Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nelis
#734112
Weer een update uit huize Nelis.
We zijn dus gestopt met geit en overgestapt op carnibest eend/rijst. Nog steeds dikke ellende. De DA weet niet meer wat hij verder moet doen met Nelis. Alles wat we konden onderzoeken is eigenlijk al onderzocht. De DA stelde voor om het maar te accepteren, omdat Nelis steeds wel weer herstelt. Op zich klopt dat, maar wie zegt dat dat zo blijft? Nelis is nu 2,5 jaar en supersterk, maar de ellende lijkt steeds sneller terug te keren. Voorheen kon het weken lang rustig blijven, nu is het af en aan.

Ik heb dus gevraagd om een verwijsbrief voor een atopietest. Een paar van Nelis' symptomen wijzen nl te sterk op een allergie om ze te negeren, nl. likken aan poten, knagen aan poten, (1) vies oogje, wrijven met kop langs van alles. Op zich zijn dat niet de symptomen waar we ons zo druk om maken. Maar de andere (vage) symptomen dus wel: maagproblemen, misselijkheid, soms dagen niet-eten, gras-grazen, lamlendig zijn en dat dan gecombineerd met de verdikte maagwand en vergrote milt die we op de echo zagen. Allemaal erg 'intern' gericht. En in eerste instantie denk je dan sneller aan een voedingsallergie dan aan iets anders. Het kan eigenlijk geen voedingsallergie meer zijn.

Opvallend is dat Nelis tijdens de vakanties eigenlijk nooit last heeft, hij krijgt dan de eerste paar dagen carnibest en daarna nature's diet. Nature's diet hebben we natuurlijk ook thuis geprobeerd en toen bleef Nelis niet symptoom vrij, dus wat hebben we op vakantie verder niet dat we thuis wel hebben?

Vandaar de atopietest dus. Als dat niks oplevert kunnen we nog verder focussen op maag en milt maar dan wordt het (nog) ingrijpender.

Hoop dat er niet uitkomt dat hij allergisch is voor katten of zo...
Door Lizzy
#734118
Ik geef je gelijk, ik zou ook een allergie-test laten doen.

Wel erg opvallend, dat Nelis zich tijdens de vakantie beter voelt....

Was je nou ook naar Tannetje geweest met hem?
Door nelis
#734271
Nog niet!
Ik laat eerst in A'dam die test doen. Als daar nou niks uitkomt, dan maak ik zeker een afspraak met haar.

Dat van die vakantie kan toeval zijn. Nelis kan weken lang symptoomvrij zijn (ook thuis). Dus zo'n vakantie kan net toevallig in een symptoomvrije periode vallen. We gaan het straks zien, want volgende week gaan we een kort weekje op vakantie. Nelis heeft het op het moment om de paar dagen, dus als hij dan weer symptoomvrij is, is het mij te toevallig.

Het zou ook nog zoiets doms als een vlooienallergie kunnen zijn. Ik heb op Nelis nog nooit een vlo gezien, hij heeft blijkbaar geen vlooienbloed. Daar komt zo'n vlo natuurlijk pas achter na die eerste tegenvallende beet. Die vlo vertrekt dan naar de katten (die ik altijd moet behandelen, want die hebben dus wel vlooienbloed), maar Nelis zou dus op die ene beet heel erg kunnen reageren. Op vakantie komt hij zelden in aanraking met andere dieren, dus vermoedelijk geen vlooien.

Bij vlooienallergie denk je echter aan huidklachten en daar zie je weinig van bij hem (behalve dat likken/knagen dan).

We hebben de afspraak op de 18e en horen vermoedelijk meteen de uitslag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door