Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#484692
Angelique schreef: Ow, nou ja :-\, mij is altijd geleerd als je iets wil drogen, zoals b.v. ook schuimdeeg e.d. dat je dan de deur open moet laten zodat het vocht weg kan. Nu heb ik mijn oven in de tron nog voor niks anders gebruikt dan koekjes en broodjes bakken en gratineren, dus het zou maar zo goed kunnen wat je zegt, want als je de paprika's kunt drogen moet dat met een stukkie vlees ook wel lukken. Gewoon proberen, je ziet vanzelf waar het schip strand :D
Ja, daarom vroeg ik het me ook af.
Ik bak best geregeld, kan op verschillende soorten ovens inschakelen.
En voor schumbodems gebruik ik dan dus ook die hete-lucht oven. Lukt altijd prima.
Ik ga het in ieder geval eens proberen.
Lukt het niet, dan weet ik het.
Door Mevroi Kruim
#485461
Ik heb ook een heteluchtoven, en daarin lever gedroogd met de deur open. Vergeleken met de droger was het meer gebakken (waarschijnlijk te heet) en het vrat werkelijk energie. Mijn drogertje (van Tien :-*) is veel zuiniger, er kan ruim voldoende in en hij droogt het ook echt. Ik heb tijden geleden een kilo kipfilet gedroogd en daar doen de honden nu nog mee. Idem voor pond zalm voor de katten en pond lever. Wil het in de oven rendabel zijn dan moet ik echt gigantische hoeveelheden drogen, dan kan ik gelijk een winkeltje beginnen ;D

Barfplaats wordt gesponsord door