Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karin2
#504216
vloog Filou zelf op de pup af om haar te bijten ? of beet (knapte) hij alleen als de pup in haar buurt kwam of iets deed dat in filou in zijn ogen niet goed vond ?
mijn herder vloog ook weleens uit naar mijn Rottiepup
die vervolgens heel de boel bijelkaar gillend naar de andere kant van de kamer vloog en daar zielig ging zitten doen (duurde maar 5 minuten hoor :P)
er is zelfs nooit maar één gaatje in de pup geweest maar het klonk wel eng :o
is allemaal goed gekomen hoor .zo goed dat ze enkele jaren later zelfs samen nog een liefdesnestje kregen :o :-\ ;D (wat niet de bedoeling was :-X)
Door Filou
#504246
ja, hij vloog soms op de pup af... het meest als de pup eens bewoog, maar ook gewoon, zo zonder reden...

Als Raya naast de zetel lag, dan ging Filou er echt een boog rond doen, om er niet naast te hoeven gaan... ::)

Ik denk nu, als ik lees van 2 maanden en zo... dat ik misschien te snel gereageerd heb... maar 2 maanden zo'n gedrag verdragen, ik weet niet of het me zou gelukt zijn... :-\
Door *Natasja*
#504249
Filou schreef: ja, hij vloog soms op de pup af... het meest als de pup eens bewoog, maar ook gewoon, zo zonder reden...

Als Raya naast de zetel lag, dan ging Filou er echt een boog rond doen, om er niet naast te hoeven gaan... ::)

Ik denk nu, als ik lees van 2 maanden en zo... dat ik misschien te snel gereageerd heb... maar 2 maanden zo'n gedrag verdragen, ik weet niet of het me zou gelukt zijn... :-\
Nou, het is ook niet zo dat Beau Benthe 2 maanden lang 24 uur per dag aanvloog hoor, maar het heeft wel zo lang geduurd ja vóór hij haar als nieuwe huisgenoot accepteerde. Dit viel mij ook zwaar tegen, zeker als je al die heerlijke verhalen hoort van mensen waarbij de oudste hond de pup meteen in zijn/haar poten sluit... :'(

Maar achteraf is het me allemaal waard geweest, als ik ze nu samen op het kussen zie liggen, en Beau zelfs lekker tegen Benthe aankruipt.
Door Laura2004
#504263
Bij Sarah heeft het 2 maanden geduurd voordat ze Kai geaccepteerd had. Ze beet hem als hij maar te dicht in de buurt kwam en ze wilde echt absoluut niet bij hem in de buurt zijn. Niet naast hem zitten, ze moest echt niks van hem hebben.
Het is natuurlijk best heftig voor een hond als hij/zij altijd alleen is geweest en ineens komt er een kleine indringer in huis wonen, dus je moet daar gewoon een beetje geduld in hebben.
Zelfs een tijdje geleden (ze woont nu in Spanje, dus ze is nu van hem af ::)) nog moest Sarah weinig van Kai hebben als hij aan haar kontje snuffelt dan laat ze haar tanden zien en als hij haar uitdaagt ook, maar soms dan geeft ze toch toe en dan gaan ze een beetje spelen en dat is echt zo mooi om te zien.
Door Nelly
#504274
Het is helemaal niet zo gek hoor, als de 1e/oudste hond aan een nieuwkomer laat zien wie er eigenlijk de baas in huis is. Het feit dat de pup niet echt gewond was, zegt eigenlijk genoeg. Jammer dat je de pup zo snel hebt teruggebracht en het niet even hebt aangekeken.
Door Helen
#504281
Het is echt doodnormaal hondengedrag van Filou liet zien hoor. In mijn ogen heb je echt te voorbarig gehandeld....Bij ons duurde het ruim 3 maanden voordat Balou Kuma accepteerde.
Het lijkt er altijd heel hard aan toe te gaan als een hond een pup corrigeert. Dat de pup niet gewond was laat al zien dat dat Filou een uitstekende bijtrem heeft en prima wist wat hij deed!!

Is de pup definitief weg?
Door Laura2004
#504300
Helen schreef: Het is echt doodnormaal hondengedrag van Filou liet zien hoor. In mijn ogen heb je echt te voorbarig gehandeld....Bij ons duurde het ruim 3 maanden voordat Balou Kuma accepteerde.
Het lijkt er altijd heel hard aan toe te gaan als een hond een pup corrigeert. Dat de pup niet gewond was laat al zien dat dat Filou een uitstekende bijtrem heeft en prima wist wat hij deed!!
Hier ging het ook idd precies hetzelfde en het ziet er soms heftig uit, maar het is meestal gewoon meer lawaai van de pup en veel gegrom van de volwassen hond.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 03 mar 2006, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#504384
Je hoort dit eigenljik altijd van iedereen: het kost een paar maanden en daarna zijn het dikke maatjes.

Ter nuancering dan toch een ander verhaal van vrienden van ons - zo naar heb ik het nog nooit gehoord. Na 6 jaar hebben de hondennog steeds een slechte relatie.
Zij hebben een klein herder reutje uit het asiel, dus kennen zijn voorgeschiedenis niet. Het herdertje kwam als jong volwassen hond bij hun wonen en hun wat oudere (en grotere) chow chow reu. De chow as de baas en alles ging goed.
De chow overleed en een paar jaar daarna kochten ze een border collie pupje. Dat pupje is meermalen tot bloedens toe gegrepen door het herdertje. Als ze niet samen thuis waren dan lieten ze die twee niet samen.
Inmiddels is die border collie 6 jaar en het herdertje oud en bejaard, maar nog steeds laten ze die twee niet samen in de achterklep van de auto voor een ritje van een kwartier.
Frappant is wel dat het herdertje Borke nooit iets gedaan heeft. Borke is dikke maatjes met die Border en zet het herdertje op zijn plaats als hij te ver gaat bij Borke.
#504391
Ook ik denk dat je te snel en in emotie gehandeld heb. Zoals ik het lees heeft Filou normaal gedrag laten zien zeker voor een al wat oudere hond. Als er bij mij 1 bijkomt snauwt Terry echt maanden achter elkaar naar het pupje naarmate de maanden verstrijken en de opvoeding op de rails staat wordt dit minder. Echter pas na een maand of 10 is het praktisch helemaal over. Als Terry 'uitvalt'zit je zelf tegen het plafond aan van schrik, er is echter nog nooit een pup beschadigd. Alle honden hebben groot respect voor oma Terry ook in de puberteit ;)

Groetjes,
Cindy
Door Filou
#504438
ja, kan goed zijn dat ik te snel gereageerd heb, maar ik kon het niet aanzien dat mijn hond dat pupje teroriseerde... Het heeft mij ook veel hartpijn gedaan het deze morgen weg te brengen... :'(
Door Helen
#504457
Filou schreef: ja, kan goed zijn dat ik te snel gereageerd heb, maar ik kon het niet aanzien dat mijn hond dat pupje teroriseerde... Het heeft mij ook veel hartpijn gedaan het deze morgen weg te brengen... :'(
Is het geen optie om het pupje alsnog in huis te nemen?
#504468
ai kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent.
pfff toen wij hier het nestje met essie hadden schrok ik me steeds wezeloos van minx.
die deed toch fel tegen de pups :o
eerst heb ik dr 1 keer weggehaald, tot ik hoorde dat dat niet slim was. :-\
toen heb ik t laten gaan en de pups schrokken zich af en toe rot en ik ook elke keer weer, maar ze hebben nooit wat gehad.
ja betere manieren ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 03 mar 2006, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door