Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door reneemettrie
#527190
Heb een plekje met brandnetels.
In plaats van die uit te roeien wil ik de jonge toppen ervan gebruiken om soep voor mezelf te maken, en om aan de honden te geven.
Vroeger had ik een hond die uit zichzelf in het park brandnetels ging grazen.
Iemand ervaring hiermee? Voor de honden rauw of ook soep?
Door Lizzy
#527208
Brandnetel is wel urineafdrijvend. Da's iets om rekening mee te houden (sommige honden kunnen hun plas even niet ophouden).

"Jonge brandnetelstengels van de Grote brandnetel kunnen als een soort spinazie gegeten worden. In het voorjaar smaken de ongeveer 20 cm lange stengels het beste. Zeer jonge stengels kunnen als sla gegeten worden".

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandnetel
Door Mevroi Kruim
#527280
Lekker, brandnetelsoep! Met een gefruit uitje en wat boullon, jummie!
Ik flens ze even met heet water en mik ze dan door de groentemix. De brand moet er wel af zijn voor de arme hondjes :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#527285
reneemettrie schreef: Heb een plekje met brandnetels.
In plaats van die uit te roeien wil ik de jonge toppen ervan gebruiken om soep voor mezelf te maken, en om aan de honden te geven.
Vroeger had ik een hond die uit zichzelf in het park brandnetels ging grazen.
Iemand ervaring hiermee? Voor de honden rauw of ook soep?
Ik heb een halve tuin vol brandnetels :-[ ;D

Maar oké, de toppen knip ik eraf en die laat ik een dagje drogen om de "brand" eraf te laten gaan en daarna gaan ze gemalen door het eten. Niet te scheutig anders kun je de volgende dag dweilen :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door