Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#537227
Lizzy schreef: Nee hoor, dat kan geen kwaad maar ik denk dat Dory het in het licht bedoelde dat als er wel vel om heen zit, de uit mekaar gepulkte nek er iets anders uit ziet.
Ja dat bedoelde ik! Het nek vel kan best gegeten worden, maar soms is het vel van de nek er al afgehaald wanneer ik het krijg.
Deze nek was toevallig bloot toen ik het uit elkaar ging halen en het is dus alleen de botjes en de vlees wat je ziet.
Wanneer er vel om heen zit dan word het dus ietsie meer... maar de vel weegt niet zo gek veel hoor.
Door reneetje
#537228
202Spots schreef: Yup WHOW!!!! :o Prachtig beest hoor! ;)

Was vergeten te vragen wat je met die rooie tang had gedaan of wat je van plan was om er mee te doen?
Toch niet kleinere stukjes mee maken he? ;)
Ook vergeten te zeggen dat je de stukken kopvlees ook niet kleiner hoeft te maken.
Ik denk dat 'n lap pens trouwens ook wel in de smaak zal vallen (ook in 1 stuk geven)
thnx voor het compliment ik zal het an hem doorgeven haha,

Ik gebruikte die rode tang even als hamer om het alvast een beetje te kraken voor het geval djago denkt van kom dit is een hap slik door hapje :D maar gelukkig zag ik al snel dat ie ging kraken zelf dus dat is alvast mooi.

ik ga hem vandaag wat pens geven. ik ga vandaag ook even een goed weekschema maken voor deze week nu ik alles binnen hebt en ik weet dat djago wel kraakt
Door 202spots
#537981
Ik was gisteren bij de Asian Market en daar hadden ze deze hele kippenpoten voor 39 cent per pond!!
Wanneer ik ze ergens ander voor 69 cent kan krijgen dan heb ik al 'n goeie dag!
Dus hebzo 'n 20 pond mee naar huis genomen.
En ben ik gelijk maar even creatief bezig geweest.... 8)
enjoy!

kip-poot
Afbeelding

Dij / kip karbonade/
Afbeelding

drumstick
Afbeelding
Door Twiz
#538011
Dat ziet er fantastisch uit hoor, zo'n stukje anatomie van gevogelte.
Jammer dat Twizzle niet tegen kip kan, is altijd wat voordeliger als die exotische stukjes vlees waar ik aan kan komen.

Trouwens, zoals dat bij die kip verdeeld is qua vlees, vet en bot, gelden die percentages ook voor bv. eend en parelhoen?
Door 202spots
#538075
Twiz schreef: Trouwens, zoals dat bij die kip verdeeld is qua vlees, vet en bot, gelden die percentages ook voor bv. eend en parelhoen?
Ik denk dat het wel in die buurt zit ...
ff een vraagje; geven jullie die vel ook?
Omdat Cis vrij weinig vet kan hebben, en omdat Tor ZELF gauw te vet word, haal ik er dus wel de meeste vet en de meeste vel eraf.
Wanneer je hond geen problemen heeft kan kan je 't met vel geven.
Meestal zit er aan de hele poot, ook zo'n grote klodder met vet...die zou ik WEL weggooien.

Normaal geef ik gemalen kalkoen,maar daar was ik doorheen en had nou voor deze keer maar deze poten gemalen, Ik vond de verhouding bot/vlees verhouding eigenlijk te weinig bot hebben.....omdat ik 20 pond kippen poot had, heb ik er ook 'n pond of 7 kale kippen karkassen/kale bot poten doorheen gemalen voor betere verhouding.
Door Lizzy
#538388
Wauw Dory, wat heb je dit weer vakkundig gedaan!!! Super! Mogen ze erbij, op BarfClub?
Door 202spots
#538618
Lizzy schreef: Wauw Dory, wat heb je dit weer vakkundig gedaan!!! Super! Mogen ze erbij, op BarfClub?
Yup,tuurlijk 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door