Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roger
#2839
<<p.s. Roger, lees JdBL er maar op na: een mens is geen vleeseter ;D.<<


Das ongeloofelijk raar, ik heb dat boek misschien wel 5 keer gelezen , en echtwaar dat heb ik niet zien staan !
Hoe een mens toch selectief blind kan zijn hé !

Sorry Dory , geen paardevlees op de BBQ dus.

Gr.
Roger.

PS (alleen voor Dory) trek het je niet aan, ik smokkel dat wel mee binnen en niemand zal het merken !
Door Jolly
#2841
Ter ere van mijn boek, zal ik een vegetarisch buffet en BBQ houden, OK? Geen paroelhoen en al HELEMAAL geen paardenvlees! Heerlijke vegetarische kebabs en groentespiesjes. Lekker knoflooksausje, stokbroodje, italiaanse pasta salades (met pesto ZONDER pijnboompitten). OK, die zuurkool mag ook door de poort, OK?

Groetjes, Lizzy
oke wanner komt dat boek dan uit, dan ga ik zorgen dat ik erbij ben , kan ik ook eens vegetarisch eten proeven,( ben namelijk een echte vleeseter :-[ :-[ )
Door sylvia
#2842
Zou ik soms een gereincarneerde texaan zijn dat ik het eten van paardevlees hetzelfde vind als het eten van honden of kattenvlees  ??? ;) ;D
Tenminste dat staat duidelijk in die site,alleen staat daar amerikanen eten geen paardenvlees,ik dacht dat dit voornamelijk in texas was.
Paardenvlees wordt hier trouwens ook niet zo veel gegeten je kunt het niet in de supermarkt kopen en bij de meeste slagerijen hebben ze het ook niet ,vroeger toen ik klein was weet ik nog wel dat er een paardenslager bij ons in de buurt zat.Wat mij betreft mag paardenvlees helemaal uit de slagerijen verdwijnen,en niet omdat ik het niet lust,als ik het mij goed herinner vond ik het zelfs lekkerder dan rundvlees.
Maar ja als ik in korea ben en daar per ongeluk een stukje hond in mijn mond stop en het lekker vind   ??? :-X dan zou ik het ook nooit meer willen eten,als ik het van te voren zou weten wat het was liep ik gillend weg  ;D  ;D  ;D

;D ;DGeeft niet als er 2 biefstukkies van me achterkwartier afgehaald word!!! ;)
Maar hier heb ik wat nog wat leeswerk voor je Silvia....

Hier is wat 'n opinie poll van Californians  er van denkt...
http://savethehorses.com/polls.html
zegd o.m:"Only 11% agree they would eat horsemeat if it were legal and available in California. About 87% would not, and 2% are unsure"
meer op: http://members.tripod.com/~EPN/legislation/cecprop6.htm

Laatst gewijzigd door sylvia op do 29 mei 2003, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#2843
<<Tenminste dat staat duidelijk in die site,alleen staat daar amerikanen eten geen paardenvlees,ik dacht dat dit voornamelijk in texas was.<<

Rare jongens die Amerikanen.
Want uiteindelijk slachten ze toch hun paarden om ze dan te exporteren met een mooi kaartje erbij:Boneless horsemeat , a product from Texas"


De vraag naar paardevlees in Belgie en ook in Duitsland flakkert steeds weer op als er schandalen losbarsten zoals mond en klauwzeer of dioxinekrisis.
Blijkbaar word er op zulke momenten toch weer meer paardevlees gekonsumeerd.
Volgens mij zit het ook in de kroket uit de muur of in de worstjes van een of andere Unilever troep!
Die importeur uit Belgie verkoopt heus wel meer dan aan dat handjevol arfers of barfers die ik naar hem toegestuurd heb.

Gr.
Roger.
Door Jolly
#2844
het enige wat onze slager heeft aan paarde vlees is volgens mij paarderookvlees en das voor op je boterham.
weet niet of ik ooit paard heb gegeten.
heb wel gegeten:
koe, varken, schaap, geit, cavia, konijn, haas , eend, parelhoen, kip.
Door sylvia
#2845
maar vroeger had je hier echte paardenslagers ,later kon je bij de gewone slager keizen uit varken,runder en paardenvlees hoewel paard duidelijk in de minderheid was en nu kom ik al jaren geen paardenlapjes meer tegen ??? Niet dat ik dat erg vind natuurlijk ;D
Door Ink
#2846
Gatverdamme Liz ... ik kan niet wachten op die BBQ van jou ;D.
Waar maak je dat knoflooksausje mee dan? Yoghurt kan niet en in mayo zitten eieren. Wat houden we over?
En pesto zonder pijnboompitten is vloeken in de kerk :P.

En Sylvia ... uitgerangeerde manegepaarden komen volgens mij gewoon in honden- en kattenbrokken terecht. Niet op jouw bord. Die paarden worden gefokt net als kippen, varkens, schapen, runderen en dat werk.
Door tieneke
#2847
maar vroeger had je hier echte paardenslagers ,later kon je bij de gewone slager keizen uit varken,runder en paardenvlees hoewel paard duidelijk in de minderheid was en nu kom ik al jaren geen paardenlapjes meer tegen ??? Niet dat ik dat erg vind natuurlijk  ;D
Ik kom iedere dag paardenlapjes tegen ;D
Gebruikersavatar
Door chooky
#2848
heb wel gegeten:
koe, varken, schaap, geit, cavia, konijn, haas , eend, parelhoen, kip.
Heb jij cavia gegeten? echt waar?
Ik durf het bijna niet te vragen... maar is dat lekker?
:o
Door sylvia
#2849
;D ;D ;D ja die lapjes kom ik hier in de buurt ook vaak tegen ,maar die aai ik zet ik niet mijn tanden in ;D ;D ;D

Jol,cafies gegeten :-X :-X als je ooit hier op bezoek kom zal ik de ren wel opslot doen je weet maar nooit ;D ;D ;D ;D
Ik kom iedere dag paardenlapjes tegen ;D
Door Jolly
#2850

Heb jij cavia gegeten? echt waar?
Ik durf het bijna niet te vragen... maar is dat lekker?
:o
Ja ik heb cavia gegeten, al moet ik zeggen dat ik dus niet wist dat het cavia was, want de "heren" van het dispuut hadden het zo klaar gemaakt dat je dus niet zag wat het was, he zo slim waren ze wel.
Eerlijk gezegd smaakte het een beetje taai (mischien oude cavinee ik weet het niet) en toen we( meerdere dames) hoorde dat we cavia hadden gegeten zijn ik en meerder spontaan over ons nek :-X gegaan, ben er dus ook niet trots op ofzo( gelukkig voor mijn cavineetje thuis) en zal het ook nooit eten als ik weet dat dat het is.
Door Jolly
#2851

Jol,cafies gegeten  :-X  :-X als je ooit hier op bezoek kom zal ik de ren wel opslot doen je weet maar nooit  ;D ;D ;D ;D

rustig maar syl, ik zal nooit meer cavia eten als ik het weet dat dat het is hoor.
Door sylvia
#2852
OOOOO dan mag je ze wel aaien ;D ;D ;D


rustig maar syl, ik zal nooit meer cavia eten als ik het weet dat dat het is hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door