Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#624686
But please note that all dogs are different and it has been reported that some highly sensitive dogs have had seizure reactions to being near or in contact with these particular garden herbs
Ik ga er nu alleen van uit dat het heeeel misschien toch mogelijk kan zijn dat die snifferhond van mij er heeeel toevallig dan misschien WEL gevoelig voor zou kunnen zijn...en alleen daarom
wil ik de eventuele trigger gewoon verwijderen.....wanneer er naar verloop van tijd evengoed regelmatig seizures zouden komen...tja dan weet ik dat de rozemarijn dan niet de oorzaak geweest is...maar stel dat we geen seizures meer krijgen??????
Dan zou het toch ook mogelijk kunnen zijn omdat we de rosmary niet meer hebben....

smilies and signs werken niemeer;-(
Door dogsunlimited
#624922
Angelique schreef: Ik ben dory even niet, maar goed :D
Ik zit hier ff in een heel ander kruidenboek te bladeren en daar wordt rozemarijn samen met andere kruiden geadviseerd dagelijks in te nemen bij epilepsie. Dus uhh, schiet mij maar lek.
Rozemarijn is an sich echt niet zwaar giftig. In onze soep smaakt het ook heerlijk. Ikzelf vind het geen alledagskruid, maar dat ben ik maar natuurlijk. Wanneer je een hond hebt met epilepsie dan ben je gewoon overal op bedacht en aangezien er melding wordt gemaakt dat het aanvallen zou kunnen triggeren, dan neem je gewoon geen enkel risico en ga je iedere confrontatie met rozemarijn in dit geval uit de weg. Sommige (droog)voeders bevatten ook een portie rozemarijn en dan heb ik dus echt zoiets van "wat moet dat in mijn dagelijkse voeding"?
Toppie Angelique, hier kan je wat mee.
Overal lees ik het goede nut van Rozemarijn en dat het geen kwaad kan dit dagelijks te geven in kleine hoeveelheden. Maar als dat een trigger is, dan kappen met die handel. Heel verstandig.
Die rozemarijn uit brokvoer is een vervanger van de BHT/BHA en 1 of ander zuur die in de olie verwerkt zit. Als je doorleest over oververhitting van natuurlijke anti-oxidanten als rozemarijn, kan dat op termijn net zoveel schade aanrichten als de rest van de chemische anti-oxidanten in brok. Maar in zijn oorspronkelijke natuurlijke versneden vorm is het wel gezond. Wij zijn gewend om alles uit die groentemixen te halen.
Maar bv. JdB is daar helemaal geen voorstander van. Een wilde hond/wolf haalt alles uit de natuur, daar horen ook de verschillende kruiden bij die door prooidieren gegeten worden. Het is wel fascinerend hoe zij daarover denkt.
Door dogsunlimited
#624924
202spots schreef: Ik ga er nu alleen van uit dat het heeeel misschien toch mogelijk kan zijn dat die snifferhond van mij er heeeel toevallig dan misschien WEL gevoelig voor zou kunnen zijn...en alleen daarom
wil ik de eventuele trigger gewoon verwijderen.....wanneer er naar verloop van tijd evengoed regelmatig seizures zouden komen...tja dan weet ik dat de rozemarijn dan niet de oorzaak geweest is...maar stel dat we geen seizures meer krijgen??????
Dan zou het toch ook mogelijk kunnen zijn omdat we de rosmary niet meer hebben....

smilies and signs werken niemeer;-(
Dat lijkt me het moeilijkste wat er is, die triggers achterhalen en zorgen dat het niet meer terugkomt. Je hebt volkomen gelijk. Weg met die planten. Nogmaals veel sterkte.
Door dogsunlimited
#624951
Kan iemand mij updaten over het volgende boek?

Common Herbs for Natural Health van JdB

Staat hier veel info over het gebruik van kruiden voor honden in?

Thanks.
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op do 31 aug 2006, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#625009
barfje schreef: Toppie Angelique, hier kan je wat mee.
Overal lees ik het goede nut van Rozemarijn en dat het geen kwaad kan dit dagelijks te geven in kleine hoeveelheden. Maar als dat een trigger is, dan kappen met die handel. Heel verstandig.
Die rozemarijn uit brokvoer is een vervanger van de BHT/BHA en 1 of ander zuur die in de olie verwerkt zit. Als je doorleest over oververhitting van natuurlijke anti-oxidanten als rozemarijn, kan dat op termijn net zoveel schade aanrichten als de rest van de chemische anti-oxidanten in brok. Maar in zijn oorspronkelijke natuurlijke versneden vorm is het wel gezond. Wij zijn gewend om alles uit die groentemixen te halen.
Maar bv. JdB is daar helemaal geen voorstander van.
Een wilde hond/wolf haalt alles uit de natuur, daar horen ook de verschillende kruiden bij die door prooidieren gegeten worden. Het is wel fascinerend hoe zij daarover denkt.
Deze vat ik niet, vrees ik... :-[. Wil je 'm uitleggen voor mij?

Overigens had ik hier een kruidentuintje voor de hond (verregent >:() maar alleen Linga eet daar uit zichzelf van. Ik denk (maar ik weet het niet zeker) dat veel honden het verleert zijn, welke plantjes/kruiden ze kunnen eten en welke niet. Linga is de enige echte barfhond hier in huis en zij eet in het bos en in de tuin dus wel van plantjes, kruiden en bessen. Grappig, niet?

Dat boek wat je noemt van JdBL: heb ik niet. Ik heb maar 2 kruidenboeken en 2 specifieke hondenboeken van haar en de kruidenboeken die ik heb vind ik niet specifiek erg duidelijk (dat bleek dan gisteren ook al wel toen ik je de info uit haar boeken wilde geven. Daar staat dan "2 handenvol" en ik weet ook niet wat je daar nou mee aan moet, met zoiets.... Maar ja, toch is het wel leuk om ze te hebben!
Door dogsunlimited
#625060
Lizzy schreef: Deze vat ik niet, vrees ik... :-[. Wil je 'm uitleggen voor mij?

Overigens had ik hier een kruidentuintje voor de hond (verregent >:() maar alleen Linga eet daar uit zichzelf van. Ik denk (maar ik weet het niet zeker) dat veel honden het verleert zijn, welke plantjes/kruiden ze kunnen eten en welke niet. Linga is de enige echte barfhond hier in huis en zij eet in het bos en in de tuin dus wel van plantjes, kruiden en bessen. Grappig, niet?

Dat boek wat je noemt van JdBL: heb ik niet. Ik heb maar 2 kruidenboeken en 2 specifieke hondenboeken van haar en de kruidenboeken die ik heb vind ik niet specifiek erg duidelijk (dat bleek dan gisteren ook al wel toen ik je de info uit haar boeken wilde geven. Daar staat dan "2 handenvol" en ik weet ook niet wat je daar nou mee aan moet, met zoiets.... Maar ja, toch is het wel leuk om ze te hebben!
:-[ Heb de titel van het boek veranderd!! Common Herbs for Natural Health moet het zijn. Dit is het enige boek wat ik hier kan bestellen.

Ik ga alleen af op wat ik lees op fora en stukken van JdB die gepubliceerd zijn............of ik daar in mee ga is een tweede. Doe toch mijn eigen ding.

Dat bedoelt zij ook, of heb ik begrepen wat zij daarmee bedoelt. Dat een hond de gelegenheid moet hebben te scharrelen in de natuur. Dat we moeten leren 'luisteren' naar de behoefte van de hond en daarop in moeten spelen. Als je je hond de gelegenheid geeft alles uit de natuur te halen, dan is het niet nodig met groentes in de weer te gaan. Mijn honden krijgen gelegenheid zat en ze maken daar ook dankbaar gebruik van.  ;) Heb ze nog niet eigenhandig kruiden zien eten, maar wel boomwortels, graswortels, mos en boombast. En de bramenstruiken zijn tegenwoordig ook niet meer veilig. Ik ga steeds meer twijfelen of ze daar gelijk in heeft of niet.

Ik wil wel graag boeken waar duidelijk beschreven staat hoeveelheden en waarvoor etc. Iedereen heeft het over JdB. Ik wil daar een boek van puur voor de heb (en om er toch ook wat van op te steken).
Door Lizzy
#625071
barfje schreef: :-[ Heb de titel van het boek veranderd!! Common Herbs for Natural Health moet het zijn. Dit is het enige boek wat ik hier kan bestellen.

Ik ga alleen af op wat ik lees op fora en stukken van JdB die gepubliceerd zijn............of ik daar in mee ga is een tweede. Doe toch mijn eigen ding.

Dat bedoelt zij ook, of heb ik begrepen wat zij daarmee bedoelt. Dat een hond de gelegenheid moet hebben te scharrelen in de natuur. Dat we moeten leren 'luisteren' naar de behoefte van de hond en daarop in moeten spelen. Als je je hond de gelegenheid geeft alles uit de natuur te halen, dan is het niet nodig met groentes in de weer te gaan.
Ja, maar ja, JdBL vindt ook dat je alleen pens moet voeren van grasgevoerde dieren... En vlees van natuurlijk gehouden dieren. En melk moet afkomstig zijn van gezonde, natuurlijk gehouden geiten en moet rauw gegeven worden. En als je daar niet aan kunt komen, moet je zelf maar een geit aanschaffen.....

Ik vind veel van haar aanbevelingen prima hoor, maar ook ondoenlijk, anno 2006.
Mijn honden krijgen gelegenheid zat en ze maken daar ook dankbaar gebruik van.  ;) Heb ze nog niet eigenhandig kruiden zien eten, maar wel boomwortels, graswortels, mos en boombast. En de bramenstruiken zijn tegenwoordig ook niet meer veilig. Ik ga steeds meer twijfelen of ze daar gelijk in heeft of niet.
Ik heb geen idee....

Mijn honden dus ook, die krijgen ook zat gelegenheid. En twee ervan snappen niet wat ze met bessen, kruiden, planten aanmoeten. Ze eten alleen gras ;D. Dat vind ik niet voldoende. Of hetgeen Linga eet voldoende is? Ik zou het je niet durven zeggen.... Ik denk zelf dat maaginhoud van herbivore prooidieren wel degelijk wordt gegeten en dat er daarnaast ook nog gras, kruiden, mos en bes en wortel wordt gegeten. Bovendien gaat de manier van voeren van vandaag de dag niet een op een op met 'vroeger' of hoe de wolf eet. Tenzij je veel biologisch vlees/wild voert.
Ik wil wel graag boeken waar duidelijk beschreven staat hoeveelheden en waarvoor etc. Iedereen heeft het over JdB. Ik wil daar een boek van puur voor de heb (en om er toch ook wat van op te steken).
Ja, het is erg leuk om de boeken van JdBL te lezen en te hebben. Ik hoop voor je dat iemand dat boek heeft! Misschien Dory!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 31 aug 2006, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#625080
Het valt mij wel op hier in mijn roedel van 9 honden waaarvan er een aantal opgefokt zijn met brok en dit ook jaren gegeten hebben en een aantal  (nu 3) die 100% rauw en vers zijn afgespeend dat die veel makkelijker hier de pruimen uit de boom vreten, zelf frambozen en bramen plukken dan diegene die met brok opgefokt zijn en pas veel later aan de barf zijn gegaan. Dit laatste groepje van 3 kun je ook letterlijk alles te (v)reten geven, het lijkt wel alsof er niks verkeerd kan vallen. Nog nooit zijn ze aan de dunne geweest van hun eten, zelden dat er door deze gespuugd wordt enz. Ik vind het een heel verschil met de anderen.
Ik denk dat je dit groepje wel in een kruidentuin kan "gooien"en dat ze dan misschien wel op zoek gaan naar dat wat nodig is, maar die anderen op zeker niet.
Door Lizzy
#625082
Angelique schreef: Het valt mij wel op hier in mijn roedel van 9 honden waaarvan er een aantal opgefokt zijn met brok en dit ook jaren gegeten hebben en een aantal  (nu 3) die 100% rauw en vers zijn afgespeend dat die veel makkelijker hier de pruimen uit de boom vreten, zelf frambozen en bramen plukken dan diegene die met brok opgefokt zijn en pas veel later aan de barf zijn gegaan. Dit laatste groepje van 3 kun je ook letterlijk alles te (v)reten geven, het lijkt wel alsof er niks verkeerd kan vallen. Nog nooit zijn ze aan de dunne geweest van hun eten, zelden dat er door deze gespuugd wordt enz. Ik vind het een heel verschil met de anderen.
Ik denk dat je dit groepje wel in een kruidentuin kan "gooien"en dat ze dan misschien wel op zoek gaan naar dat wat nodig is, maar die anderen op zeker niet.
Geinig dat jij hetzelfde signaleert! Ik heb precies, exact eender hier, met de Maatjes! Linga is 2 keer 1 dag aan de dunne geweest (afkloppen op ongelakt hout) en dat was na een ff rawhide (toch een van de betere, dacht ik) en 1 keer met een virus waarbij Pinkel en Brutus 1,5 week leeg liepen. En ze is nu 15 maanden. Ze vreet bosbessen, aalbessen, bramen, moerbeitjes, etc en ze weet exact welke ze moet plukken! Want de onrijpe: laat ze echt wel hangen! Bovendien eet ze een heel scala aan kruiden en grassen en is ze bijv. met vlagen dol op mijn knoflook-sprieten. Ze eet verder gewoon alles en ze is dus gewoon nooit ziek (ook afkloppen op ongelakt hout). Die andere twee zijn echte dombo's, vergeleken bij onze echte barf-rups.
Door 202Spots
#625100
barfje schreef: :-[ Heb de titel van het boek veranderd!! Common Herbs for Natural Health moet het zijn. Dit is het enige boek wat ik hier kan bestellen>>>

Ik wil wel graag boeken waar duidelijk beschreven staat hoeveelheden en waarvoor etc. Iedereen heeft het over JdB. Ik wil daar een boek van puur voor de heb (en om er toch ook wat van op te steken).
Common Herbs for Natural Health is meer voor mensen denk ik...
Afbeelding

Ik heb deze, The complete Herbal Handboek for the dog and cat, en daar heb je waarschijnlijk (voor de dieren) meer aan dan aan de "Common Herbs for Natural Health"
Afbeelding
Is op Ebay nog te koop:(komt alleen errug veel verzenkosten boven op :o)
http://cgi.ebay.com/HERBAL-HANDBOOK-FOR ... dZViewItem

Deze is er ook maar die heb ik zelf niet:
Afbeelding

meer boeken voor dieren op Ebay:
http://search.ebay.com/search/search.dl ... RACLI+LEVY

Dan heb ik van JdBL ook deze in 't Hollands,(gekregen van Mariska! :-*)
Gezonde Jonge honden en Mijn hond ziek en gezond.
maar die zijn niet meer te vinden denk ik...

nog wat gevonden....

http://www.amazon.com/gp/offer-listing/ ... 01?ie=UTF8
Laatst gewijzigd door mahuni op do 31 aug 2006, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dogsunlimited
#625102
Lizzy schreef: Ja, maar ja, JdBL vindt ook dat je alleen pens moet voeren van grasgevoerde dieren... En vlees van natuurlijk gehouden dieren. En melk moet afkomstig zijn van gezonde, natuurlijk gehouden geiten en moet rauw gegeven worden. En als je daar niet aan kunt komen, moet je zelf maar een geit aanschaffen.....

Ik vind veel van haar aanbevelingen prima hoor, maar ook ondoenlijk, anno 2006.
Ik heb geen idee....

Mijn honden dus ook, die krijgen ook zat gelegenheid. En twee ervan snappen niet wat ze met bessen, kruiden, planten aanmoeten. Ze eten alleen gras ;D. Dat vind ik niet voldoende. Of hetgeen Linga eet voldoende is? Ik zou het je niet durven zeggen.... Ik denk zelf dat maaginhoud van herbivore prooidieren wel degelijk wordt gegeten en dat er daarnaast ook nog gras, kruiden, mos en bes en wortel wordt gegeten. Bovendien gaat de manier van voeren van vandaag de dag niet een op een op met 'vroeger' of hoe de wolf eet. Tenzij je veel biologisch vlees/wild voert.
Ja, het is erg leuk om de boeken van JdBL te lezen en te hebben. Ik hoop voor je dat iemand dat boek heeft! Misschien Dory!
Ik heb honden die van de kamperfoeliebessen hebben gesnoept. Schijnt behoorlijk giftig te zijn en alleen vogels eten ervan.
Normale 4-potige zoogdieren zouden die besjes met rust moeten laten, maar die van mij werden er als een magneet toe aangetrokken. Rare barfers.......

Wat vind je van de theorie van het wolvenonderzoek van Mech? Hij beweert dat wolven geen inhoud van de maag eten. Dat wordt uitgeschud tot het zo goed als leeg is.
Op andere sites wordt ook beweerd dat het met kleine prooidieren eender is. De maag wordt geschud en de darmen opgegeten.
Door Lizzy
#625112
barfje schreef: Ik heb honden die van de kamperfoeliebessen hebben gesnoept. Schijnt behoorlijk giftig te zijn en alleen vogels eten ervan.
Normale 4-potige zoogdieren zouden die besjes met rust moeten laten, maar die van mij werden er als een magneet toe aangetrokken. Rare barfers.......
Heeeel maffe barfers... Ook groot geworden op brokken?
Wat vind je van de theorie van het wolvenonderzoek van Mech? Hij beweert dat wolven geen inhoud van de maag eten. Dat wordt uitgeschud tot het zo goed als leeg is.
Op andere sites wordt ook beweerd dat het met kleine prooidieren eender is. De maag wordt geschud en de darmen opgegeten.
Ja, ik geloof daar dus niet in. Ja, ik geloof Mech helemaal, maar ik geloof dat hij totaal verkeerd geintepreteerd is door zijn aanhangers. Ik denk dat hetgeen Mogens Eliasen hierover schrijft in "The Wolves Natural Diet - a Feeding Guide for your Dog?" juist/juister is. Ik vind zijn intepretatie van Mech ook logischer. Mijn gevoel hierover word bevestigt doordat ik zie hoe mijn Linga verzot is op van maaginhoud tot stront van kleine en grote herbivoren "prooidieren".
Door 202Spots
#625116
barfje schreef: Bedankt Dory, ga dat eens doorspitten.
Misschien dat die boekhandel dat hier naartoe kan/wil halen.
Misschien is er wat te vinden op de europese market places?
Dan zijn de verzendkosten ook niet zo duur.
Door Mevroi Kruim
#625168
Bij mijn honden is het precies omgekeerd, Tara die groot geworden is op brok (en varkensvoer) eet echt alles, plukt zelf bosbessen en bramen en aardbeien, eet gras en paardemest en zwarte grond en rotte boomstronken. En Kátur, die na 8 weken nooit meer een brok gezien heeft, staat er met verbijstering naar te kijken en piekert er niet over. En is met barf ook een zeurneur.
Alleen paardenhoef, da's heerlijk, en konijnenkeutels.

ELiasen had Mech gevraagd hoe hij bij zijn bewering kwam dat wolven de ingewanden van hun prooi niet opeten, en Mech schijnt daarmee de darmen te bedoelen. Dus de pens eten ze wel, maar of ze hem nou wel of niet uitschudden ....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door