweging ontbreekt het hem zeker niet.
Door tieneke
#717978
Long en luchtpijp is leuk als snack maar verder zit er inderdaad niets in van voedingswaarde.
Ik zou over het hele menu eens gaan kijken om te minderen en zeker met de vettere soorten zoals bijv lam.
Door Yves
#718496
Op het moment doe ik een eliminatie dieet met Yves. Daarom krijgt hij alleen maar paard. Blijkbaar is dit heel mager want ik moet de grootste moeite doen om Yves op gewicht te houden.

Wat ik dus wil zeggen: misschien kun je als spiervlees paardenvlees gaan geven.
Door Mevroi Kruim
#718627
Yves schreef: Op het moment doe ik een eliminatie dieet met Yves. Daarom krijgt hij alleen maar paard. Blijkbaar is dit heel mager want ik moet de grootste moeite doen om Yves op gewicht te houden.

Wat ik dus wil zeggen: misschien kun je als spiervlees paardenvlees gaan geven.
Hangt heel erg van het paard af. Ik heb superdoorregen paardenvlees gehad, nu ook weer spier met redelijk wat vet. maar ook wel vrijwel vetloos.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door