Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hetty
#856983
Ik gaf altijd brokken van Hills. Die idioten hebben de prijzen gigantisch omhoog gegooid waardoor ik nu 88 euro cent per dag kwijt zou zijn.
Aan iets waar hij dus niet echt vol van zit en iets wat hij amper wil eten. Ik heb heel wat gezeur gehad met brokken.

Hertenvlees in Mill kost 1 euro de kilo. Ik geef daarvan 500 gr/dag dat zou dan 50 eurocent per dag. Dan ben ik dus wel een stukje goedkoper uit.
Maar schapenstukjes zijn weer duurder.
Gemiddeld ben ik dus ongeveer hetzelfde uit. Eerder iets minder dan meer.

Maar wat voor mij het zwaarste telt is mijn hond die met heel veel smaak eet en ook echt lekker vol zit.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#857732
Voor mij komt het voeren van kvv duurder uit dan brokken. Maar ik vind het zeer belangrijk dat ze goed voer krijgen, dat het gezond is.
Daarom wil ik ook meer gaan barfen, met de medewerking van de katten :-)
Door Borke
#857874
Hetty schreef: Ik gaf altijd brokken van Hills. Die idioten hebben de prijzen gigantisch omhoog gegooid waardoor ik nu 88 euro cent per dag kwijt zou zijn.
Is dat per dag/per kat?
Dat is behoorlijk duur.

Hier ben ik 60 cent per dag per kat kwijt, met zijn zessen eten ze 1 kg CB lam en dat koop ik per 100 kg in. Dan heb ik de kosten van de vrieskist en de stroom er niet bij gerekend, maar dat noem ik dan maar 'hobby kosten'.
Door Chubby
#858737
Hoeveel katten heb je dan? Ik ben hier voor 2 katten ongeveer 1 euro per dag kwijt en dan koop ik nog niet groot in, maar bij de poelier ivm testperiode..
Zaniematsu schreef: Kon ik met mijn katten ook maar zo gemakkeijk barfen....  :-\
Nu ben ik ongeveer 8 euro per dág kwijt... 240 euro per maand.....

Lijkt me toch ook om het financiele aspect niet verkeerd om te gaan barfen ipv KVV
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#859513
Chubby schreef: Hoeveel katten heb je dan? Ik ben hier voor 2 katten ongeveer 1 euro per dag kwijt en dan koop ik nog niet groot in, maar bij de poelier ivm testperiode..
Op dit moment lopen hier 13 katten. Als je het zo bekijkt ben ik  ongeveer hetzelfde kwijt als jij, iets meer. Zou voor 8 euro eigenlijk 16 katten moeten kunnen voeden. Naast die 8 euro per dag koop ik ook nog apart voer. Dit ongeveer zo'n 15 a 20 euro per week erbij....kom dus toch wel hoger uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door