Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Zonnetje
#664279
:D Ja goed idee om eens een lapje/lap ? pens te geven inplaats van stuk/jes,  de gene die de CB komt brengen neemt het altijd voor me mee 'hoewel dit keer was het voor het eerst dat ik verse pens had want normaal gesproken ging ik naar de supermarkt.
Maar heb toch liever lekker verse pens voor de dames en mesjeu  ;D

Dank je voor de tips !!
Laatst gewijzigd door Zonnetje op zo 19 nov 2006, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Zonnetje
#669788
:)  JA MAAR VROEG ME AF 'HOEVEEL GEEF JE DAN PER MAALTIJD PER HONDJE,  tOT NU TOE GAF IK ZE 1 ONS PER HONDJE.

EN DIE VAN 12 KILO KREEG DAN ANDERHALF ONS.

GEWICHT PER HONDJE  -12 KILO - 8 KILO - 7 KILO - BIJNA 5 KILO 'DUS JA ZE ZIJN NIET ZO HEEL GROOT.


VIND 1 ONS  ZELF  NIET ZO HEEL ERG VEEL WANT ALS JE DIE GROTE STUKJES ZIET DAN IS HET HAP SLIK WEG. EN DAN KIJKEN ZE JE AAN VAN  'MOET IK HET HIER MEE DOEN DE HELE DAG ?  :bigarmhug:
Door *Ilse
#670941
karin G schreef: Ik was bij de slager om te zien of ik pens kon bestellen daar, ja hoor dat kon, ik werd een uurtje alter teruggebeld, het mocht niet meer verkocht worden. >:(
Hij wist ook niet waarom, jullie??
wel eindelijk kippenekken, juist hetgeen waarvan hij niet wist of ie eraan kon komen.

Had ik ook maar dan met runderstrotten.... ik werd ook terug gebeld, sorry maar dat valt onder slachtafval en dat mag niet meer vervoerd worden. Zelf bij de slachterij halen is een optie!
#671125
Zonnetje schreef: :)  JA MAAR VROEG ME AF 'HOEVEEL GEEF JE DAN PER MAALTIJD PER HONDJE,  tOT NU TOE GAF IK ZE 1 ONS PER HONDJE.

EN DIE VAN 12 KILO KREEG DAN ANDERHALF ONS.

GEWICHT PER HONDJE  -12 KILO - 8 KILO - 7 KILO - BIJNA 5 KILO 'DUS JA ZE ZIJN NIET ZO HEEL GROOT.


VIND 1 ONS  ZELF  NIET ZO HEEL ERG VEEL WANT ALS JE DIE GROTE STUKJES ZIET DAN IS HET HAP SLIK WEG. EN DAN KIJKEN ZE JE AAN VAN  'MOET IK HET HIER MEE DOEN DE HELE DAG ?  :bigarmhug:
Hoi, misschien moet je je caps lock ff uitzetten, al die hoofdletters leest erg lastig  ;)

Anderhalf ons als hele maaltijd voor een hond van 12 kilo vind ik erg weinig. Gewoon voor een keer erbij, dus bv naast de kvv ofzo, is het prima.
Mijn hond van 15 kilo krijgt ongeveer een pond per dag gedurende 5 dagen per week. Hij vast 1 a 2 dagen per week. Mijn hond van 20 kilo krijgt ong. 700 gram. Ze zijn wel heel aktief.
Door Zonnetje
#671367
  :) Sorry voor de capslock - heb het uit gezet.

Ja kijk weet je wat het is 'de dierenarts vind ze nou al te dik....wat ze ook zijn hoor...nou leg ik natuurlijk niet de schuldvraag bij de DA.
ik denk dat dat komt door dat ze wel wandelen en wel in de tuin spelen....
Maar ik kan lichamelijk zelf niet veel ondernemen met ze...
Als ik ze bv een pond per dag zou geven 'dan worden ze vierkant ...de pens of cb of ander lekker vlees dat geef ik zoals ik het al had omschreven de kleintjes 3 1 ons en de grote anderhalf ons wat inderdaad ook wijnig is..
Maar geven jullie de honden ook 2x daags eten ?...dat doe ik dan wel ....
En de andere reden is 'de dames zijn door dat ze veel klachten hadden ( ontstoken baarmoeder ) alledrie gesterileseert, dus dan moet je ze wel mider voer geven omdat ze anders veel te dik worden.  ::)
#671815
Ik voer hooguit 1x per dag, met 1 a 2 vastendagen per week. Mijn ervaring is dat ze hun eten dan beter verteren en het er iha beter op doen.
Ja, mijn honden krijgen heel veel beweging, echt uren per dag aan de fiets of met de paarden mee, dus die eten behoorlijk veel, sosm wel een kilo per dag, maar dan weer een dag niks erachteraan. Als jouw honden weinig bewegen moet je idd minder voeren. Je kunt bij barf dan minder vet voeren, bv vel vand e kip eraf, bij geit of lam teveel aan vet wegsnijden e.d. Iets aan vet heeft een hond wel nodig.
Tja, voeren doe je met je ogen  ;)

Als jij zelf niet in de gelegenheid bent om veel met je honden te wandelen, zou een hondenuitlaat dan geen optie zijn? De meeste honden vinden het fantastisch om lekker met een hele club door eht bos of over de hei te rauzen, al is het maar een paar keer per week.
Door Zonnetje
#672683
:) Zou ook wel willen proberen om naar 1 x per dag te gaan wat het voeren betreft.
Heb al wel eens een poging ondernomen maar dat viel niet in goeie aarde omdat mijn Maltezertje 12 jaar dan later op de avond gal begon te spugen.
Toen dacht ik  'Ja dat is het ook niet.
Hoe lossen jullie het dan op gedurende da dag ''geef je dan helemaal niets meer bv ?
Laatst gewijzigd door Zonnetje op do 07 dec 2006, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#672802
rovianne schreef: hier kan ik ook niet eens meer kippenekken bestellen.. die moeten blijkbaar ook apart gekeurd worden, waardoor het te duur wordt voor een slager/slachthuis om dit te doen...  :'(
Gelukkig dat mijn poelier daar geen last van heeft  ::)

Bij een hondje van 12 zou ik eerlijk gezegd niet meer gaan veranderen. Voor een Malthezer is dat nog niet echt oud misschien maar ook niet piepjong. Dan worden de ingewanden wat gevoeliger en dan doe je hem waarschijnlijk geen plezier met 1x per dag voeren.
Door Zonnetje
#672976
Kruimel schreef: Gelukkig dat mijn poelier daar geen last van heeft  ::)



Bij een hondje van 12 zou ik eerlijk gezegd niet meer gaan veranderen. Voor een Malthezer is dat nog niet echt oud misschien maar ook niet piepjong. Dan worden de ingewanden wat gevoeliger en dan doe je hem waarschijnlijk geen plezier met 1x per dag voeren.
Ja daar ben ik ook een beetje bang voor want ze is de enigste van de 4 die al snel last heeft van diaree oid.
Terwijl de andere 3 bijna nooit last hebben bij verandering van eten 'nou nooit is ook overdreven maar je weet wel wat ik bedoel.
Maar nou stel dat ik de andere 3 wel op 1 x daags zou zetten 'dan staan ze er bij te kijken als ik mijn maltezertje wel op 2 x daags zou zetten  'waar ik dan zelf eerlijk gezegd moeite mee zou hebben  :-[.
Laatst gewijzigd door Zonnetje op do 07 dec 2006, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#673264
Tja, dat is dan wel weer de consequentie.
Ik persoonlijk zit daar niet mee, als bv een van mijn honden diarree heeft of erg gekotst oid dan krijgt die ff niks en de andere wel. Het leven is een tranendal  ;) ;) en ze doen het er maar mee.
Je zou je andere honden bv een lekkertje kunnen geven als je het erg moeilijk vindt. Maar meestal is het feit dat de baas het er moeilijk mee heeft aanleiding voor de honden om er een fraai toneelstukje "De Stervende Hond" aan te wijden. Doe je zelf alsof er niks aan de hand is, wennen je honden er snel aan.
Door Zonnetje
#673612
  ;) Eerlijk is eerlijk en ik moet je bij deze gelijk geven...gewoon ietsjes harder worden hè.
Of zoals je zegt  áls mijn Maltezertje eet dan de andere 3 iets kleins geven.
Goed idee want zo kun je het ook oplossen

De dieren die op bovenstaande foto staan zijn dat jouw diertjes of is dat zomaar een mooie foto
Laatst gewijzigd door Zonnetje op za 09 dec 2006, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#674291
Zonnetje schreef:   ;) Eerlijk is eerlijk en ik moet je bij deze gelijk geven...gewoon ietsjes harder worden hè.
Of zoals je zegt  áls mijn Maltezertje eet dan de andere 3 iets kleins geven.
Goed idee want zo kun je het ook oplossen

De dieren die op bovenstaande foto staan zijn dat jouw diertjes of is dat zomaar een mooie foto
Zijn allemaal mijn beestjes, sterker nog, er moet een nieuwe komen vanwege nieuwe pony erbij  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door