Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nelly
#2853
Jullie relaas gelezen. Nu ben ik ook 'n uitgesproken vlees- en viseter, maar er zijn een paar soorten die ik nooit zal eten. Om te beginnen: hond ,kat en paard natuurlijk. Paard staat bij mij ongeveer gelijk met hond of kat. Geit alleen als 't niet anders kan, heb iets met geiten. Verder qua vlees zo'n beetje alles,kip, koe, varken, schaap, lam, wild varken (heel lekker!), fazant, patrijs, parelhoen, haas (ook héél lekker), konijn, ree (1 keer), duif. Qua vis ook vrijwel alles, zowel zoet-als zoutwatervis, behalve karper en steur, die heb ik zelf in m'n vijver en zijn dus huisdieren in mijn ogen! Terwijl steur héél lekker schijnt te zijn! Weet Roger misschien meer van, want steur schijnt in België vrij veel gegeten te worden. Gek eigenlijk, hoe iedereen z'n eigen normen heeft. Moet wel eerlijk zeggen, dat ik, sinds al die enge ziektes onder "onze slachtdieren", steeds meer alternatieven ben gaan zoeken, zoals wild, gevogelte en vis.
Door Gaby
#2854
Hoi allen,

Eerder heb ik zelf wel af en toe vlees gegeten. Maar inmiddels ben ik al weer enige jaren vegetarisch.
Dit omdat ik geen dieren wil eten.
Bovendien mis ik het ook niet omdat er tegenwoordig genoeg lekkere alternatieven zijn.

Ik heb er ook erg veel moeite mee dat er tegenwoordig reclame wordt gemaakt op tv om meer vlees te
eten. >:( :'(

Wat dat betreft zie ik nog een heel klein voordeel van al die koeienpest... enz er gaan tenminste steeds minder mensen vlees eten.

Niet dat ik het erg vinden dat er mensen vlees eten.
Ik zou het alleen wat meer kunnen waarderen als meer mensen voor biologisch vlees kozen.
Deze dieren hebben tenminste meer een dierwaardig bestaan gehad.

Tja en paardenvlees..., nee dat kan mij ook absoluut niet voorstellen dat mensen dat eten...

Maar goed een ieder voor zich natuurlijk,

Groetjes Gaby
Door Janet
#2855
Ik vind het prima als iemand besloten heeft om geen vlees meer te eten en dus vegetarier wordt. Maar ik blijf het toch een beetje vreemd vinden dat vegetariers wel alles dat met vlees te maken heeft aan hun hond(en) geven, biologisch of niet. Uiteindelijk worden deze dieren allemaal geslacht voor consumptie, of dat ze nu wel of niet in een legbatterij hebben gezeten.

Als ik vegetarier zou zijn vanwege een soort protest tegen dierenleed dan zou ik mijn hond ook geen vlees geven of geen hond hebben zodat ik nooit voor dat dilemma zou komen te staan.

Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag.

Gr Ordell
Kun je beter geen konijn nemen als je zelf vegetariër bent? Samen lekker bordje sla delen ;D ;D ;D.
Door Gaby
#2856
Zoals Lizzy al schreef:

Een mens is geen vlees eter, mijn katten wel en de honden hebben het ook nodig.

Zoals ik al schreef heb ik er niet zo een moeite mee als mensen vlees eten, ik zou het wat meer kunnen waarderen wanneer het biologisch is.

Ik vind het wat ver gaan om een dier wat wel vlees behoort te eten dit niet te geven.

Vandaar....
Maar goed, zoals ik al schreef ierdereen denkt daar natuurlijk anders over..., ik hoop alleen dat je mijn gedachten nu een beetje begrijpt :)

Groetjes Gaby
Door Lizzy
#2857
Hoi Ordell, tja, dan had ik maar geen carnivoor in huis moeten halen! Ik vind dat je een hond niet vegetarisch kunt voeden. Bestaat gewoon niet. Dat is tegen alle natuurwetten in. Neemt niet weg dat ik het wel moeilijk vind hoor, al die dooie dieren voor mijn dieren...

Maar ja, net als al eerder is geschreven: dan had ik een konijn moeten kopen!

Groetjes, Lizzy
Door Nelly
#2858
Een mens mag dan geen carnivoor = vleeseter zijn, maar is wel degelijk een omnivoor= alleseter, en daar hoort m.i. óók vlees bij. Kijk maar naar varkens, zijn ook omnivoren en gooi maar eens een dood vogeltje of i.d. voor een varken neer, dat wordt heerlijk opgepeuzeld. Er zijn zelfs verhalen bekend dat varkens mensen hebben opgegeten, die, al dan niet dronken, perongeluk in hun hok terecht waren gekomen... :o Verder is het bekend dat bijv. mensapen zoals chimps ook niet vies zijn van een stukje vlees op z'n tijd. Persoonlijk geloof ik in de wetten van de natuur, en die luiden "eten of gegeten worden", die bio-industrie vind ik ook een gruwel, want dat kan nooit de opzet van de natuur zijn geweest. Vandaar dat ik zoveel mogelijk alternatieve vleessoorten, zoals wild, probeer ik eten, die dieren hebben in ieder geval een normaal, natuurlijk leven gehad. Alleen die dieren zelf doden ???, nee dàt kan ik niet, laf eigenlijk hè?
Zoals Lizzy al schreef:

Een mens is geen vlees eter, mijn katten wel en de honden hebben het ook nodig.

Zoals ik al schreef heb ik er niet zo een moeite mee als mensen vlees eten, ik zou het wat meer kunnen waarderen wanneer het biologisch is.

Ik vind het wat ver gaan om een dier wat wel vlees behoort te eten dit niet te geven.

Vandaar....
Maar goed, zoals ik al schreef ierdereen denkt daar natuurlijk anders over..., ik hoop alleen dat je mijn gedachten nu een beetje begrijpt :)

Groetjes Gaby
Door Paul_Barte
#2859
Nelly,

Of varkens vlees eten?? Reken maar van YES!!!!

Mijn oom fokte varkens en had tevens tig duizend kippen zitten. De dooie kippen gingen naar de varkens.....een poot erop en barfen maar...geen probleem ;D

Ook heb ik een documentaire gezien waarin een tijger of een leeuw een aap achterna zat waarbij het beest dus de kolonie werd binnen gelokt....gevolg de apen besprongen hem uit bomen en over al vandaan en de jaren werd dus ineens de prooi!!! De apen hebben hebben hem bijna helemaal opgegeten.
Door sylvia
#2860
Ik ben ook een echte alles eter met een grote voorkeur voor vlees,groenten mwaa niet graag en ik lust ook niet veel soorten groenten.Ik eet ook geen paard,kalf en niet van die nieuw ontdekte lekkernijen in europa zoals kangaroe,struisvogel en weet ik wat ze allemaal verzinnen om ons culinair te vermaken.Ik eet zelf dus geen kalf (is nog van de kistkalveren,ik heb ze van dichtbij ooit eens mogen zien en nooit geen kalf meer gegeten)maar koop nu voor mijn honden wel kalfsbotten :-[ dat mensen geen vlees eters zijn daar ben ik het ook niet mee eens ,alleseters zijn ook vleeseters en de oermensen waagde niet hun leven om een mamoet te vangen of een buffel of bizon als ze het niet hadden kunnen eten.Je zou het zelfde kunnen zeggen van granen en een heleboel groenten die wij ook alleen maar eten omdat we ze kunnen bewerken tot iets eetbaars,Ik heb nog nooit geen documentatie gezien van oermensen die graan scholfjes stonden af te kluiven of een rauwe bloemkool zaten weg te peuzelen,dit is allemaal pas gekomen na de ontdekking van vuur en de mogelijkheid er iets van te bakken zoals koeken en later brood en groenten werden ook ineens een stuk interesanter,eigenlijk eten wij dus alles voor handen en als het zo niet te eten is kijken we of we het kunnen bewerken om het eetbaar te maken.Ik zou zelf in onze huidige situatie ook geen dier kunnen vangen en slachten maar bedenk er gebeurd iets oorlog of zo en er is niets meer te eten en je kinderen teren weg (of/en je honden) ik weet wel zeker dat ik dan uiteindelijk heel wat minder moeite zal hebben met het zielig vinden van dat voorbijlopende konijn en mits ik het kan vangen gaat hij dan denk ik toch de pan in.
maar voor nu kan ik me daar gelukkig niets bij voorstellen en laten we hopen dat dit altijd zo blijft,maar ik denk wel dat onze overlevings drang groter is dan onze liefde voor (slacht) dieren.
Door Nelly
#2861
O ja, Sylvia, als we echt honger zouden moeten lijden, dan zou ik het denk ik kunnen, want dan geldt de wet van de natuur pas echt. Nu stel ik me tevreden met wat door de heren jagers wordt geschoten, zijn die dieren tenminste niet voor niets gedood. Want dat is het verschil tussen oer- en natuurvolkeren en ons "beschaafde" mensen, een oermens of een natuurmens zou nooit een dierenleven verspillen, het dier wat zij doden wordt tot de laatste vezel nuttig gebruikt. En hoeveel dieren hebben mensen van onze soort nutteloos gedood, puur om het doden alleen? En de kadavers laten wegrotten? Kijk, en dat is nou wat ik heb tégen het jagen in onze huidige "beschaafde" maatschappij...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door