Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#446374
Ik had 5 kg fazantenkarkassen op de markt besteld en ik kon ze gisteren halen. De bedoeling was dat ze er alledrie van zouden eten het zijn mooie dikbevleesde karkassen. Toen ik de eerste partij open maakte was ik al flauw. Er zaten graankorrels aan de buitenkant van het karkas. Bij verdere inspectie kwam ik erachter dat alle karkassen aan de binnen en buitenkant met tarwekorrels besmet waren. Ik heb er wel een handjevol tarwekorrels vanaf gehaald >:( Spike heeft een glutenallergie die kan er dus nu niet van meeeten.
Zwaar balen. Is dit nu een geval van fout slachten? De karkassen zijn bedoeld voor restaurants ed om soep enzo van te trekken. Zouden ze voor dat ze gingen schieten tarwekorrels voor die dieren hebben gestrooid en ze terwijl ze stonden te eten hebben afgeschoten?
Want normaal kunnen fazanten toch nooit over zoveel graan beschikken. 1 Fazant dat had ik geloofd maar een stuk of 12????
Gebruikersavatar
Door sylvia
#446378
Ik denk dat dat de korrels uit de krop zijn, fazanten hebben een vrij grote krop en die zitten bomvol graan. Dat zal inderdaad wel gestrooid worden.
Door 202spots
#446386
Je kan ze toch gewoon met water afspoelen om alle korrels eraf te krijgen ???
Door ~Joke~
#446395
Ik ben veel te bang dat ik iets over het hoofd zie. Granen zijn de trigger voor zijn krampaanvallen.
Door ~Joke~
#446397
sylvia schreef: Ik denk dat dat de korrels uit de krop zijn, fazanten hebben een vrij grote krop en die zitten bomvol graan. Dat zal inderdaad wel gestrooid worden.
Een geval van slordig slachten dus?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door