Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#628039
Batatinha schreef: Ik heb hier hetzelfde probleem. Gister twee kippenekken gegeven. (gewoon als snack) en vanmorgen had Daan over gegeven.
Gewoon kippenekken blijven voeren dus? Enne is het fout om ze naast Rodi kvv te geven. Ik durf het niet meteen aan om een hele maaltijd te vervangen.

Groetjes Marieke
Wat geeft Daan precies over?
Door Batatinha
#628044
O ja, beetje vaag geschreven. Ik bedoel of het fout is om kippenekken naast kvv te geven als snack/tussendoortje. Omdat ik denk dat het te veel van het goede is om meteen een hele maaltijd te vervangen.

Ben ik zo iets duidelijker  ;)

Groetjes Batatinha
Door Batatinha
#628068
Gele zooi met enkele restjes bot erin, maar niet echt dat het helemaal niet verteerd is.

Groetjes Marieke 
Laatst gewijzigd door Batatinha op wo 06 sep 2006, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Batatinha
#628071
Owh kijk! Ik las dat ik me daar niet druk over hoef te maken. (ik herinnerde me ineens dat ik er iets over had gelezen bij 'Barf voor beginners')
Maar Lizzy, je schrijft dat het kan zijn dat de hond dat bepaalde bot niet goed kan bekomen. Moet ik dan iets anders gaan geven, of toch nog even doorzetten?
Aan die kippenekken zat niet super veel vlees, maar ik had hem wel eerst kvv gegeven natuurlijk, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Groetjes Marieke
Door Lizzy
#628242
Gele waterachtige vloeistof met botrestjes kotsen is vrij normaal. Dit houdt in dat je hond deze stukjes bot nog niet kan verteren. Waarschijnlijk (bijna zeker) omdat hij gewoon nog in de gewenningsfase zit. Wat helpt is het geven van probiotica en het platmeppen van je vleesbotten. En wat ook helpt: als je kippennekken geeft: geef daar dan een paar stukjes pens bij. De botjes worden dan vaak door de pens "ingepakt". Voor sommige honden, vooral als ze net overschakelen, is kippennek alleen toch niet rijk genoeg aan vlees. En versvlees (kvv) is gemalen en doet niet wat pens wel doet, is mijn persoonlijke ervaring. Ik denk dat je hond dus echt wat tijd nodig heeft.
Door Stef@nie
#629264
Batatinha schreef: Gele zooi met enkele restjes bot erin, maar niet echt dat het helemaal niet verteerd is.

Groetjes Marieke
Zoiets heeft Maxi eergisteren ook overgegeven nadat ze voor de eerste keer hele kippennekken had gehad. Ik zal het eens proberen er pens bij te geven. En hoe lang moet ik dan ongeveer wachten met het geven van andere RMB? Wanneer ze kippennekken kan eten zonder er van over te geven? En kippenvleugels en eendennekken? Mag je die ook tot beginnersbotten rekenen of daar ook nog even mee wachten? En wat betreft vis (sardientjes)?
Door *Robin*
#630403
sardientjes zijn ook goede beginners visjes die gaf ik ook aan de katten en dat was twee keer leuk maar daarna niet meer :( maar die kan je nu al zonder problemen( hoop ik ;)) geven...
ik denk dat je het beste net zo lang kippennekken kan blijven geven tot haar maagzuur eraan gewend is, dus dat ze niet meer overgeeft erna, dan kan je eens een eendenek geven en kijken wat er gebeurd, als ze het goed binnenhoud kan je eens kippenvleugels proberen, dit is toch iets harder dan de nekken. als dat goed gaat kan je eens poten van de kip proberen en andere delen van de kip, bijv. een hele of een halve kip. als ze dat allemaal goed verteerd zou ik pas met lamsribben beginnen, en geen enkele maar twee of drie aan elkaar en zo zacht mogelijk als je die kunt krijgen. een enkele kunnen ze nog wel eens heel doorslikken :-\
Door Stef@nie
#630834
*Robin* schreef: sardientjes zijn ook goede beginners visjes die gaf ik ook aan de katten en dat was twee keer leuk maar daarna niet meer :( maar die kan je nu al zonder problemen( hoop ik ;)) geven...
ik denk dat je het beste net zo lang kippennekken kan blijven geven tot haar maagzuur eraan gewend is, dus dat ze niet meer overgeeft erna, dan kan je eens een eendenek geven en kijken wat er gebeurd, als ze het goed binnenhoud kan je eens kippenvleugels proberen, dit is toch iets harder dan de nekken. als dat goed gaat kan je eens poten van de kip proberen en andere delen van de kip, bijv. een hele of een halve kip. als ze dat allemaal goed verteerd zou ik pas met lamsribben beginnen, en geen enkele maar twee of drie aan elkaar en zo zacht mogelijk als je die kunt krijgen. een enkele kunnen ze nog wel eens heel doorslikken :-\
Ah fijn dat sardientjes ook gegeven kunnen worden aan een beginnende barfer! Alleen kippennekken is ook zo saai. Ze houdt ze nu trouwens goed binnen  :)! Tenminste, zover ik weet is er nergens overgegeven...  ::) Ik heb ook al eendennekken in de vriezer liggen, dus dat ga ik de volgende keer proberen. Kippenvleugels heb ik ook al aangeschaft, dus die stap kan ik ook al gaan zetten(over een tijdje). En dan zal ik snel sardientjes aan gaan schaffen, dan is er weer wat meer variatie  :D !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door