Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#718929
*Natasja* schreef: Ik zeg toch niet dat ik ze niet was? Ik ben alleen iets minder kieskeurig als het om de groentes voor de honden gaat dan voor mezelf.
Sorry...verkeerd gelezen  ;)
Door tieneke
#718931
Kruimel schreef: Ik mik er altijd een of 2 eieren door, mengt ook lekker. En bladgroentes, die bevatten veel water.
Een lekkere sappige komkommer vooraf en heel je maal-sessie komt weer goed  ;)
Door roefus
#718940
Het ligt OOK nog eens aan de staafmixer  :D
Mijn ouwetje van Braun (vergeeld in de keukenlade), geeft 180 w.
Ik gebruik hem dus niet voor rauwe dingen, daar is mijn keukenmachine beter in.

De staafmixers die ik onlangs voor mijn dochter en schoondochter kocht, zitten (geloof ik) met 600 w.
Door *Axel*
#719433
roefus schreef: Het ligt OOK nog eens aan de staafmixer  :D
Mijn ouwetje van Braun (vergeeld in de keukenlade), geeft 180 w.
Ik gebruik hem dus niet voor rauwe dingen, daar is mijn keukenmachine beter in.

De staafmixers die ik onlangs voor mijn dochter en schoondochter kocht, zitten (geloof ik) met 600 w.
Ik denk dat mijn staafmixer idd een beetje zwakjes is voor dit groot werk. Maar voor die paar keren dat ik hem nu nodig heb... binnenkort wordt het toch weer full-time duck... spijtig want ik begin barfen leuk te vinden en mijn honden vinden het veeeeeeel lekkerder  :(
Door Charlotte
#720428
tieneke schreef: Groenten zitten echt vol bestrijdingsmiddelen dus ik was ze wel,doe je voor jezelf toch ook?
Bestrijdings middelen kun je toch niet met water wegspoelen?
Als het regent of er wordt in de kas gesproeid (als de groenten nog gekweekt worden)  spoelen de bestrijdings middelen toch ook niet weg?
Door KatCorso
#722818
Thuis gebruik ik ook de staafmixer van Braun om de groentenpuree te bereiden. Het vergt wel wat kracht, maar zoals hier al eerder aangehaald werd worden hier ook eerst de komkommers, bladgroenten en ook de tomaten gepureerd, dan gaat het mixen van de harde soorten veel vlotter.
Maar tegenwoordig heb ik het mezelf nog wat makkeljiker gemaakt: ik werk in een grootkeuken, en wanneer ik bijna zonder groentenpuree zit, ga ik voormiddag groenten kopen, en maak ik tijdens de kalme namiddaguurtjes van mijn late dienst een grote hoeveelheid bij. Dat is dan telkens voor zo'n 5 weken, dus zo'n 10kg telkens. Is makkelijk omdat ik daar groot materiaal kan gebruiken, grote spoelbakken heb (waar ik trouwens 1x de groenten grondig in spoel), ook spaar ik tijd en maak ik thuis geen rommel. Voorheen was ik van plan een kenwood robot te kopen voor de groenten thuis, maar nu ik 't zo doe is dat eigenlijk niet nodig  ;)
Ik schil nog steeds mijn wortelen, is blijkbaar niet nodig, dat wordt dus gewoon spoelen volgende keer  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door