Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#443106
roefus schreef:
En moet je trouwens die Bullekens zien.....lag 'vrijdag' maar 'informatie' te vragen......
Begreep de procenten niet....tsjakka....
Ze is zo fanatiek als Robinson Crusoe.....binnen nóg eens 3 dagen begint ze een eigen slachterij...gedver....
Ja dit worden vaak de ergsten van Bp ;) ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#443124
Geen paniek Roefus (vlgs mij ben je trouwens een zij ;D ;D) een hond van 43 kilo zoals die van jou moet een hele zalmkop makkelijk aankunnen, die kabouter van mij van 15 kilo vreet ze ook zo op. Dus gewoon voorleggen aan Roefus (de hond ;D) en kijken wat 'ie dermee doet. Als hij het echt niks vindt kun je altijd nog gaan hakken. OK, tis ook niet mijn hobby, als verklaard veggie, maar alles went (behalve een vent ;D ;D)
Door tieneke
#443136
Kruimel schreef: Geen paniek Roefus (vlgs mij ben je trouwens een zij ;D ;D) een hond van 43 kilo zoals die van jou moet een hele zalmkop makkelijk aankunnen, die kabouter van mij van 15 kilo vreet ze ook zo op. Dus gewoon voorleggen aan Roefus (de hond ;D) en kijken wat 'ie dermee doet. Als hij het echt niks vindt kun je altijd nog gaan hakken. OK, tis ook niet mijn hobby, als verklaard veggie, maar alles went (behalve een vent ;D ;D)
En hou ons op de hoogte he? ;D ;D
Hoestmetjevleesmolentje?
Door Mevroi Kruim
#443141
tieneke schreef: En hou ons op de hoogte he? ;D ;D
Hoestmetjevleesmolentje?
Ik ben die van jou nog aan het pluggen hoor!

(krijg ik dan commissie? 8))
Door tieneke
#443144
Kruimel schreef: Ik ben die van jou nog aan het pluggen hoor!

(krijg ik dan commissie? 8))
Haha aan wie?
Door Bullekes
#443205
ohja maar ikke heb nu nog geen goed antwoord.. Mogen alle soorten vis in blik gegeven worden???
Door herder_lover
#443220
alle weet ik niet, ik geef alleen de vis op waterbasis. Zalm, tonijn, sardien, wat heb je nog meer? En alleen als aanvulling, niet als gehele vis-maaltijd. Misschien kan het wel, maar ik doe dat niet.
Door Bullekes
#443227
herder_lover schreef: alle weet ik niet, ik geef alleen de vis op waterbasis. Zalm, tonijn, sardien, wat heb je nog meer? En alleen als aanvulling, niet als gehele vis-maaltijd. Misschien kan het wel, maar ik doe dat niet.
Het is voor beginner :) Zalmkoppen moeten nog eerst in vriezer blijven vandaar. En wilde wel beetje al afwisseln met het vlees wat ik nu heb.. heb nu namelijk alleen hart en Pens en de rest komt pas zaterdag en dat zla ook wel nog even moeten blijven liggen moest toch ook 10 dagen in vriezer???
Door roefus
#443228
Kruimel schreef: Geen paniek Roefus (vlgs mij ben je trouwens een zij ;D ;D) een hond van 43 kilo zoals die van jou moet een hele zalmkop makkelijk aankunnen, die kabouter van mij van 15 kilo vreet ze ook zo op. Dus gewoon voorleggen aan Roefus (de hond ;D) en kijken wat 'ie dermee doet. Als hij het echt niks vindt kun je altijd nog gaan hakken. OK, tis ook niet mijn hobby, als verklaard veggie, maar alles went (behalve een vent ;D ;D)
ben inderdaad een 'zij'....... :D
maar Roefus is een 'hij'.......haha.
Pfff.....die zalmkop gaat misschien wel lukken.
Hij moet gelukkig nog een dag of 8 in de vriezer....kan ik even dat gedoe 'uitstellen'.
MAARRRR......ik zit meer met die 'zwaardvis' zijn kop.
Sjee.....dat ik dáár intrapte.
En volgens mij went een vént eerder ;D ;D ;D
Door roefus
#443231
Bullekes schreef: Het is voor beginner :) Zalmkoppen moeten nog eerst in vriezer blijven vandaar. En wilde wel beetje al afwisseln met het vlees wat ik nu heb.. heb nu namelijk alleen hart en Pens en de rest komt pas zaterdag en dat zla ook wel nog even moeten blijven liggen moest toch ook 10 dagen in vriezer???
Niet álles hoeft eerst in de vriezer.
Dat geldt volgens mij 'alleen maar' voor zalm...
En voor 'zoet water vis'......dus vis die niet uit zee komt.
Want ik kon zelf vorige week redelijk aan 'forel' komen, maar mijn vriezer zat ff tsjokvol...dus heb ik het daarom maar niet gepakt.
Hee.......en als je 'alleen maar' hart en pens hebt......geef dan wat van kip van smuldier, of zoiets.
Voor eventjes erbij....zodat het niet 'orgaan en nóg eens orgaan' is.
Door herder_lover
#443238
nee hoor, niet alles moet in de vriezer, dat geld alleen voor zalm bv uit zoetwater omdat daar bepaalde parasieten in kunnen zitten en die verdwijnen ofoz na invriezen. Vlees enzo kun je gelijk geven hoor. Pens ook.
Door Bullekes
#443259
herder_lover schreef: nee hoor, niet alles moet in de vriezer, dat geld alleen voor zalm bv uit zoetwater omdat daar bepaalde parasieten in kunnen zitten en die verdwijnen ofoz na invriezen. Vlees enzo kun je gelijk geven hoor. Pens ook.
Ik ehb dit gelezen in mijn boekje van de vriezer. Dat het vlees eerst moet besterven (rijpen) ???

en het staat ook op bp: Vries wild altijd eerst 10 dagen in op minus 18 graden om parasieten te doden
Laatst gewijzigd door Bullekes op di 13 dec 2005, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#443287
Ja, met wild zou ik dat zeker doen. Gewoon gekeurd vlees van de slager bevat geen parasieten, dat kun je zo voeren.
Besterven ... volgens de kenners wordt het er idd lekkerder van, voor mensen dan. En honden vinden ook hoe ouder hoe beter, maar die overdrijven nog wel eens (stinkende rotte zooi is het allerlekkerste :-X :P :P)
Ik maak me er niet druk over, soms eten ze het supervers, 's ochtends geslachts 's avonds in de bakken, en soms ligt het een aantal dagen in of buiten de koelkast te wachten. Het gaat allemaal even hard naar binnen en ze krijgen er niks van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door