Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rajzcek
#569618
Ik denk dat ondanks alle moeite die vele liefhebbers voor hun trouwe viervoeter(s)over hebben,er altijd moeilijke eters zullen blijven :o Het is soms moeilijk te bevatten wat droogvoer honden weg kunnen stouwen,terwijl natuurlijk gevoerde honden weleens moeilijk doen.Maar ik zou er niet te veel aandacht aan schenken,sommige honden genieten van alle aandacht.Eten ze hun portie niet op,echt weg halen!!Je kan het later dan nog eens proberen.Wij voeren de grootste maaltijd 's avonds laat na het laatste uitlaten,lekker eten.....en dan rust na weer een lange hondendag!Maar vergeet niet dat negatieve aandacht van de eigenaar ook aandacht is.Maak van het eten geen spelletje waarvan de hond steeds wint.Vandaag echt geen honger.....morgen wel.Sterkte :)
Door Lafje
#570064
Onze vizsla-reu van 3 eet alleen maar als hij trek/honger heeft. Maakt niet uit wat je hem voorzet. Daarom vind ik rauw-voer zo praktisch: gewoon 1 keer per dag eten, 's avonds komt de trek vanzelf (of een dagje overslaan) ;).
Gebruikersavatar
Door Pauline
#570069
Rovanna schreef: Je traint toch ook met Joep en de clicker? Gaat dat dan wel van harte?
Ik train met Joris en Joep allebei met de clicker. Joris is de moeilijke eter Monique! ;) Op clickertraining gaat het goed met hem hoor. Alleen dan beloon ik met (vieze ongezonde) hondenkoekjes en die vreet hij dus altijd wel! :-X
Gebruikersavatar
Door cheeta
#570114
conleeuw schreef: wat Jazz genoeg vindt is lang niet genoeg voor haar formaat, het is dagelijks weer een terugkerende strijd om haar voldoende te laten eten. Nu gaat het redelijk, ze is de afgelopen maanden toch een beetje aangekomen, ik ben erg blij, maar bijvoorbeeld gister avond, wilden ze een kippenboudje, en meer niet ::) dat is helemaal ongeveer 300 gram, voor een hond met een gewicht van 38 kg is dat natuurlijk veel te weinig, dus, ik ga wel van alles verzinnen om haar interesse te krijgen. Soms haal ik het gewoon weg en zet het dan in de ijskast, om het na een halfuur weer tevoorschijn te toveren, soms gooi ik met haar eten ::) om haar interesse te wekken 8) soms roep ik Dot erbij om in de buurt te zitten, want hoewel ze het zelf niet wil gun zij het een ander ook niet. Soms leg ik het eten op haar bed (de theorie erachter is, als ze wil gaan liggen moet ze het wel opvreten, drie keer raden hoe sucessvol dat is..... meestal ligt er dan een deerhound uitgesterkt midden in de kamer te pitten en een stuk vlees op haar bed te stinken) nou je ziet het, ik doe van alles om haar toch aan het vreten te krijgen, en het lukt langzaam maar zeker. ;)
Jazz is zeker weten directe familie van cheeta :o :o zij is ook zo`n slechte eter
laats vlees gehaald vanuit Rotterdam blieft ze het weer niet aaaachch
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door