Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#502237
karin2 schreef: ik heb het allemaal gegeten en vind het allemaal heerlijk (hersenen gepaneerd en zwezerik met een wit sausje :Dlekkerrr
:-X :-X :-X
Door Laura2004
#502238
Ik heb ook alles gegeten volgens mijn ouders van stierenballen tot kalfshersenen, maar gelukkig was ik zo klein dat ik me er niets meer van herinner.
Door tieneke
#502351
karin2 schreef: ik heb het allemaal gegeten en vind het allemaal heerlijk (hersenen gepaneerd en zwezerik met een wit sausje :Dlekkerrr
Brrrr jij liever dan ik ;D ;D
Door Jolly
#502356
ieuwww ik moet er niet aan denken het zelf te moeten eten, maar mijn hondjes wel.
Door Chris113
#502438
karin2 schreef: ik heb het allemaal gegeten en vind het allemaal heerlijk (hersenen gepaneerd en zwezerik met een wit sausje :Dlekkerrr
Ik ook hoor! Zwezerik maak ik nog wel eens zelf klaar, maar dan moet ik wel hartzwezerik hebben. Even door de bloem en dan bakken. Lekker hoor! Ik krijg er honger van :-)
Door 202spots
#502463
Chris113 schreef: maar dan moet ik wel hartzwezerik hebben. .
??? ??? Hart zwezerik ???
Door Chris113
#502511
tieneke schreef: Bestaat dat echt? ;D ;D
Een zwezerik bestaat uit twee stukken: hart- en keelzwezerik. Hartzwezerik is anders van structuur en veel lekkerder (voor als jullie het zelf eens willen proberen :-) )
Door karin2
#502651
202Spots schreef: ??? ??? Hart zwezerik ???
euh zwezerik = zwezerik hoor :-\
dus een soort klier (van jonge dieren ) daardoor zijn het ook KALFSzwezerikken en geen KOeizwezerikken
wat ze mij ooit hebben proberen wijs te maken hebben dat zwezerikken stierenkloten waren .pffff ik heb het die betweters niet eens WILLEN uitleggen :-\
dory gaf een héle goeie uitleg daarovzr :-*
en het is hélemaal niet vies !!
we eten toch ook slijmerige franse slakken ?? ?
maar ja escargots des bourgonge klinlt leuker hé ;D ;D
Door karin2
#502652
Chris113 schreef: Een zwezerik bestaat uit twee stukken: hart- en keelzwezerik. Hartzwezerik is anders van structuur en veel lekkerder (voor als jullie het zelf eens willen proberen :-) )
ik gef je het voordeel van de twijfel :D
maak het ff voor ons klaar ,maar ik wil eerst de rauwe stukken zien en alle uitleg erbij .
ja ik ben dus ook zo'n mens dat eerst alles ontleed en het dan vervolgens toch opeet :-[
Door karin2
#502653
en pens is trouwens ook héél lekkerv ;D
wel gekuist natuurlijk !!!
en dan maak je er een soepje van en gooit er wat rode bietjes bij .
of sla ik nu een paar recepten door elkaar tieneke ? :s
Door 202spots
#502660
karin2 schreef: ik gef je het voordeel van de twijfel :D
maak het ff voor ons klaar ,maar ik wil eerst de rauwe stukken zien en alle uitleg erbij .
ja ik ben dus ook zo'n mens dat eerst alles ontleed en het dan vervolgens toch opeet :-[
Ik ben ook even aan 't ontleden gegaan, ;) en ben er achter gekomen dat Chris113 gelijk heeft! ;)
Ook gelezen dat de alvleesklier OOK sweetbread genoemd word...dus ik denk dat de beef sweetbreads dan de pancreas is ...
(en ik weet wel zeker dat in Texas de testicles OOK sweetbreads heten :-\ :-X)

Afbeelding
Sweetbreads are the thymus glands of veal and lamb. As an animal ages, its thymus gland shrinks; therefore, sweetbreads are not available from older cattle or sheep. Veal sweetbreads are much more popular than lamb sweetbreads Sweetbreads in this country. Good-quality sweetbreads should be plump and firm, with the exterior membrane intact. Delicately flavored and tender, they can be prepared by almost any cooking method.

http://www.bartleby.com/87/0015.html
A SWEETBREAD is the thymus gland of lamb or calf, but in cookery, veal sweetbreads only are considered. It is prenatally developed, of unknown function, and as soon as calf is taken from liquid food it gradually disappears. Pancreas, stomach sweetbread, is sold in some sections of the country, but in our markets this custom is not practised. Sweetbreads are a reputed table delicacy, and a valuable addition to the menu of the convalescent.
A sweetbread consists of two parts, connected by tubing and membranes. The round, compact part is called the heart sweetbread, as its position is nearer the heart; the other part is called the throat sweetbread. When sweetbread is found in market separated, avoid buying two of the throat sweetbreads, as the heart sweetbread is more desirable.

http://www.askthemeatman.com/variety_me ... tbread.htm

Sweetbreads are the thymus and pancreas glands of animals. They are a light meat that is firmer in texture than brains. The sweetbreads of veal are considered the best. Beef sweetbreads are rather fatty and coarse, but if well prepared, they will taste almost the same as veal. No on bothers with pork sweetbreads.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
en geen bietjes voor de pens soep hoor!! ;D

Menudo (Tripe Soup)
Ingredients
2 pounds honeycomb tripe (PENS)
1 (1-1/2-pound) veal knuckle
6 cups water
3 medium onions, chopped (1-1/2 cups)
2 cloves garlic, minced
2 teaspoons salt
1/2 teaspoon coriander seed
1/4 teaspoon dried oregano, crushed
1/4 teaspoon crushed red pepper
1/4 teaspoon pepper
1 (15-ounce) can hominy
Pequin chiles or crushed red pepper
Lime wedges
.Instructions
Cut tripe into 1-inch pieces. Place in a dutch oven with veal knuckle, water, onions, garlic, salt, coriander, oregano, the 1/4 teaspoon crushed red pepper, and pepper. Simmer, covered, for 3 hours till tripe has a clear, jellylike appearance and veal is very tender. Remove veal knuckle from pot. When cool enough to handle, discard bones; chop meat and return to soup. Add undrained hominy; cover and simmer 20 minutes longer. Serve with pequin chiles or crushed red pepper to taste. Garnish with lime wedges.

About this recipe: When eaten with plenty of extra hot pepper, it is reputed to cure hangovers.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#502806
karin2 schreef: euh zwezerik = zwezerik hoor :-\
dus een soort klier (van jonge dieren ) daardoor zijn het ook KALFSzwezerikken en geen KOeizwezerikken
wat ze mij ooit hebben proberen wijs te maken hebben dat zwezerikken stierenkloten waren .pffff ik heb het die betweters niet eens WILLEN uitleggen :-\
dory gaf een héle goeie uitleg daarovzr :-*
en het is hélemaal niet vies !!
we eten toch ook slijmerige franse slakken ?? ?
maar ja escargots des bourgonge klinlt leuker hé ;D ;D
Escargots zijn niet slijmerig hoor, ze laten een slijm spoor achter als ze zich voortbewegen maar ze slijmen niet als je ze kookt ik vind ze heerlijk, zeker als ze vers zijn, lekker met gesmolten knoflookboter :P
Door Peet
#502810
escargots worden eerst 24 uur ont-slijmd....anders zijn ze niet te eten.....en daarna in de over met knof+peterselieboter......mjammie.....
Door Nelly
#502811
sylvia schreef: Escargots zijn niet slijmerig hoor, ze laten een slijm spoor achter als ze zich voortbewegen maar ze slijmen niet als je ze kookt ik vind ze heerlijk, zeker als ze vers zijn, lekker met gesmolten knoflookboter :P
Ja, met een stukje stokbrood. Wanneer mag ik komen eten?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door