Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#348
Ja, dat staat ook op de site van farmfood! :)  Tijdens het wassen wordt de waterstofperoxide volledig gesplitst in water en zuurstof.  Ben ook nooit goed geweest in scheikunde, dus kan me niet echt goed voorstellen hoe dat in zijn werk gaat... :-[

Groetjes,
Anna.
O dat kan ook, waterstofperoxise kan op meerdere manieren reageren het kan ook H2O2 met 1/2 O2 tot H2O en O2. Ligt aan bepaalde omstandigheden die mij ook zo even niet te binnen schieten. Daar is mijn laatste scheikunde les ook net iets te lang voor geleden.... ;)

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door chooky
#349
Ok hier zijn de resultaten van mijn kleine poep-onderzoekje. Chooky vond het wel een beetje irritant dat haar baasje nu elke keer als ze even in de bosjes ging zitten achter haar aan renden om de resultaten te bekijken, maar dit terzijde.
De poep was zeer donker van kleur. Ongeveer het donkere groen van de fyto, maar ook bruin erdoorheen. Bij elkaar is er denk net iets minder uitgekomen als erin ging. De structuur was fijn maar net zo vezelachtig als de fyto. De binnenkant van de poep was duidelijk groener als de buitenkant. Wat ik ook opvallend vond was dat de fyto stinkt, naar koeienpoep. Maar Chooky's poep rook bijna geheel niet. Ik kan mij zoiets herinneren dat bacterien de geur van de poep veroorzaken (door de gassen die zij aanmaken bij het gistingsproces) heeft de hond die bacterien nu 'opgenomen' of 'gebruikt' of in ieder geval 'binnengehouden'?
Nog een opvallend detail. Om de poep zat elke keer een duidelijke slijmlaag. Dit is toch een soort van schoonmaak actie van de darmen? Misschien de darmstimulerende werking van de fyto?
Door Anna
#350
O dat kan ook, waterstofperoxise kan op meerdere manieren reageren het kan ook H2O2 met 1/2 O2 tot H2O en O2. Ligt aan bepaalde omstandigheden die mij ook zo even niet te binnen schieten.
Pfffff, ik neem het zo van je aan, hoor... ;D

Eva, aan dergelijke detailstudies heb ik mij nog niet gewaagd!! Roger zal blij verheugd zijn. :P

Groetjes,

Anna.
Door Anna
#351
Hey Roger,

Ben je er al over uit... over de functie van fytomix?? Enkel voor de ruwe vezel? En wat denk je van de rawhide botten die ik soms geef? Kunnen die dezelfde functie vervullen?
En als honden volgens jou uit fytomix geen vitaminen halen, moeten we dan niet meer vitaminen op een andere manier (bv. meer groenten) gaan geven?
Het is wel zo dat aan fytomix heel veel heilzame werkingen worden toegeschreven (zie site bibi). Hoe zit dat dan? Geloof je daar niet in? Ik bedoel... ruwe vezel heeft niet alle werkingen die daar worden beschreven! Anderen mogen ook meedenken... ;D

Groetjes,

Anna.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door