Lizzy schreef: Ik zie echt totaal geen overeenkomst tussen hoe jij te werk gaat en een Unilever.Daar gaat het denk ik niet om, ik vind dat hetzelfde. Als ik natuurlijke voeding verkoop, wil ik ook dat de vraag daarnaar groeit, anders verkoopt het niet. Dus probeer ik zo groots mogelijk te verkondigen dat natuurlijke voeding beter is dan andere voeding. Als ik er van overtuigd ben, door bijv. onderzoek of testen, dat mijn product beter is dan andere producten, kan ik dat meenemen in mijn verkoopverhaal om aan mensen te verduidelijken waarom mijn product beter is dan een ander product. Da's reclame en daar is niets mis mee.
Er gaan steeds meer mensen barfen, dus jij gaat barf-artikelen verkopen.
Unilever maakt dingen die niemand nodig heeft en verteld vevolgens de hele wereld dat jij stinkt als je hun deo niet gebruikt. Dat je er belabbert uitziet als je hun Oil of Olaz niet op je giegel smeert. Dat je niet fris bent als je niet de nieuwe Always Freshelle maandverbandtroep gebruikt. Dat je niet kan functioneren wanneer je geen Cup A Soup om 16:00 uur drinkt. Dat je een rottige hondeneigenaar bent als je hem geen Pedigree Pal geeft, want ZIJ houden van honden.
Waar wel wat mis mee is, is dat ik vind dat bepaalde instellingen of beroepsgroepen (artsen, dierenartsen, politiek, justitie, wetenschap etc.), zich niet puur door dergelijke reclames mogen laten verleiden en omkopen, alleen omdat het zoveel mogelijk geld oplevert. Omdat zij onafhankelijkheid zouden moeten nastreven, moeten kijken naar het wezen 'dier' (of mens) en daarmee aan de slag gaan. Zonder te denken over hoe ze bezorgde dierenbaasjes zoveel mogelijk geld afhandig kunnen maken...en dat is waar het in mijn ogen in de communicatie van dit soort brokkenmerken naar dierenartsen toe net even ietsjes teveel over gaat...