Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#641855
Tinker schreef: Erna ik heb mijn redenen opgeschreven,ik ben nu benieuwd naar de jouwe ;)
Nou, de mijne zijn door diverse mensen al geschreven...Ik heb daar weinig aan toe te voegen.

Deze dierenarts zit er zoooo ontzettend naast met zijn beweringen dat ik zeker zou twijfelen aan zijn capaciteiten als dierenarts. Dat ie in brokken geloofd ...ala.....dat zijn er zoveel maar hij beweerd pertinente onwaarheden en dat vind ik een hele kwalijke zaak van iemand in een witte jas.
Door tieneke
#641875
Tinker schreef: Ik vind het een goed advies en ik ben het met (bijna) alles eens wat hij schrijft.Ik vind het ook wel vriendelijk dat zo'n Da toch de moeite neemt om zo'n uitgebreid antwoord te schrijven.
Misschien moet je mijn allereerste berichtje hier op Bp eens heel erg goed doorlezen  ;)
Kun je lezen hoe ontzettend veel goeds die bagger-stink-brokken onze vorige hond heeft gebracht en wat er gebeurde toen hij op rauw stond.
Deze Da zou ik meteen inruilen voor iemand die wel openstaat voor gezonde voeding.
Ik viel eerlijk gezegd ook van mijn stoel...dat iemand die rauw voert deze klinkklare onzin van deze on-voedingsdeskundige nog gelooft..onbegrijpelijk!
Door Jolly
#642186
he Wendy, doe die Da van je eens een leuk informatief Boekje cadeau.
Het heet: Voer voor carnivoren  ;D
Door Fido
#642265
da wil jou uitnodigen voor een lezing over voeding????? WELKE LEZINGEN OVER VOEDING????????????
Er worden namelijk HELEMAAL GÉÉN lezingen over voeding gegeven op academisch niveau!!!!!!!!!!!!!!! Of je da moet één of andere pao (post academisch onderwijs) bedoelen, meestal gesponserd door de bekende brokvoer giganten, waar in eventjes wat over voeding wordt aangekaart.

Was het maar waar dat er goede én eerlijke lezingen waren over voeding ::)
Erwin en ik worden als lastig ervaren  ;D (en daar ben ik trots op ;)).

Dan nog ff over die mobility support (zucht), heb daar al eerder een reactie op gegeven. Kom er nog een keertje op terug en dan vanuit een ander perspectief.
Erwin doet sportpaardbegeleiding (harddravers, ren- en springpaarden) en heeft veel met mobility  ;) en gewrichten te maken, heeft hier dus ontzettend veel praktijk ervaring mee.
Het oraal geven van een stof wil totaal niet zeggen dat het op de plek terrecht komt waar het de bedoeling is dat het komt. Het is een heel verhaal wat te maken heeft met opname, afbreken enz enz. De stof die goed is voor de gewrichten moet minimaal gecoated zijn omdat het anders afgebroken wordt en het dus niet werkt. Ik heb het heel erg kort door de bocht neer gezet. Kan het ook niet goed uitleggen omdat ík geen da ben en er niet dagelijks mee bezig ben. Maar in iedergeval heeft géén één fabrikant, da of vertegenwoordiger het kunnen weerleggen en hebben ze allemaal (ook royal canin) Erwin gelijk gegeven. Er wordt gewoon doodleuk gezegd...............de klant gelooft het en het werkt, dussssssssss werkt het ook!  :-X

Ps er zijn supplementen en/of alternatieve middelen die wetenschappelijk niet bewezen zijn en die in de praktijk werken. Wij maken daar dankbaar gebruik van. Maar dit is dan gebaseerd op praktijk ervaringen van eigenaren en eventueel de dierenartsen en NIET gebaseerd op een commercieele "uitvinding" waarvan zíj het vinden dat het werkt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#642367
@Tinker.

Als RC morgen een brok op de markt brengt speciaal voor honden met hartklachten ga jij die dan ook tot the point aan je hond(en) voeren?
Door Femke
#642369
Angelique schreef: @Tinker.

Als RC morgen een brok op de markt brengt speciaal voor honden met hartklachten ga jij die dan ook tot the point aan je hond(en) voeren?
Royal Konijn Cavalier  8)


altijd beter dan zelf aanrommelen  :P
Door tieneke
#642373
Angelique schreef: @Tinker.

Als RC morgen een brok op de markt brengt speciaal voor honden met hartklachten ga jij die dan ook tot the point aan je hond(en) voeren?
Ik gaf zulke dure brokken van Royal Canin dus aan onze vorige Leonberger Kobus  ;)
Speciaal voor zeer grote rassen en ter preventie tegen hartkwalen en kwalen van het bewegingsapparaat...nou hij heeft alles gekregen....zelfs nog ernstige huidklachten,darmontsteking en diabetes erbij  ::) ::) was schijnbaar een extra bonus van Royal Canin  :-X
Door ~Joke~
#642396
Ik ben zwaar onpasselijk van dit standaard DA gewauwel, met dieet kennis verkregen uit de foldertjes door de fabrikant verstrekt en de flitsende praatjes van de vertegenwoordiger.
Belachelijk dat als er problemen zijn we ineens onze honden niet meer zelf kunnen voeren maar terug naar de meuk van de fabrikant moeten.

Zou er voor mensen met dit soort problemen ook een mobility voer zijn of kunnen die zichzelf wel supplementeren en hun honden dan weer niet? Is dat niet hetzelfde dat we wel in staat zijn om onze gezinnen volwaardige maaltijden voor te zetten maar onze dieren weer niet?
Spike heeft ook gewrichtsproblemen en zware spondylose geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om naar die brokkentroep terug te grijpen.
Hij is juist geweldig opgeknapt op rauw,graanvrij!!
Door Fido
#642397
Joke Miedema schreef:
Is dat niet hetzelfde dat we wel in staat zijn om onze gezinnen volwaardige maaltijden voor te zetten maar onze dieren weer niet?
Ik denk dat dáár nou juist het probleem inzit. Heel veel mensen weten/kunnen niet gezond koken.
Kijk maar eens hoe vol de supermarkten staan vol bagger >:( het gaat steeds meer op brok lijken ;)
Door tieneke
#642464
Fido schreef: Ik denk dat dáár nou juist het probleem inzit. Heel veel mensen weten/kunnen niet gezond koken.
Kijk maar eens hoe vol de supermarkten staan vol bagger >:( het gaat steeds meer op brok lijken ;)
Hier in Tsjechie val ik echt iedere keer gewoon kompleet om als ik weer zie wat de mensen in hun kar laden...echt alleen maar wit brood,aardappels,witte rijst,macaroni,spaghetti,witte meel,toetjes met bergen suiker,snoep,chocolade en koekjes plus gebak...daarnaast vet vlees met baggervette sauzen....de groenten en fruit kopen ze amper/of niet! :-X Tsjechie is nummer 2 van heel Europa met de allerdikste mensen...er lopen hier ook al zeer veel kleine kinderen rond die gewoon al tonnetje rond moddervet zijn...het diabetes probleem is hier dan ook werkelijk torenhoog!!!
Ben ik blij dat Jaco en ik zeer sober zijn...absoluut geen suiker...geen witte meelprodukten...geen snoep....koek...aardappels...we missen het niet eens en voelen ons stukken beter en zeker slanker!
Als ik kook is het dus ZONDER zakjes...pakjes...blikjes...is ook niet om te vreten... als je al langere tijd biologisch at...ik gooi echt alles vers in de pan en later op ons bord en dat proef je gewoon  :P
Onze Nollebakmonsters en katten eten dus ook heel gezond en zelfs onze paarden eten geen baggerbrokken...
Door ~Joke~
#642510
Fido schreef: Ik denk dat dáár nou juist het probleem inzit. Heel veel mensen weten/kunnen niet gezond koken.
Kijk maar eens hoe vol de supermarkten staan vol bagger >:( het gaat steeds meer op brok lijken ;)
Heb je gelijk aan  :'(
Door Femke
#642581
Fido schreef: Ik denk dat dáár nou juist het probleem inzit. Heel veel mensen weten/kunnen niet gezond koken.
Kijk maar eens hoe vol de supermarkten staan vol bagger >:( het gaat steeds meer op brok lijken ;)
ik denk dat dat weinig met "niet weten" te maken heeft, meer met weinig tijd of zin.....
Door *wendy*
#642650
Allereerst sorry voor mijn late reactie. Vorige week had ik een reactie getypt die door een internet probleem niet geplaatst is.
Had daarin de vraag aan Lizzy gesteld tegen wie ze het had met haar woorden....als je toch brok wilt voeren hoef ik je de nadelen niet op te noemen.
Als het tegen mij was.......dan word het tijd dat er beter gelezen word. Niet voor niets zoveel strubbelingen met Owen.
En mensen moeten ook niet vergeten dat niet iedereen een partner heeft die hun visies delen.

Deze week ga ik nog even met mijn eigen DA babbelen.
Hij wilde mij heel graag even spreken over van alles en nog wat. EN hij wil Gandor dolgraag even terug zien.

Het was een heel kort mailtje omdat hij niet goed is in lange mails typen (zoals hij zelf schreef) en wil graag in een gesprek even zijn visie geven. Ik weet dat hij niet anti is, maar ook niet pro vers (of brok). Dus ik wacht af.

Ik ben er voor 80% zeker van dat ik Owen na deze eerste zak (nog 2 weken te gaan) weer over kan halen.  ;)
Na 2 weken voeren zijn er de volgende "resultaten":
* Gandor's vacht is doffer
* Hij laat meer scheten die ook nog eens harder stinken
* Hij produceert meer ontlasting
* Ik vind dat hij juist op zijn probleemschouder heel erg aan het invallen is (spierverlies???), maar volgens Owen wil ik slechte dingen zien nu Gandor brok krijgt  ::)
EN
last but not least....de eerste week leek er baat te zijn.....nu begint hij echter weer gewoon terug te vallen. Over een week weet ik meer hoe hij zich gedraagt, maar ik krijg het idee dat hij er wel eens "slechter" van kon worden of in het beste geval gelijk kon blijven.

Maar toch voel ik mee met Tinker.......want ook ik ken mensen met honden die het super zijn gaan doen op deze brok (en ja dit waren dan al brokkenhonden, maar toch).
En ja, ondanks dat mijn gevoel nee zei wilde ik het toch proberen met ontzettend veel tegenzin.
Door ~Joke~
#642651
Maar dat soort mensen zal voor hun dieren dan ook wel voor de gemakkelijke hap in de vorm van brokken kiezen. Al eten wij wel eens een gemakkelijke hap omdat ik al een tijd voor de honden in de keuken heb gestaan  :D :D
Door *wendy*
#642657
Oja gisteren heeft hij overigens een Lamsrug met ribben eraan gehad....
Erg prettig om hem bezig te zien.

Boy had er 1 van het aanrecht gejat  ::) Hij had alleen pech want hij had de kleinste gejat, terwijl hij eigenlijk de grootste had moeten hebben  :D Dus had Gandi geluk  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door