Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#560497
mmm....ik heb het nog nooit gevoerd.
Wel ooit het plan gehad, maar zag eigenlijk niet het voordeel ervan in.
Nu misschien wel :D
Door Tineke *
#560512
Weet iemand of Bibi dit verkoopt.En helpt het echt met afvallen?

Tineke
Door roefus
#560520
Tineke * schreef: Weet iemand of Bibi dit verkoopt.En helpt het echt met afvallen?

Tineke

eeeeh....vallen ze daarvan af?
Dan mot ik het niet hebben!
Door jon
#560522
Ik heb van Tannetje begrepen dat fyto-mix de inhoud is van de boekmaag en dat het inderdaad zoiets is als het vuil in de vuile pens. Het is geen poep maar ziet er zo uit en ruikt minstens zo erg als verse mest. Maar het beest vond het lekker en hij heeft vanmorgen (das vast toevallig) geen poep gegeten.(was gewoon te druk met andere soortgenoten in de weer. ;D
Door Peet
#560528
Ja, het helpt om af te vallen. Het vult goed en bevat veel vezels en geen vet.

Van Bibi heet het Fytomix, en van Carnibest heet het Kruidenmix. Maar hoe het bij Bibi gemaakt wordt (van van welke maag en van koe of lam) weet ik niet. Ik weet het alleen van Carnibest, toen ik het aan Corine vroeg.

O ja: de meeste honden vinden het zaaaalig.
Mensen wat minder: het stinkt verschrikkelijk :P ;D
Laatst gewijzigd door Peet op di 30 mei 2006, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#560565
Ik geef er ook meestal een kwakje van bij de penslappen, met het idee dat het dan weer pens is zoals pens bedoeld is te voeren ;)
De drollen zijn dan ook wat steviger, idd. door de vezels!
Door Ike
#560569
Heb het Ike ook gegeven op advies van het verkooppunt toen hij overstapte van brok op Bibi, hij vond het heeeerlijk (het rook ook zo lekker :-X)
Door jon
#560788
Ben nog niet helemaal uitgevraagd over de kruiden/fytomix: Lhaki krijgt sinds hij barft zo'n 250 gram eten per dag waarvan zo'n 10-12% groente. Van de fyto zou hij een kwart rol per dag moeten hebben dat is ruim 60 gram. Dat is op de hoeveelheid eten die hij krijgt best een forse hoeveelheid extra. (Zeker gezien het feit dat ie van kvv maar 150 gram per dag kreeg. Ben ik hem nu niet aan het overvoeren. Moet ik z'n gewone maaltijden iets kleiner maken???? Je geeft die kruidenmix toch juist ook vanwege de voedingsstoffen die erin zitten?? ???
Laatst gewijzigd door jon op di 30 mei 2006, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#560797
Kan me niet voorstellen dat dit echt de gewone, gezonde voedingsstoffen vervangt.
Ik zou het eerder zien als een beetje aanvulling, dan wat anders.
Door amiwoods
#560808
Peet schreef: Ja, het helpt om af te vallen. Het vult goed en bevat veel vezels en geen vet.

Van Bibi heet het Fytomix, en van Carnibest heet het Kruidenmix. Maar hoe het bij Bibi gemaakt wordt (van van welke maag en van koe of lam) weet ik niet. Ik weet het alleen van Carnibest, toen ik het aan Corine vroeg.

O ja: de meeste honden vinden het zaaaalig.
Mensen wat minder: het stinkt verschrikkelijk :P ;D
bij Bibi wordt de Fytomix gemaakt van de maaginhoud van een lam ;)
Door jon
#560813
Jojo schreef: Hoezo MOET hij 60 gram per dag hiervan hebben ???
Nou MOETEN is er niet bij natuurlijk, maar dat was het advies.
Door jon
#560818
roefus schreef: Kan me niet voorstellen dat dit echt de gewone, gezonde voedingsstoffen vervangt.
Ik zou het eerder zien als een beetje aanvulling, dan wat anders.
Ik zie het ook als aanvulling hoor, maar ik vind de hoeveelheid per dag zoveel zoveel (310 gram voeding per dag bedoel ik) vooral als je bedenkt dat Lhaki een paar maanden geleden nog maar 150 gram per dag kreeg. Snap je wat ik bedoel?
Door pallas
#560832
toen Didot en Nox nog hoofdzakelijk cb kregen voerde ik ze wel fyto, nu met barfen is het wat op d achtergrond geraakt. Ik voerde dan ong. twee lepels per dag (15 gram??) per hond (op 1kg cb)

ik vind het meer een toevoeging, net zoals je wel kwark of biogarde geeft en 60 gr. per dag lijkt me dan ook erg veel voor zo'n kleine hond.
bovendien ging Nox er van aan de sch*t als ze er eens te veel van kreeg :P


ik ben wel weer van plan het samen met pens te voeren, lijkt me wel een strak plan :)
Door Jojo
#561024
jon schreef: Nou MOETEN is er niet bij natuurlijk, maar dat was het advies.
Ah, ok ;)
Maar ik zou dan zeker niet korten op het gewone voer, dan maar minder fytomix, want dat is gewoon extra.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door