Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#460296
202Spots schreef: rauwe of gewoon gekookte pompoen heeft anders ook weinig smaak hoor.
De blik pumpkin is er ook in de pumpkin pie filling , daar zit suiker en kruiden doorheen om zelf 'n pie mee te bakken, en dat is best wel lekker.
nou heb ik persoonlijk nog nooit rauw pompoen gegeten, nou niet dat ik me kan heugen in iedere geval, maar gekookte pompoen geen smaak ??? ik vindt van wel, niet dat ik sal claimen dat het smaak is van...wow, I need to tell the world, maar het heeft een eigen smaak, en verschillende pompoenen hebben ook verschillende smaken. Ik heb zo mijn favoriten, een echte pompoenvreter ben ik ;D Ik moet wel bekennen dat ik vaak kaneelstokjes gebruik bij het koken van, maar ik doe er zeker geen zuiker bij, hoewel mijn zoon en velen met hem het liever wel met zuiker eet ;)
Afbeelding
Dit is een van mijn favorite butternut squash (nederlandse naam ken ik niet)

Afbeelding
maar wat mij betreft is dit de allerlekkerste pompoen om te eten
;D helaas vindt je hem niet echt vaak in nederland, echt heerlijk ;D
Door Mevroi Kruim
#460491
Ga eens bij een biologische winkel kijken, daar hebben ze meestal meer soorten pompoen. En Turkse winkels trouwens ook, die hebben ook die muts-pompoenen (nee, niet VOOR mutsen maar eruit ziend als ... ;D)
En ons aller Appie verkoopt biologische Hokkaido-pompoenen, die donker-oranje niet al te grote exemplaren. Die zijn erg lekker, zit veel smaak aan voor een pompoen.
Ik haal voor mijn honden de schil eraf, daar gaan ze van ruften (ikzelf trouwens ook :P) maar als de jouwe daar geen last van hebben kun je de schil gewoon meemalen. Je kunt ze koken of rauw verwerken, je kunt ze goed in de diepvries bewaren, en je kunt er overheerlijke soep van maken. Met Tikka massala pasta, en kokosmelk, en roerbakgroente. Gewoon de pompoen in stukken snijden, evt, schillen, pitten en draden eruit schrapen, in blokjes snijden, bakken met een uitje, water erbij en de pasta en kokosmelk, ff doorkoken, pureren, roerbakgroente apart bakken en erdoor gooien, klein scheutje citroensap - jammie!
Door conleeuw
#460510
Kruimel schreef: Ga eens bij een biologische winkel kijken, daar hebben ze meestal meer soorten pompoen. En Turkse winkels trouwens ook, die hebben ook die muts-pompoenen (nee, niet VOOR mutsen maar eruit ziend als ... ;D)
En ons aller Appie verkoopt biologische Hokkaido-pompoenen, die donker-oranje niet al te grote exemplaren. Die zijn erg lekker, zit veel smaak aan voor een pompoen.
Ik haal voor mijn honden de schil eraf, daar gaan ze van ruften (ikzelf trouwens ook :P) maar als de jouwe daar geen last van hebben kun je de schil gewoon meemalen. Je kunt ze koken of rauw verwerken, je kunt ze goed in de diepvries bewaren, en je kunt er overheerlijke soep van maken. Met Tikka massala pasta, en kokosmelk, en roerbakgroente. Gewoon de pompoen in stukken snijden, evt, schillen, pitten en draden eruit schrapen, in blokjes snijden, bakken met een uitje, water erbij en de pasta en kokosmelk, ff doorkoken, pureren, roerbakgroente apart bakken en erdoor gooien, klein scheutje citroensap - jammie!
mmm ik heb trek, ik geloof dat ik vanavond maar ga koken ;D
Door roefus
#460682
Vanochtend 'toevallig' pompoen gekocht.
Lag gewoon bij de Islamiet, waar ik voor ribbetjes was.
Ik wilde er soep van maken (hoor steeds hoe lekker die moet zijn) en ook wat voor de Barf dan.
Ik heb die favorite van cruz. ;D
Door roefus
#460683
foutje......de favorite van conleeuw ;D
Door conleeuw
#460695
roefus schreef: foutje......de favorite van conleeuw ;D
oh heerlijk, ik kan wel dagelijks pompoen eten ;D ben benieuwd wat jij ervan vindt ;)
Door 202spots
#460698
conleeuw schreef: nou heb ik persoonlijk nog nooit rauw pompoen gegeten, nou niet dat ik me kan heugen in iedere geval, maar gekookte pompoen geen smaak ??? ik vindt van wel, niet dat ik sal claimen dat het smaak is van...wow, I need to tell the world, maar het heeft een eigen smaak, en verschillende pompoenen hebben ook verschillende smaken.
Er zijn i.d.d veel verschillende soort POMPOENEN...

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg324479

Maar ik heb het over DEZE:
Afbeelding

Dit is 'n PUMPKIN,
en zoals ik al eerder heb geplaatst word alleen de gekookte PUMPKIN moes gegeven bij verstopping and diaree.

De PUMPKIN is ook de enige "pompoen" die in blik word verkocht, en de enigewat ook voor de Pumpkin Pie word gebruikt.
Ik beweer helemaal niet dat ANDERE pompoenen niet lekker zijn of geen smaak hebben,ik het het alleen over PUMPKIN.
Door Lizzy
#460722
Dory, even helemaal off topic maar ik moest zo lachen om je onderschrift "VEGETARIAN an Indian word meaning lousy hunter" ;D
Door conleeuw
#460740
202Spots schreef: Er zijn i.d.d veel verschillende soort POMPOENEN...

Maar ik heb het over DEZE:
Afbeelding

Dit is 'n PUMPKIN,
en zoals ik al eerder heb geplaatst word alleen de gekookte PUMPKIN moes gegeven bij verstopping and diaree.

De PUMPKIN is ook de enige "pompoen" die in blik word verkocht, en de enigewat ook voor de Pumpkin Pie word gebruikt.
Ik beweer helemaal niet dat ANDERE pompoenen niet lekker zijn of geen smaak hebben,ik het het alleen over PUMPKIN.
En zo makkelijk praat je dus naast elkaar heen en ontstaat er een misverstand. Ik noem alle pompoen achtige in het engels gewoon Pumpkin. Mischien had ik ook moeten verwijzen naar squash want een heleboel wat ik onder pompoen gooi is squash, maar er zijn wel meer pompoenen dan alleen de pompoen die jij hier neerzet, de grote witte pompoen in mijn eerdere bericht is echt wel een pumpkin maar butternut is weer een squash.... maar goed, ik heb wel degelijk pumpkin pie gemaakt van squash varieteiten en ook van witte boer pompoen. Ik ben het wel met jou eens dat de pumpkin waar jij naar verwijs, is vrijwel smakeloos, maar voor de rest zijn de pompoenen en verwante voor mij wel lekker, (hoewel er ook oneetbare tussen zitten), dat zeg nog niets, want er zijn ook mensen die kikerwten echt lekker vinden, ik dus niet. ;)
Door Doedels
#461251
conleeuw schreef: dat zeg nog niets, want er zijn ook mensen die kikerwten echt lekker vinden, ik dus niet. ;)
Jaaaaa, kikkererwten. lekker!
Door conleeuw
#461298
Doedels schreef: Jaaaaa, kikkererwten. lekker!
helaas bestaat er geen smiley om my gevoel hierover uit te drukken ;D
Door roefus
#461813
de pompoensoep is lekker !!!
en volgens mij vond Roefus de ietwat gekookte pompoen vonochtend ook best te 'hebben'.
nou ja......we moeten wel alle 'zeilen' bijzetten om hem aan die 'groentehap' te krijgen.
maar het is allemaal doorgeslikt ;D ;D ;D
Door roefus
#461816
Ik wilde trouwens nog aan die pitten beginnen (om de schilletjes eraf te pellen).
Had hier ergens gelezen dat pompoenpitten ook goed waren.
Maar dát karweitje laat ik over aan fikkie. ???
Vond het ondoenlijk
Ik neem aan dat ze ook zo misschien wel ergens te krijgen zijn?
Door Lizzy
#461825
roefus schreef: Ik wilde trouwens nog aan die pitten beginnen (om de schilletjes eraf te pellen).
Had hier ergens gelezen dat pompoenpitten ook goed waren.
Maar dát karweitje laat ik over aan fikkie. ???
Vond het ondoenlijk
Ik neem aan dat ze ook zo misschien wel ergens te krijgen zijn?
Ja, gelukkig zijn ze ook gepeld te krijgen! Ik heb laatst een flinke zak biologische pompoenpitten bij De Tuinen gekocht en de reformwinkels hebben ze ook altijd in hun assortiment.
Door roefus
#461827
Oké, bedankt voor de tip.
In de supermarkt kon ik er niets van vinden, enkel pijnboompitten enzovoorts.
En dat 'zelf pellen' was niet echt een succes >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door