Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#621043
O jeetje, ik lees mijn mailtjes even niet, PBen werkt op dit moment beter.

Overigens bedankt voor alle leuke reacties. En aarzel niet om commentaar te geven. Het kan altijd beter!

En het rekeningnummer is van dierenartsenpraktijk de Oase in Almere.
#622487
:) Ik heb het boek van Tannetje gelezen. Ik vind het een nuttig boek vooral voor mensen zoals ik. Dus die net beginnen. Het is ook erg geschikt om als fokker mee te geven/ aan te bevelen.
Het boek is verdeeld in verschillende hoofdstukken die ingaan op de geschiedenis van dierenvoeding, uitleg over spijsvertering bij de hond, hoe de gemiddelde da omgaat met dierenvoeding, brokken en wat erin zit, stromingen in vers voer en conclusies, zelf voeding samenstellen (hoe, wat en waarom), hygiene, uitleg kvv, voordelen biologisch t.o.v bio-industrie, hoofdstuk over katten, pups en kittens en specifike voeding bij aandoeningen.
Wat ik zelf erg fijn aan dit boek vond is de praktijk voorbeelden en het is kort en bondig dus het leest lekker weg.
#622498
petrap schreef: Ik vermoed dat Lizzy Mediaboek bedoelt ;). Ik kan me niet voorstellen dat de Mediamarkt tussen de huishoudelijke apparatuur en electronica een boek over versvoeding te koop aanbiedt ;D.
ach je hebt dan toch een vriezer nodig.
#623163
Hitam schreef: Hallo jongens, Tannetje heeft even vakantie 8) Het was de bedoeling om het boek na mijn vakantie te lanceren en ik moet ook nog even overleggen
met de uitgever over promotionele activiteiten.
Dan komt het ook op mijn website.

Voor de superongeduldigen: 14,95 overmaken op rekening 29.31.54.473 onder vermelding van je adres en postcode en dan ben je vanaf 4 september de eerst volgende die het boek heeft.

Hoi, ik wil graag je boek bestellen en zal het geld overmaken van de week.
#626526
Jaaaa, ik kwam thuis van vakantie en wat lag er in mijn poststapel, het boek! Ik moet de eindversie nog lezen maar heb natuurlijk wel de pre-eindversie gelezen. Ik vind het een helder, duidelijk boek zonder poeha of 'ikbendegeweldigsteenditisdewaarheid'... Het legt gewoon kort en helder uit waarom rauw van belang is, wat het inhoudt en...ik moet eerlijk zeggen...ik vind een uitlegje over alle 'stromingen' toch wel handig. Met name omdat internet een van de eerste bronnen is waar mensen gaan zoeken. En voor veel beginners is het lastig om wegwijs te worden in het woud der KVV'ers, Barfers, Raw Feeders, NRV-ers en dat is toch wel waar je in veel gevallen snel op stuit. Als ik heel eerlijk ben, ikzelf heb me er ook niet in verdiept, 't zal mij een worst wezen hoe je het beestje noemt. Maar toen ik Tom Lonsdale mailde om te vragen waarom hij zijn lezing op de Gesude Hunde Treff had gecancelled kreeg ik als antwoord dat 'Barf is something that should be avoided'... termgemier (hij wilde mij verder ook geen antwoord meer geven...) en ik vind het persoonlijk handig om te weten wie waar vandaan komt en wie wat vindt. Zodat ik me daar vervolgens lekker niets van kan aantrekken  ;D

Verder vind ik het een handig boekje om aan mensen die nog niet ervaren zijn mee te geven; helder en informatief. Tannetje, proficiat!
#626532
Hitam schreef: Tja, de terminologie klopt al weer niet meer. NRV staat er niet in. Volgende druk...........als die er komt.
Nou Tan, maak je niet teveel zorgen hoor... Laat een term zich eerst maar vestigen voordat je hem opneemt. Ik bedoel, als ik morgen besluit rauwvoeren 'Het Nieuwe Voeren' te noemen hoeven nog niet direct alle boeken te worden aangepast omdat ik, Geer de rauwvoerster met twee hondjes, dat heb bedacht. Ik vind je boek meer dan volledig!  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door