Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#568029
Fijn dat je zo meedenkt Lizzy! :) Ik vind het verschil ook enorm groot, vandaar dus ook mijn vraag. ;) Misschien nog iemand anders (iemand die cb verkoopt misschien?) of anderen die daar ideeën over hebben? Ik vind die 7% helemaal niet gek hoor Lizzy, want het is geen pup met enorm veel puppyvet... Oké, te zwaar mag hij ook niet worden, maar er mag best wel wat aan, het is ook nog es een actief type dus...

Ik ga hem in elk geval meer geven Lizzy! Enne... ben wel benieuwd wat anderen van deze constatering vinden...

Of misschien een topic openen onder nieuwe naam (vis is nu niet echt meer aan de orde...)...

Rachel.
Door Lizzy
#568033
Volges mij kun je het onderwerp/topic zelf nog aanpassen (in je eerste orginele bericht). Je kunt ook nog een topic in de versvleeshoek openen, als je dat prettiger vindt!

De overgang van 4,5% naar 7% is wat groot, dus ik denk dat ik zelf eerst 5% en dan 5,5% en dan 6% zou geven van het lichaamsgewicht. En dan even kijken hoe hij daar op groeit en bloeit :D!
Door Lizzy
#568035
Ik bedoel wel 5% --> 5,5% --> 6% van de zelf samengestelde maaltijden. Misschien kun je veiligheidshalve voorlopig beter niet meer als 5% van het lichaamsgewicht aan Carnibest geven!
Door Malamoods
#568037
Dank je Liz! Ik ga nu effe afkoelen, het wordt hier tropisch achter de pc!

Rachel.
Door boskat
#568042
Aanbevolen hoeveelheden voor honden
Volwassen honden hebben tussen 20 en 25 gram Carnibest per kilogram lichaamsgewichtper dag nodig.
Pups en jonge honden hebben tussen 40 en 50 gram Carnibest per kilogram lichaamsgewicht per dag nodig.
Bovengenoemde hoeveelheden zijn richtlijnen. Voor hele bewegelijke honden is er Carnibest Aktief.
Voor honden met overgewicht of neiging daartoe is er Carnibest Light.

Dit is wat er op de site staat van Carnibest,ook dat het richtlijnen zijn,je kunt dus altijd meer geven,indien nodig
Door Malamoods
#568110
Ja, die info van de site heb ik gelezen en ben dus op de hoogte. Maar ik vind het zo gek dat de verhoudingen (barf - kvv) zo veel verschillen in hoeveelheid voer t.o.v. het lichaamsgewicht... Dat is juist waar mijn vraag over gaat. Ik open een nieuwe topic, want dit topic ging immers over vis...

Rachel.
Door Malamoods
#568122
Yahoo, de kippennekken vond Ikijok fantastisch! Ik heb vriendjes gemaakt geloof ik! ;D Ik weet niet of het nodig is, maar eerst heb ik ze platgeslagen en daarna 1 voor 1 met de hand gegeven. Ik heb ze vastgehouden, zodat hij met zijn kiezen er stukken vanaf kan "knippen". Hij kraagt ze prima (lekker geluidje! ;D)... Ben benieuwd naar zijn ontlasting morgen met al dat barfvoer wat hij vandaag heeft gehad... Leuke ervaring hoor! :D

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door