Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door zoem zoem
#581517
hoi ,
nou ja ,
we schijnen nogal achteraf te zitten , en zijn 2 dagen op de hondenshow , en eerlijk gezegd , denk ik niet dat de hotel eigenaar blij is met rauw vlees/botten op de kamer.
Door Jojo
#581722
zoem zoem schreef: hoi ,
nou ja ,
we schijnen nogal achteraf te zitten , en zijn 2 dagen op de hondenshow , en eerlijk gezegd , denk ik niet dat de hotel eigenaar blij is met rauw vlees/botten op de kamer.
In de badkamer dan, is zo weer schoongespoelt met de douchekop ;D
Door Borke
#582138
zoem zoem schreef: hoi ,
nou ja ,
we schijnen nogal achteraf te zitten , en zijn 2 dagen op de hondenshow , en eerlijk gezegd , denk ik niet dat de hotel eigenaar blij is met rauw vlees/botten op de kamer.
Gewoon een dweiltje meenemen en de badkamervloer dweilen.

Wij hebben Borke vaker in hotels zijn barfhap weg laten knagen en nooit problemen gehad. Gewoon wat vlees in de minibar leggen ;D

Je kan ook nog vooraf informeren of je bij het hotel rauwe kip kan bestellen, dan heb je het lekker vers.
Door zoem zoem
#582170
Goed idee ,
ik mail de eigenaar voor kip , maar we hebben schijnbaar allemaal een gezamelijke badkamer dus daar laten eten dat doe ik maar niet , ik neem 2 benches mee dus kunnen ze tijdens het eten gewoon in de bench .
maar het drogen ga ik ook proberen , vertrek is in November dus als ik al een koelbox met vrieselementen meeneem en onder in de bus plaats, kan ik bij aankomst kvv geven , op donderdag , gedroogd vlees/orgaan met groenten en vrijdags kip.
zit ik nog met zaterdag, ???op zondag gaan we weer naar huis.
hoe bewaar je gedroogd vlees?
Door Malamoods
#582605
Hoe en hoelang kun je gedroogde hapjes bewaren? Ik ga er ook eentje aanschaffen! :) Kan echt alles erop qua vlees en fruit? En kun je de gedroogde fruit ook aan de hond geven?

Is het vooral gezond vanwege de toevoegingen die er niet inzitten? En qua voedingswaarde van het vlees? Het wordt toch verhit?

Rachel.
Door Borke
#582695
Hoe lang je de gedroogde hapjes kunt bewaren, hangt af van hoe lang je het droogt.
Ik droog het liever niet helemaal gortdroog en dan is het beperkter houdbaar.
Ik droog een hele serie en vries het dan in porties in en zorg ervoor dat ik zo'n portie dan binnen een week opmaak. Ik droog vooral lever en pens.

Ik kies ervoor om te drogen omdat het fijne beloningssnoepjes zijn, gezonder dan de snoepjes die ze in de winkel krijgenl ik voer dus geen gedroogd vlees.
Wel maak ik ook 'gedroogde repen' om als snack te geven.

Fruit heb ik nog nooit gedroogd.
Door Malamoods
#582716
AstridStraver schreef: Hoe lang je de gedroogde hapjes kunt bewaren, hangt af van hoe lang je het droogt.
Ik droog het liever niet helemaal gortdroog en dan is het beperkter houdbaar.
Ik droog een hele serie en vries het dan in porties in en zorg ervoor dat ik zo'n portie dan binnen een week opmaak. Ik droog vooral lever en pens.

Ik kies ervoor om te drogen omdat het fijne beloningssnoepjes zijn, gezonder dan de snoepjes die ze in de winkel krijgenl ik voer dus geen gedroogd vlees.
Wel maak ik ook 'gedroogde repen' om als snack te geven.

Fruit heb ik nog nooit gedroogd.
Wat voor "repen" maak je dan?

Rachel.
Door Mevroi Kruim
#582720
Ik droog dus wel kurk- dan wel gortdroog, en dan is het echt lang houdbaar. Ik bewaar het wel in de koelkast voor de zekerheid maar ik heb er nog geen problemen mee gehad en een lading lever zit er nu a 3 maanden in.
Ik heb ook appels en bananen gedroogd, jummie! Wel vantevoren in een badje van water met citroensap anders worden ze zo bruin. Ik vond het veels te lekker om aan de honden te geven, lekker zelf opgesmikkeld ;D
Binnenkort gaan er andere leuke dingen op als mango, tomaat, perzik en misschien abrikoos als het een beetje betaalbaar wil worden.
Door Borke
#582723
Malamoods schreef: Wat voor "repen" maak je dan?
Meestal repen lamsvlees of lever.
Ongeveer 10-15 cm lang en 2-4 cm breed en dan behoorlijk dun natuurlijk, zo dun als ik het in die maten kan snijden met de hand.

Vroeger gaf ik Borke van die 'beggin strips' van Purina en daar was (is) hij helemaal gek op.
Maar... MIJN gedroogde repen vindt hij veel lekkerder 8)
Door Malamoods
#582734
Edwin en Brenda schreef: Misschien kunnen mensen hun 'droog' recepten eens geven :)
Goed plan! Spuien maar! ;D

Rachel.
Door Malamoods
#582735
AstridStraver schreef: Meestal repen lamsvlees of lever.
Ongeveer 10-15 cm lang en 2-4 cm breed en dan behoorlijk dun natuurlijk, zo dun als ik het in die maten kan snijden met de hand.

Vroeger gaf ik Borke van die 'beggin strips' van Purina en daar was (is) hij helemaal gek op.
Maar... MIJN gedroogde repen vindt hij veel lekkerder 8)
Goed idee! 8)

Ik ga de gedroogde hapjes gebruiken voor tijdens trainen (op de hondenschool). Lijkt me ideaal!

Rachel.
Door Malamoods
#582736
Astrid, wat is er de reden van dat jij het niet helemaal gort droog droogt?

Rachel.
Laatst gewijzigd door Malamoods op vr 07 jul 2006, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Malamoods
#584637
Malamoods schreef: Astrid, wat is er de reden van dat jij het niet helemaal gort droog droogt?

Rachel.
Ik stel de vraag gewoon nog een keer... ;) ;D

Rachel.
Door Borke
#585081
Malamoods schreef: Astrid, wat is er de reden van dat jij het niet helemaal gort droog droogt?
Ten eerste is het sneller klaar en ten tweede en meest belangrijke: Borke gaat er van uit zijn dak.
Het ruikt ook veel sterker ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door