Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door daydo
#448435
ik kan hier voor 1,5euro hert vleessnippers hart en nieren verkrijgen,MAAR ik moet het per 10kg nemen.
Als ze het lusten is dat op zich geen probleem, hij geeft het nog nooit gekregen.
Vandaar dat ik een beetje twijfel, zijn er honden die het NIET lusten.
Of is de kans eerder klein.
Dan zou ik gewoon het risico nemen.
Door Lizzy
#448458
mb schreef: Het struisvogelvlees ging er hier ook prima in!
Sanne vind de fazantennekken ook heerlijk, Jory weet het nog niet helemaal, loop er nog een beetje mee te mutsen, maar heeft al wel een klein stukje van gegeten.
Hertenvlees viel ook erg in de smaak!

Alleen dat fazantenkarkas...............ik weet nog niet wat ik er mee aan moet..........wat een joekel! Is dat allemaal eetbaar?
En heeft er iemand ervaring om dat een beetje in fatsoelijke stukken te krijgen? ???Zagen of hakken met een flinke bijl?
Gaat het in stukken maken niet lukken met een goede snoeischaar? Volgens mij is het hele karkas prima eetbaar hoor. Is het kaal karkas?
Door Lizzy
#448460
daydo schreef: ik kan hier voor 1,5euro hert vleessnippers hart en nieren verkrijgen,MAAR ik moet het per 10kg nemen.
Als ze het lusten is dat op zich geen probleem, hij geeft het nog nooit gekregen.
Vandaar dat ik een beetje twijfel, zijn er honden die het NIET lusten.
Of is de kans eerder klein.
Dan zou ik gewoon het risico nemen.
Als ze het niet moeten, raak je het misschien via Barfplaats zo weer kwijt....?!
Door Lizzy
#448478
Hoe zijn de botten van struisvogel eigenlijk? Hard? Prima te doen?
Door Jantien
#448542
De struisvogelbotten zijn prima te doen. vogelbotten zijn van binnen gevuld met lucht inplaats van met merg zoals bij een landdier. (helaas kan de stuisvogel alleen niet meer vliegen)
dus zijn het een soort brosse botten.
hier wordt alles ervan opgegeten en er zit nog redelijk wat vlees aan, de nek is meestal het kaalste stuk.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#449452
Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Ik heb net een bestelling geplaatst in Mill en kan vrijdag 20 kg hert, 20 kg struis, 10 kg struisvogelnekken (inderdaad een hele kluif, maar ze zijn al aan stukken gezaagd ;D) en een struiskarkas komen ophalen!!! Waar je al niet blij van kunt worden...
Laatst gewijzigd door - Judith - op wo 21 dec 2005, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elise
#449455
Judith van Sam schreef: Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Ik heb net een bestelling geplaatst in Mill en kan vrijdag 20 kg hert, 20 kg struis, 10 kg struisvogelnekken (inderdaad een hele kluif, maar ze zijn al aan stukken gezaagd ;D) en een struiskarkas komen ophalen!!! Waar je al niet blij van kunt worden...
Kunnen Sam en Bruin ook lekker smikkelen met kerst ;) ;D
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#449458
Ja, die krijgen definitely hert ;D. En met de hoeveelheid die vanaf vrijdag in onze vriezer ligt, blijft het nog heeeeeeeeeeeeel lang kerstmis voor de dame en heer...
Door mutsie
#449638
Nog ff hoor ::)

Bij struisvogelkarkas zie ik ook zo'n gigantisch iets voor me. Oke misschien wel in stukken, maar dan vult 1 rib 1 vriesla of zo?

De 10 kg hertenvlees was dat niet vaccum verpakt per 500 gram of zo? Had ik dat niet ergens gelezen.

hmm, een groter vriezertje is toch wel handig.
Vleesmolentje van tineke erbij.....

Karin
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#449648
Het hertenvlees zit per 2 kg verpakt in een plastic tasje.
Het struisvogelvlees zit vaccuum per kg verpakt.

Het struisvogelkarkas vult bij mij één lade van de diepvries (ik heb grote lades, past ongeveer 20 kg vlees in)
Vraag inderdaad wel het karkas goed in stukken te zagen!
Ik heb een gedeelte wel kunnen verkleinen, maar heb vandaag besloten om één groot gedeelte toch maar weg te gooien, ik denk dat het de rug is.
Ik kan dit zelf niet in stukken krijgen, en ben bang dat het voor de honden te hard zal zijn.
De ribben zijn ongeveer 30 cm lang.
Door James
#449678
Wauw... en zou je hertkarkas ook kunnen geven? Kon daar laatst via via aankomen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door