Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nelly
#502814
Kalfshersenen en zwezerik heb ik nog nooit gegeten, maar als ik eraan kan komen wil ik het graag eens proeven.
Door Lizzy
#503008
Gatver, en hoe gaat dat 'ontslijmen' in z'n werk? Zeker op de dieronvriendelijke manier?
Door Remke
#503038
Ik heb nooit hersenen gegeten maar misschien komt dat omdat mijn moeder vegetarier is. ;D Ze maakte wel altijd vlees klaar maar niet kalkoen, dan zag ze zo'n groot lelijk beest voor zich. Ik denk dat hersenen dan ook een meter te ver is. ::)
Ik heb het ook zien liggen maar vind het teveel voor mijn kleintjes. Als ze het niet lusten zit ik met allemaal koeieninformatie in mijn koelkast. :-X
Laatst gewijzigd door Remke op wo 01 mar 2006, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#503071
Peet schreef: escargots worden eerst 24 uur ont-slijmd....anders zijn ze niet te eten.....en daarna in de over met knof+peterselieboter......mjammie.....
Ik heb vaak verse escargots klaargemaakt maar ontslijmt ??? Ze worden wel schoongemaakt door ze 24 uur door het meel te laten lopen maar dat is niet om te ontslijmen maar om de aarde die in de slak zitten eruit te krijgen zodat na 24 uur de slak gevuld is met meel i.p.v. aarde.
Door Laura2004
#503073
sylvia schreef: Ik heb vaak verse escargots klaargemaakt maar ontslijmt ??? Ze worden wel schoongemaakt door ze 24 uur door het meel te laten lopen maar dat is niet om te ontslijmen maar om de aarde die in de slak zitten eruit te krijgen zodat na 24 uur de slak gevuld is met meel i.p.v. aarde.
Ja, zo deed mijn oma het ook, zodra het in Spanje regende moest ik altijd slakken gaan zoeken met haar.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#503081
Laura2004 schreef: Ja, zo deed mijn oma het ook, zodra het in Spanje regende moest ik altijd slakken gaan zoeken met haar.
Ja lekker he :P Ik haalde ze altijd bij de mercado
Door Laura2004
#503085
sylvia schreef: Ja lekker he :P Ik haalde ze altijd bij de mercado
Of het lekker is dat weet ik niet, want dat is één van de weinige dingen die ik niet heb hoeven eten in mijn leven. Ik moest altijd alles proeven, maar dit heb ik niet geproefd, want het lijkt me zo smerig :-X (misschien heb ik het wel geproefd toen ik zo klein was dat ik me er niet bewust van was, nou ja, misschien, dat is gewoon zeker, ze hebben me zoveel rare dingen te eten gegeven, dus dat ook zeker weten :-X)
Maar mijn familie vindt het lekker, maar alleen als mijn oma het maakt, want die maakt er een heerlijk sausje bij (dat sausje is echt heel lekker) ;)
Door - pien -
#503132
maar ja escargots des bourgonge klinlt leuker hé

en schapeklootjes dan? even in de croma aan allebei de kanten en smullen maar! het enige wat mij nou smerig lijkt, zijn kikkerbillen! het idee alleen al... :-X
hersenen zijn ook lekker hoor, had laatst een lamskop (doormidden), dus ik dacht even die hersenen proberen. toen heb ik een recept gevraagd aan mn Iraanse schoonzus en er een omelet met hersentjes van gemaakt ... ;D.
Door Laura2004
#503189
pandora schreef: maar ja escargots des bourgonge klinlt leuker hé

en schapeklootjes dan? even in de croma aan allebei de kanten en smullen maar! het enige wat mij nou smerig lijkt, zijn kikkerbillen! het idee alleen al... :-X
hersenen zijn ook lekker hoor, had laatst een lamskop (doormidden), dus ik dacht even die hersenen proberen. toen heb ik een recept gevraagd aan mn Iraanse schoonzus en er een omelet met hersentjes van gemaakt ... ;D.
Kikkerbillen zijn wel lekker (het lijkt een beetje een kruising tussen witte vis en kip). Ik vind het echt erg dat ik dat ooit gegeten heb :-[ :-[ want de billetjes worden er schijnbaar gewoon afgehakt terwijl ze nog leven en het duurt volgens mij ook even voordat die beestjes doodgaan :'(
Door Joshii
#503205
Laura2004 schreef: Kikkerbillen zijn wel lekker (het lijkt een beetje een kruising tussen witte vis en kip). Ik vind het echt erg dat ik dat ooit gegeten heb :-[ :-[ want de billetjes worden er schijnbaar gewoon afgehakt terwijl ze nog leven en het duurt volgens mij ook even voordat die beestjes doodgaan :'(
...maar lekkerrrr ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#503219
Laura2004 schreef: Kikkerbillen zijn wel lekker (het lijkt een beetje een kruising tussen witte vis en kip). Ik vind het echt erg dat ik dat ooit gegeten heb :-[ :-[ want de billetjes worden er schijnbaar gewoon afgehakt terwijl ze nog leven en het duurt volgens mij ook even voordat die beestjes doodgaan :'(
Ik vind kikkerbillen ook erg lekker.

Maar slakken zijn ook erg lekker hoor, ik lust ze alleen niet in rode wijnsaus maar in gesmoltenknolookboter wel en als mijn spaanse vriendin ze maakte mmmmmmmm in het water gingen dan takjes munt enzo heerlijk met brood erbij om te soppen
Door Laura2004
#503225
Nu zou ik het allemaal niet meer kunnen eten hoor, maar vroeger at ik alles. Ik at ook graag lever en niertjes :-X En ik vond Spaanse bloedworst (morcilla) echt overheerlijk en lamsbout en lamskoteletjes, mmmm jammie! Ongelooflijk eigenlijk dat ik nu vegetariër ben ::)
Door Laura2004
#503228
Tegenwoordig sta ik met ok handschoenen aan geitenribben te verpakken :o En adem ik alleen maar door mijn mond in om die vieze lijkenlucht maar niet binnen te krijgen ::)
Door karin2
#503853
202Spots schreef: Ik ben ook even aan 't ontleden gegaan, ;) en ben er achter gekomen dat Chris113 gelijk heeft! ;)
Ook gelezen dat de alvleesklier OOK sweetbread genoemd word...dus ik denk dat de beef sweetbreads dan de pancreas is ...
(en ik weet wel zeker dat in Texas de testicles OOK sweetbreads heten :-\ :-X)

Afbeelding
Sweetbreads are the thymus glands of veal and lamb. As an animal ages, its thymus gland shrinks; therefore, sweetbreads are not available from older cattle or sheep. Veal sweetbreads are much more popular than lamb sweetbreads Sweetbreads in this country. Good-quality sweetbreads should be plump and firm, with the exterior membrane intact. Delicately flavored and tender, they can be prepared by almost any cooking method.

http://www.bartleby.com/87/0015.html
A SWEETBREAD is the thymus gland of lamb or calf, but in cookery, veal sweetbreads only are considered. It is prenatally developed, of unknown function, and as soon as calf is taken from liquid food it gradually disappears. Pancreas, stomach sweetbread, is sold in some sections of the country, but in our markets this custom is not practised. Sweetbreads are a reputed table delicacy, and a valuable addition to the menu of the convalescent.
A sweetbread consists of two parts, connected by tubing and membranes. The round, compact part is called the heart sweetbread, as its position is nearer the heart; the other part is called the throat sweetbread. When sweetbread is found in market separated, avoid buying two of the throat sweetbreads, as the heart sweetbread is more desirable.

http://www.askthemeatman.com/variety_me ... tbread.htm

Sweetbreads are the thymus and pancreas glands of animals. They are a light meat that is firmer in texture than brains. The sweetbreads of veal are considered the best. Beef sweetbreads are rather fatty and coarse, but if well prepared, they will taste almost the same as veal. No on bothers with pork sweetbreads.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
en geen bietjes voor de pens soep hoor!! ;D

Menudo (Tripe Soup)
Ingredients
2 pounds honeycomb tripe (PENS)
1 (1-1/2-pound) veal knuckle
6 cups water
3 medium onions, chopped (1-1/2 cups)
2 cloves garlic, minced
2 teaspoons salt
1/2 teaspoon coriander seed
1/4 teaspoon dried oregano, crushed
1/4 teaspoon crushed red pepper
1/4 teaspoon pepper
1 (15-ounce) can hominy
Pequin chiles or crushed red pepper
Lime wedges
.Instructions
Cut tripe into 1-inch pieces. Place in a dutch oven with veal knuckle, water, onions, garlic, salt, coriander, oregano, the 1/4 teaspoon crushed red pepper, and pepper. Simmer, covered, for 3 hours till tripe has a clear, jellylike appearance and veal is very tender. Remove veal knuckle from pot. When cool enough to handle, discard bones; chop meat and return to soup. Add undrained hominy; cover and simmer 20 minutes longer. Serve with pequin chiles or crushed red pepper to taste. Garnish with lime wedges.

About this recipe: When eaten with plenty of extra hot pepper, it is reputed to cure hangovers.
zo weer wat bijgeleerd :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door