Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#649445
Tanna schreef: Onze hond is een border terrier en weegt iets meer dan 7 kg.
Deze week krijgt ze :

elke morgen 30 á 40 gram groentenpuree

tussen de middag 35 gram orgaan (kippenmaag, kippenlever, kippenhart, lamshart, runderhart, pens)

en dan 's avonds ongeveer 130 gram van
- sardientjes
- kippebout
- eendepoot
- kalfsstaart
- paardevlees
- lamsrib
- geitenrib

Drie keer per dag eten mag eigenlijk niet, maar het bevalt ons best zo.
Maar geef je dan niet teveel orgaan?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#649471
trimsalon schreef: Maar geef je dan niet teveel orgaan?
Ik tel 200 gram per dag = 1400 gram per week waarvan 7x35 gram = 210 gram orgaanvlees = 15% van het weektotaal.
Door Robian
#649473
Ian krijgt 165 gram per dag dus dat kun je aardig vergelijken.
Ik voer de heren nu nog maar 1 keer per dag omdat ze anders na 1 hap de maaltijd al op hebben.

Ik reken het gewoon zo uit dat de heren over een hele week alles hebben gehad.
Dat komt ongeveer uit op 3 dagen bot, 1 dag orgaan, 1 dag spiervlees en dan 2 dagen met 100 gram groente gecombineerd met diversen. (huttenkase, karnemelk, oid)

Ik kom dan uit op 50% RMB, 15% orgaan, 15% spier, 15% groente, 5% diversen.
Laatst gewijzigd door Robian op di 17 okt 2006, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Twiz
#649475
Dian schreef: Dank jullie voor jullie adviezen. Ik wil deze week wel al proberen of Rakker bot wil eten. Hij heeft dus zo'n "LEKKER" rawhide bot en dat vreet meneer dus absoluut niet. Ligt al weken onder de tafel en hij ruikt er een keer aan en loopt snel weg. Ik ben dus een beetje bang dat meneer te lui is om te knagen! Wil deze week bij een poelier zien wat kippenekjes te krijgen zodat ik die eens kan proberen. Gewoon vlees vindt hij heerlijk, pas had ik runderlap en hem daar een stukje van gegeven. Verdween als sneeuw voor de zon. Geldt ook voor kipfilet. Vlees zal dus wel gaan, maar bot.

Kippenekken zijn zachter als vleugels? En moet ik die dan eerst kapot meppen of kun je die zo geven?

Allemaal vragen, misschien wel hele stomme, maar ik vind het best wel eng dat bottengedoe.
Een rawhide bot is op geen enkele manier te vergelijken met ECHT vleesbot, geen wonder dat ie dat niet moet ;)
Gebruikersavatar
Door Dian
#649487
Twiz schreef: Een rawhide bot is op geen enkele manier te vergelijken met ECHT vleesbot, geen wonder dat ie dat niet moet ;)
Hij ligt vaak op m'n bureau als ik achter de pc zit. Heeft hij vast meegelezen dat dat troep is en daarom wil hij het vast niet vreten ;D
Laatst gewijzigd door Dian op wo 18 okt 2006, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Happy Tail
#649756
Dian schreef: Hij ligt vaak op m'n bureau als ik achter de pc zit. Heeft hij vast meegelezen dat dat troep is en daarom wil hij het vast niet vreten ;D
:)
zie je nou wel dat honden best zelf weten wat goed voor ze is?????

veel barfplezier
Door Yves
#649931
Ook ik heb een kleine hond ongeveer 6,5 kg. Yves moet ook nog wat afvallen dus dat arme best krijgt echt amper wat. 120 gram op de dagen dat ik barf ( 2 a 3 dagen) en op de dagen dat ik kvv geef de hoeveelheid die op de verpakking staat. Dit verschilt bij mij erg en het ligt maar net aan welk merk ik geef. Van Rodi mag hij veel meer als van Bandit.
Op de dagen dat ik vlees geef krijgt Yves bijvoorbeeld

een halve duif
een halve kwartel
twee kleine lamskrabbetjes aangevult met groente of een half rolletje kruidenmix
alleen 120gr geitenvlees of pens
1/4 deel kipkarkas
1 sardien
Door Twiz
#649937
Yves schreef: Ook ik heb een kleine hond ongeveer 6,5 kg. Yves moet ook nog wat afvallen dus dat arme best krijgt echt amper wat. 120 gram op de dagen dat ik barf ( 2 a 3 dagen) en op de dagen dat ik kvv geef de hoeveelheid die op de verpakking staat. Dit verschilt bij mij erg en het ligt maar net aan welk merk ik geef. Van Rodi mag hij veel meer als van Bandit.
Op de dagen dat ik vlees geef krijgt Yves bijvoorbeeld

een halve duif
een halve kwartel
twee kleine lamskrabbetjes aangevult met groente of een half rolletje kruidenmix
alleen 120gr geitenvlees of pens
1/4 deel kipkarkas
1 sardien
Wat raar dat jij verschillende hoeveelheden kvv geeft.
De fabrikant geeft alleen maar richtlijnen, dus zou ik gewoon van elke soort kvv dezelfde hoeveelheid geven.

Het lijkt mij dat je nu, door af te wisselen de hond de ene dag op een dieet zet, wat er de andere dag weer bij gegeten wordt.

Ik denk dat je het beste de hoeveelheid aan kunt houden die hij van Bandit eet (als dat niet al te veel is) en dat dan ook gewoon van Rodi geeft.
Door Yves
#649946
De Rodi is op dus ik weet niet precies hoeveel ik in gram geef , maar het zijn twee hamburgers. Van Energique geef ik vier rondjes en bij Bandit geef ik 100 gr
Vind het zelf ook apart dat het verschilt. Hij valt trouwens wel af, dus doe toch wel iets goed.
Gebruikersavatar
Door Dian
#649953
Yves schreef: De Rodi is op dus ik weet niet precies hoeveel ik in gram geef , maar het zijn twee hamburgers. Van Energique geef ik vier rondjes en bij Bandit geef ik 100 gr
Vind het zelf ook apart dat het verschilt. Hij valt trouwens wel af, dus doe toch wel iets goed.
Ik heb vanmiddag bij Rodi staan kijken en ik weet 99% zeker dat het 4 x 100 gr was wat er in het pakje zit. Dan zou je dus het dubbele geven  ???
Door Yves
#649957
Heb je de verpaking nog? Of iemand anders?
Ik hou altijd een lichaamsgewicht van 5kg aan. En dit is bij Energique 4xrondje en bij Rodi 2xburger
Ga nu twijfelen :(
Gebruikersavatar
Door Dian
#649964
Dit heb ik van een website gehaald die Rodi verkoopt:
Verpakt in 4 schijven van 100 gr.
Ik weet dus niet of er ook andere verpakkingen zijn dan 400 gr. Bij de supermarkt hebben ze alleen die.

Dan zou dus 2 hamburgers 200 gr zijn. Gebruik je een half pak in 1 keer dan?

De rondjes van Energique zijn in elk geval 25gr. Dat weet ik zeker, liggen hier ook in de vriezer.
Laatst gewijzigd door Dian op wo 18 okt 2006, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#649973
Yves schreef: Ja ik geloof het wel. Is dat de hoeveelheid voor een hond van 5kg?
Ik heb nooit Rodi, dus ik weet niet wat daar de hoeveelheden van zijn. Maar volgens mij zitten de meeste kvv's op 100 gr per 5 kg lichaamsgewicht.
Door Yves
#649979
Ik geef over het algemeen Bandit. Maar als ik geen tijd heb om het te halen dan koop ik hier in de buurt Rodi. Dit gebeurt bijna nooit, maar dan geef ik wat op de verpakking staat. En dat is (dacht ik) 2 hamburgers. Kan er ook naast zitten :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door