Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#515344
misschien domme vraag hoor maar over welk ras gaat het hier.
Ik weet nog niet wat voor soort hond iedereen heeft.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Gebruikersavatar
Door Angelique
#515356
Fynn schreef: misschien domme vraag hoor maar over welk ras gaat het hier.
Ik weet nog niet wat voor soort hond iedereen heeft.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Maakt op zich niet veel uit, het principe is voor elke hond hetzelfde. Maar de topicopener heeft een Cane Corsopup.
Laatst gewijzigd door Angelique op di 21 mar 2006, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#515412
Fynn schreef: misschien domme vraag hoor maar over welk ras gaat het hier.
Ik weet nog niet wat voor soort hond iedereen heeft.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Als de vraag over Ferro gaat: Ferro is een Newfoundlander, een groot en zwaar ras.
Door Nelly
#515413
Heb trouwens ook de ervaring dat een pup cq jonge hond op kvv/barf minder explosief groeit dan op brokken, maar wel mooi gelijkmatig en strak opgroeit.
Door Sultan
#515457
Nelly schreef: Als de vraag over Ferro gaat: Ferro is een Newfoundlander, een groot en zwaar ras.
Ferro is een Cane Corso ;) Geen newfie, maar wel groot ;)
Door Hanny
#515742
sylvia schreef: Ik voer al meer dan 15 jaar een rauwe verse vleesvoeding en heb nog geen nest afgespeend op brokken en ik heb nog geen pup gezien die op brokken niet met een vieze brokken buik loopt of die gewoon te vadzig in zijn lijf zit en dan bedoel ik zacht van binnen , buiten de pups dan die te mager worden gehouden.

Oh, jeetje, wat moet ik nog veel leren.
Gisteren toen ik mijn man naar stal bracht, zag ik daar een goed uitziende Corgi pup. Hij kwam stralend het erf over draven
Dat kan dus niet, want het is een brokken pup.
Maandag, als ik mijn man weer ophaal, nog maar eens goed kijken, dan zal ik dus wel zien, dat hij een vieze brokkenbuik heeft. Een mens is nooit te oud om te leren.

Door herder_lover
#515764
Hanny schreef:Oh, jeetje, wat moet ik nog veel leren.
Gisteren toen ik mijn man naar stal bracht, zag ik daar een goed uitziende Corgi pup. Hij kwam stralend het erf over draven
Dat kan dus niet, want het is een brokken pup.
Maandag, als ik mijn man weer ophaal, nog maar eens goed kijken, dan zal ik dus wel zien, dat hij een vieze brokkenbuik heeft. Een mens is nooit te oud om te leren.
Neem even maar aan dat dit sarcastisch is bedoeld? ???
Ik weet niet precies waarom je zo reageert op een reactie van iemand die goede ervaringen heeft met vers? Je zegt geen brokkenaanhanger te zijn, maar als iemand zich naar ervaring, zich uitspreekt tégen brokken, verweer jij je er weer tegen... ::)

Meningen verschillen, maar ik denk dat je op dit forum over het algemeen geen brokkenvoorstanders zal tegenkomen (ja, de beginnelingen), dus als men Barf of kvv verdedigd, lijkt me dat niet vreemd. Maar ook voor jou geld inderdaad (je eigen woorden gebruikend) dat je niet te oud bent om nog te leren hier ;D
Door roefus
#515904
Tja Hanny, het zal wel cynisch bedoeld zijn, omdat jij die Corgi-pup op brokken ook heel schitterend vindt.
En wellicht wil je hem hiermee verdedigen.
Waarom niet?
Mag volgens mij bést.
Ikzelf kies in eerste instantie (na wat denkwerk) voor Barf, omdat me dat het gezondste lijkt.
En omdat het me NIKS lijkt (als ik me in een hond verplaats) om enkel 'brokken' gevoerd te krijgen.
Heb ik nooit gevonden, in het verleden voerde ik altijd vanalles 'naast de brok'.
Of dat optimaal 'gezond' was, dat wist ik niet.
Ik dacht het, maar ik miste de handleiding.

Misschien heb ik die nu min of meer gevonden (want ik ben nog niet zo héél lang bezig en ik lees nog heel veel).
Maar dan nog....als mijn hond het goed doet en in 'mijn ogen' er goed of beter door 'uitziet'....dan is het allebei goed.
Hij tevreden en ik tevreden.

En ach....te oud om te leren?
Dat is niemand.
Gelukkig niet, want anders kon ikzelf ook wel 'inpakken'.
En ik hoop (werkelijk) dat die Corgi-pup er fantastisch uitziet.
Ook bij de second opinion ;D
Want ik gun het ELK hondje om lekker leuk uit te zien en gezond te zijn.
Ook de hondjes op brok.
De beestjes kunnen er immers niets aan doen en ook niet zelf kiezen.
Door roefus
#515910
Lizzy schreef: Volgens mij is dit niet waar. De Universiteit van Wageningen heeft onderzoek gedaan en eiwit heeft geen invloed op de maximale grootte van de hond.
Dit vind ik wérkelijk mega interessant.
Want volgens mij heeft ondervoeding (bij de mens dan, hè) niet zozeer te maken met een tekort aan voedsel, maar met een tekort aan de juiste voedingsstoffen IN dat voedsel.
Onderzoeken (van identieke tweelingen) die in andere werelddelen opgroeiden hebben ooit verschillen in de 'uiteindelijke groei' laten zien.
Ik geef toe: het zijn onderzoeken van jaren geleden en ik kan er niet meer naar verwijzen.
TOEN werd het 'tekort' toegewezen aan de voeding, en het ontbreken van de noodzakelijke, hoogwaardige eiwitten.
En dat werd ook gelateerd aan bevolkingsgroepen in Brazilië, die met duidelijk grootte-verschil zich kenmerkten.

Als Wageningen onderzoek heeft gedaan en met een conclusie gekomen is, dat eiwit geen invloed heeft op de uiteindelijke grootte van de hond.
Dan ben ik wérkelijk geïnteresseerd.
Zijn daar wetenschappelijke publicaties van?
Kan ik dat ergens terugvinden?
Zou het heel fijn vinden.
Door Lizzy
#515962
roefus schreef: Dit vind ik wérkelijk mega interessant.
Want volgens mij heeft ondervoeding (bij de mens dan, hè) niet zozeer te maken met een tekort aan voedsel, maar met een tekort aan de juiste voedingsstoffen IN dat voedsel.
Onderzoeken (van identieke tweelingen) die in andere werelddelen opgroeiden hebben ooit verschillen in de 'uiteindelijke groei' laten zien.
Ik geef toe: het zijn onderzoeken van jaren geleden en ik kan er niet meer naar verwijzen.
TOEN werd het 'tekort' toegewezen aan de voeding, en het ontbreken van de noodzakelijke, hoogwaardige eiwitten.
En dat werd ook gelateerd aan bevolkingsgroepen in Brazilië, die met duidelijk grootte-verschil zich kenmerkten.

Als Wageningen onderzoek heeft gedaan en met een conclusie gekomen is, dat eiwit geen invloed heeft op de uiteindelijke grootte van de hond.
Dan ben ik wérkelijk geïnteresseerd.
Zijn daar wetenschappelijke publicaties van?
Kan ik dat ergens terugvinden?
Zou het heel fijn vinden.
Ik zal voor je zoeken. Morgen (zit met een half oog naar een film te kijken ;D). Maar ik zie het toch heel simpel. Jij hebt het wederom over tekorten. En de daaruitvoortvloeiende grootte verschillen. Het is natuurlijk absoluut waar dat bij ondervoeding de hond of mens kleiner blijft als de honden of mensen die goede voeding krijgen. Maar ik denk dat we een communicatie-error hebben. Ik heb het over de maximale grootte. Wat ik bedoel is dat de maximale hoogte van de hond wordt bepaald door genetica. Anders zou een Yorkshire Terrier, op dezelfde voeding als Linga, groter worden als in haar genen staat. En dAt is dus niet het geval. En York en een Dalmaat en een Duitse Dog worden niet groter/hoger als in hun genen geschreven staat. Geef je ze niet goed te eten: kunnen ze inderdaad kleiner blijven als dat ze eigenlijk zouden moeten worden.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 22 mar 2006, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#516048
Hanny schreef:Oh, jeetje, wat moet ik nog veel leren.
Gisteren toen ik mijn man naar stal bracht, zag ik daar een goed uitziende Corgi pup. Hij kwam stralend het erf over draven
Dat kan dus niet, want het is een brokken pup.
Maandag, als ik mijn man weer ophaal, nog maar eens goed kijken, dan zal ik dus wel zien, dat hij een vieze brokkenbuik heeft. Een mens is nooit te oud om te leren.

Ik zeg niet dat een pup niet mooi kan zijn Jeffrey wordt door iedereen ook erg mooi gevonden, alleen ik zie hoe hij had kunnen zijn en dat hij er op vers 100 keer beter had uitgezien jij hebt bij die corgi geen vergelijk je ziet gewoon een leuke corgi die je mooi vindt. Ik zie meestal mooie pups waarbij ik denk mooie pup jammer dat hij verkeerd eten krijgt.

Maar we laten het hier maar bij want je "toontje" geeft al aan dat ongelijk een bult is
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door