Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#597615
Mogens heeft het hier idd niet over de grootte van de hond. Als ik 8% aanhou kom ik op  560 gram per maaltijd om een volle maag te krijgen. Dat scheelt nogal wat! Dan kun je idd de porties aardig verhogen en vastendagen inlassen.
Door JR
#597682
hij heeft ongeveer 400 gr gehad,en hij was al gewend om af en toe zo'n 250 gr te krijgen.hij weegt zelf 6,5 kg.
Door evelyn02
#598088
Ik ga uit van de hoeveelheid die ze per week kregen toen ze 7 keer per week gevoerd werden. Die hoeveelheid heb ik hetzelfde gehouden. Soms krijgen ze de dag voor de vastendag een dubbele hoeveelheid, soms minder en een andere dag wat meer. Ze vasten nu ongeveer 2 keer per week zonder problemen en ik geef ze 25% van het lichaamsgewicht per week. Het maximum wat ze per dag krijgen is ongeveer 8% (inclusief groente).

Evelyn
Door Lizzy
#598171
Ja, ik denk persoonlijk dat Eliasen een percentage heeft genoemd dat niet voor alle honden representatief is.

Als hele mini kleine honden al voor hun dagelijkse portie zomaar 6% a 8% mogen eten, dan kun je er wel vanuit gaan dat ze pas vol zitten als ze 6% a 8% of meer van hun lichaamsgewicht krijgen.

Dus 400 gram voor Chuckie is dan niet echt zoveel. Dat is ongeveer 6% van zijn lichaamsgewicht. Volgens mij kan JR dit best (en ik zou dat rustig aan doen) naar 8% van zijn lichaamsgewicht opbouwen (dat is ongeveer 530 gram) en misschien (maar dat moet de tijd leren, vind ik) zelfs wel naar 9%. Ik denk wel dat je dan vaste-dagen in moet gaan lassen JR! Anders kun je hem op de duur rondrollen 
Door evelyn02
#598322
Bij mijn stoppen ze na 8% nog niet met eten. Ik weet niet of ik nog meer wil geven. Volgens Mogens is vol eten: dat ze eten laten liggen, maar of ik dat hier bereik. Maar het zal toch wel, eens zal de maag vol zijn. Omdat ze gewend zijn grote maaltijden te krijgen zal het wel geen kwijt kunnen maar ik durf het toch niet,

Evelyn
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door