Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#499348
FuzzyFriends schreef: Nee, ik denk idd niet dat je daar gezond op blijft.
Maar wat nu als ik elke dag, jaar in jaar uit 's morgens 2 boterhammen met kaas eet en 's avonds vers en gevarieerd?

M.a.w.: Fred krijgt 30% kvv en 70% barf, bij Nuka is dat 25%/75%.
In het samengestelde gedeelte zit géén orgaan, behalve 1x in de +/- anderhalve week een penslap en 1x pw een fliebertje lever.
Dit gedeelte bestaat dus uit spiervlees (AHV), (vleesbot van:) kip, rund, lam,paard, eend, konijn en 1x per week vis. ( zalm, sardien, ansjovis, haring, koolvis). Daarnaast krijgen ze 2 eieren per week, 3x groentenmix en soms wat hüttenkase.
Daarnaast krijgen ze 1 visoliecapsule per week en gaat er knoflook, honing en zeewier door de groentenmix.

Moet ik er nu toch rekening mee houden dat ze door die 30/25% kvv tekorten oplopen of is het barfgedeelte groot en gevarieerd genoeg om dat op te vangen?
Ik dacht dat ik met 6 diersoorten en vis aan de veilige kant zat...maar is dat dan wel zo?
Nee, dit is absoluut perfect. Dat is ook een beetje wat ik bedoelde: als je vers geeft en daarnaast af en toe een eitje en visje en vleesbotje: dan ben je goed bezig. En dit is nog veeeeeel uitgebreider dan dat! Je zit meer dan aan de veilige kant. Met deze ingredienten zou je zelfs niet eens meer versvlees hoeven te voeren! (je hoeft dan alleen je orgaanvlees-hoeveelheid wat op te hogen en klaar).
Door Joshii
#499422
Okee, dank je wel :D

Ik was al bang dat ik mijn hele voerschema om moest gooien...
Voorlopig ga ik dan nog even op deze voet verder. De kvv 's morgens komt mij gewoon heel goed uit omdat het hier 's morgens nogal hectisch is.
Ook was Fred heel minnetjes toen hij hier kwam en wilde ik zeker weten dat hij genoeg binnen kreeg. Misschien dat ik over een tijdje de kvv door barf vervang.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door