Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#543306
koosenpetra schreef: Sinds een week krijgt onze hond 1 keer per dag 400 gr, ipv 2 keer 250 gr.
ondanks dat ik het idee heb dat hij sàvonds meer tevreden is van zijn ( grotere ) portie, eet hij sinds die tijd ook weer gras? Hij deed dit in het verleden wel eens af en toe , maar nu dagelijks.
herkent iemand dit? ??? Verder lijkt hij nergens last van te hebben. Spugen/gal opgeven doet hij niet.
Het gras eten kan nu ook samenvallen met het eten van nieuw gras. Mijn honden eten eigenlijk geen gras behalve in het voorjaar als het nieuwe jonge gras opkomt dan grazen ze als koeien.
Door ~Joke~
#543319
Vanmorgen hebben ze voor het eerst hun ontbijt weer gehad en we hebben ontspannen gewandeld. Dat is me heel wat waard!
Gras eten doen ze hier ook maar het viel me op dat ze het ontzettend fanatiek deden op 1 maaltijd per dag. Links en rechts aan de lijn hap/snap. Ik werd echt gek van die beesten. :-\ Ik denk dat je het per hond moet bekijken, bij de 1 zal het prima gaan bij de andere minder. Misschien maakt het uit dat de mijne nooit een maaltijd zullen weigeren zoals ik wel eens van anderen hoor. Ze willen altijd eten.
Door Borke
#543426
Ik denk dat we sinds een maand Borke nu 1x per dag voeren en het bevalt me prima. Hij krijgt inderdaad iets minder eten nu.

Gal spuwen e.d. heeft hji nooit gedaan, maar ik denk dat dat komt omdat hij gewend was om nooit op vaste tijden eten te krijgen.
Door Femke
#543631
ik voer ook 1 keer daags, het bevalt mij goed hoor! Maar of ik minder ben gaan voeren weet ik eigenlijk niet zo goed, want ik weeg het nooit af :-[
Door Lil
#543751
sylvia schreef: Kattenpoep is natuurlijk wel een ander verhaal, kattenpoep is een waar feestmaal voor een hond de meeste katten eten fabrieksvoer en dat zit barstens vol geur en smaakstoffen , die kattendrollen geuren als een delicatesse voor de hond.
Euh mijn katten barfen, waarom eet Boris dan toch als hij de kans krijgt hun drollen???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543761
Lil schreef: Euh mijn katten barfen, waarom eet Boris dan toch als hij de kans krijgt hun drollen???
Je hebt altijd van die uitzonderingen natuurlijk.
Misschien is het gewoonte en misschien vind hij het gewoon lekker. Kattenstront stinkt ook op barf gewoon erger dan honden poep (vind ik)
Door peerle
#543796
en wie van jullie allemaal is eerst begonnen met op onvoorspelbare momenten eten te geven om de conditionele reflex van de maag af te leren ?

ps : toen lucy 5 keer per week at, at ze minder dan 2.4 % van haar lichaamsgewicht, nu ze terug 6 keer per week eet is het meer 2.7 %.
Laatst gewijzigd door peerle op za 06 mei 2006, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543819
peerle schreef: en wie van jullie allemaal is eerst begonnen met op onvoorspelbare momenten eten te geven om de conditionele reflex van de maag af te leren ?

ps : toen lucy 5 keer per week at, at ze minder dan 2.4 % van haar lichaamsgewicht, nu ze terug 6 keer per week eet is het meer 2.7 %.
Ik heb nog nooit anders gedaan omdat ik een heel ongeregeld huishouden heb, ik geef eten als het mij uitkomt
Door Mevroi Kruim
#543820
sylvia schreef: Ik heb nog nooit anders gedaan omdat ik een heel ongeregeld huishouden heb, ik geef eten als het mij uitkomt
Hier idem.
Door jeanne
#543836
ik geef nu sinds een maandje, 1 keer per dag eten. en dat bevalt heel goed. ik heb het idee dat ze nu echt vol gegeten zijn en na de maaltijd is het rust in huis, ze ploffen ergens neer en liggen in coma. overdag schooien ze minder om eten als voorheen. voorheen aten ze 2 keer per dag de helft en had ik het idee dat ze niet genoeg hadden, het was hap slik weg en schooien om meer.
ze staan smorgens ook niet meer om me heen te dralen omdat ze willen eten.
Door Nelly
#544150
Toen ik nog werkte (in 5-ploegendienst, dus afwisselend vroege-, late- en nacht-dienst) kregen mijn honden ook op zeer onregelmatige tijden hun eten. Nooit problemen mee gehad, ze wisten gewoon niet beter. Nu ik de hele dag thuis ben, krijgen ze toch meer op vaste tijden hun eten en ik merk eigenlijk weinig verschil, behalve dat ze tegenwoordig schijnen te kunnen klokkijken ;D Maar het maakt mij weinig uit hoor.
Door tieneke
#544157
Nelly schreef: Toen ik nog werkte (in 5-ploegendienst, dus afwisselend vroege-, late- en nacht-dienst) kregen mijn honden ook op zeer onregelmatige tijden hun eten. Nooit problemen mee gehad, ze wisten gewoon niet beter. Nu ik de hele dag thuis ben, krijgen ze toch meer op vaste tijden hun eten en ik merk eigenlijk weinig verschil, behalve dat ze tegenwoordig schijnen te kunnen klokkijken ;D Maar het maakt mij weinig uit hoor.
Hier hoef ik ook geen klok meer te hebben,echt ongelooflijk dat die krengen zo vreselijk inhalig en gehaaid zijn tegen etenstijd ::) ::) :P :P ;D ;D
Door ~Joke~
#544235
peerle schreef: en wie van jullie allemaal is eerst begonnen met op onvoorspelbare momenten eten te geven om de conditionele reflex van de maag af te leren ?

ps : toen lucy 5 keer per week at, at ze minder dan 2.4 % van haar lichaamsgewicht, nu ze terug 6 keer per week eet is het meer 2.7 %.
Ik geef altijd op vaste tijden omdat het me gewoon het beste uitkomt. Spike spuugde vaak gal toen hij nog brokken at, hij kreeg toen 3 keer per dag eten [vaste tijden] om die reden, dat hielp . Op Barf kon ik voor hem terug naar twee maaltijden per dag [vaste tijden] zonder galspugen. Op 1 maaltijd per dag begon hij weer te galspugen. Het heeft bij hem dus niets met vaste voedertijd te maken. De twee anderen spugen nooit gal.
Door La Demisa
#544269
DUs als ik het goed begrijp voeren veel mensen hier op vaste tijden?

Ik over 2 maal daags en op vaste tijden. Bevalt me goed en blijf dit denk ik ook zo doen. Waarom veranderen als het goed gaat zo?

Hondenpoep eten heeft Grace 1 week heel extreem gedaan. Ze was toen 3 dagen heel erg ziek, ws van het ontgiften. Ik dacht dat ze dood ging, ze heeft 2 nachten boven geslapen. Toen ze beter was was ze helemaal gefixeerd op hondenpoep. Zeker 4 drollen per wandeling gingen naar binnen. Ze was ook zeker 2 kilo afgevallen en erg mager. Na een dikke week was het over. Ze heeft nog nooit eerder ook maar 1 drol gegeten, geen van mijn honden trouwens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door