Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#512327
tieneke schreef: Waarom niet 1 eitje per hond per week?
Of 2 ;)
Als ik zie wat grote honden aan ei eten, denk ik dat voor mijn meiden samen twee per week wel voldoende zal zijn. Is gewoon natte vinger werk. Misschien kan iedere dag een ei ook wel, er gaan veel wegen naar Rome. Ik heb braaf gelezen en kom uit op "dan
maar" twee. Dat gaf ik eerder ook al.
Hanny
Door Nelly
#512497
Die 2 van mij krijgen minimaal 2 eitjes per week, kompleet met schaal. Ik laat ze gewoon op de (tegel)vloer kapot vallen en de rest gaat vanzelf. Heb eerst geprobeerd om ze heel te geven, maar vooral Angel blijft er dan mee ronddragen en mutsen, dus nu laat ik ze maar kapotvallen.
Door roefus
#512546
Hanny schreef: Als ik zie wat grote honden aan ei eten, denk ik dat voor mijn meiden samen twee per week wel voldoende zal zijn. Is gewoon natte vinger werk. Misschien kan iedere dag een ei ook wel, er gaan veel wegen naar Rome. Ik heb braaf gelezen en kom uit op "dan
maar" twee. Dat gaf ik eerder ook al.
Hanny
Is bij mij ook 'natte vinger werk' hoor.
Ik denk dat ik zo om de dag een eitje geef (dus 3 of 4 per week).
Als ik denk dat een hond van 'n 25 kg. er 2 of 3 krijgt...dan mag die van 43 kg. er wel 3 of 4 hebben ???
En dan gaat een klein scheutje naar de kat.
Heel precies weet ik het niet eens, denk dat ik het zo om de dag toevoeg.
Door Remke
#512595
Ik heb mijn beesten gisteren gehakt (200 gram rauw, had even extra gekocht dus niet alles opgemaakt voor ons avondeten) gegeven met een eitje erdoor en 2 (ijs)klontjes groentenmix dat verdeeld onder de 3. Maar ze moeten erg wennen aan de slijmerige toestand.
Door Happy Tail
#512646
hier gaat er een eitje door als smaakmaker. Baya is nog niet zo heel erg fan van vis, dat gaat gewoon in haar bak met mengseltje van alles en nog wat. De grotere stukken vist ze er gewoon uit, die doe ik naderhand weer terug in de bak met een eitje erdoor en dan gaat het wel naar binnen.
zit nu te bedenken nu ik dit tiepel; zou ze het dan niet om het eitje doen ;D wat als ik de koelkast open doe en voor mezelf wel eens iets eierigs wil doen dan spurt ze naar me toe.
maar Baya krijgt met haar 38 kg zo'n 3-4 eitjes per week
Door Nelly
#512691
Als ik dit allemaal lees, dan ben ik wel zuinig met 2 a 3 eitjes per week voor m'n 2 witte herders (toch ook al gauw goed voor zo'n 30 tot 35 kg). :-[
Door roefus
#512719
Nelly schreef: Als ik dit allemaal lees, dan ben ik wel zuinig met 2 a 3 eitjes per week voor m'n 2 witte herders (toch ook al gauw goed voor zo'n 30 tot 35 kg). :-[
;D ;D ;D
als je alleen maar zuinig bent met eitjes...dan heb ik er vrede mee ;D

hee.......ik zie enkel een kruisje...en mis je foto.
Door tieneke
#513271
SuperTyson schreef: ik hoorde dat het eiwit licht gekookt moest zijn, dus ik pocheer het heel kort, dan heeft hij rauw eigeel, en schil, en licht gekookt eiwit
Moet je gewoon rauw geven joh ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#513370
Nelly schreef: Als ik dit allemaal lees, dan ben ik wel zuinig met 2 a 3 eitjes per week voor m'n 2 witte herders (toch ook al gauw goed voor zo'n 30 tot 35 kg). :-[
Hier krijgen ze maar eens per week een ei ;)
Door Twiz
#513669
Tot nu toe durf ik niet zo goed een ei te geven, omdat Twizzle allergisch is voor kip. Nu vraag ik me af: bestaat het eiwit uit een ei uit dezelfde eiwitmoleculen? als het kippevlees?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door