Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#659294
*Natasja* schreef: Dat is raar, dat het zowel tegen losse, als harde poep helpt. En is dat de pompoen die hier als sier wordt gebruikt?
Deze soort bedoel ik..de pumpkin waar de rauw (gepelde)pitten OOK van gebruikt worden.
En ja echt hoor. pumpkin is goed voor/tegen diaree of harde poep.
Ik stoom 't meestal,dan haal ik de schil eraf en dan pureren en in blokjes in vriezen, makkelijk om bij de hand te hebben.
Afbeelding
Door *Natasja*
#659392
Ik heb even diep nagedacht, en volgens mij valt het wel mee met de verhouding bladgroente t.o.v. knolgroente. Er zit in de groentemix:

- 200 gram andijvie
- 1 kilo wortelen
- 1 koolraap (grote)
- 1 komkommer
- 1 courgette
- 1 bakje alfalfa
- 1 handje sperciebonen

Of zit er iets anders in wat de slappe poep zou kunnen verklaren?
Door Anita*
#659396
*Natasja* schreef: Ik heb even diep nagedacht, en volgens mij valt het wel mee met de verhouding bladgroente t.o.v. knolgroente. Er zit in de groentemix:

- 200 gram andijvie
- 1 kilo wortelen
- 1 koolraap (grote)
- 1 komkommer
- 1 courgette
- 1 bakje alfalfa
- 1 handje sperciebonen

Of zit er iets anders in wat de slappe poep zou kunnen verklaren?
Nou dit heb ik ook in mijn groentenmix, volgens mij is er niks mis mee wij hebben hier geen slappe poep, maar ja ieder reageerd anders denk ik ;)
Door *Natasja*
#659399
Anita* schreef: Nou dit heb ik ook in mijn groentenmix, volgens mij is er niks mis mee wij hebben hier geen slappe poep, maar ja ieder reageerd anders denk ik ;)
Toen ik nog 3 keer in de week 200 gram groentemix gaf, ging het goed. Maar nu ze 4 keer per week krijgen, heeft hij slappe poep op de dagen dat hij groentemix eet. Nu zou je zeggen: dan geef je toch weer 3 keer per week groente. Maar Lizzy vond het wat te weinig voor een dalmatische reu, dus ben ik meer gaan geven.
Door *Natasja*
#659449
Lizzy schreef: Misschien moet je de groente verdelen over meerdere dagen, zodat hij per dag minder binnen krijgt.
Ga ik dat eens proberen. Kan ik de groentemix na ontdooien 1 dag in de koelkast bewaren? Want ik heb nu allemaal porties van 400 gram in de vriezer zitten.
Door Anita*
#659549
Ik heb wel in de gaten dat Tara na het eten van orgaanvlees slappere poep heeft daarom combineer ik het zo'n dag altijd met wat bot dat haalt het weer wat op misschien is dat een tip, geef je groente dan ook wat bot misschien helpt het. :)
Door Lizzy
#659552
*Natasja* schreef: Ga ik dat eens proberen. Kan ik de groentemix na ontdooien 1 dag in de koelkast bewaren? Want ik heb nu allemaal porties van 400 gram in de vriezer zitten.
Ja, dat moet wel kunnen. Ik las laatst dat veel meer mensen dat doen!
Door 202Spots
#659801
1 kilo wortels lijkt me 'n beetje veel in vergelijking met de andere groentes...maar ik kan ook niet echt beoordelen hoeveel het is..1 bos? 2 bos?
Maar dat zou dan eigenlijk ook niet veel uitmaken met de slappe poep..
Ik geef hier elke dag 200-250 gram gr.mix per hond...en wanneer Beau geen probleem had met 3 x per week 200 gram, dan zou ik b.v elke dag 100-150 gram geven,en kijken of dat dan ook goed gaat.

En ik vries ook voor 2 dagen tegelijk,geen probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door