Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#421090
Omdat ik binnenkort zelf wil gaan samenstellen ben ik op zoek gegaan naar vleesbotten. Mijn ervaring is echter dat het nogal lastig is om botten te krijgen die nog voldoende vlees erom heen hebben, alles wordt uitgebeend, is dit goed genoeg? Ik ga woesdag langs een slager die zelf slacht, maar mij is wel verteld dat die botten ook uitgebeend worden. Is dit voldoende?
Door Lizzy
#421119
Nou eerlijk gezegd? Nee. Het beste bevatten botten gewoon een goede hoeveelheid vlees en bestaat het bot voor minstens 50% uit vlees. Ik denk dat je sowieso het beste kunt beginnen met zachte botten en een deel van kip, eend, parelhoen, konijn voldoet ook prima en bevat meer vlees als bot. Bij Islamtische slagers kun je wel heel goed aan botten van lam, kalf en geit komen die veel vlees bevatten. Ik denk dat je beter daar kunt shoppen... Ik weet niet wat voor botten deze slager heeft, maar als hij rund slacht: ik zou geen bot van rund geven. Veel te hard.
Door Kynida
#421213
Ik geloof dat ik iets opving over een jong stiertje, ik zal nog informeren over welk dier het nu precies gaat. In ieder geval heb ik ook lever besteld. Ik heb tot nu toe vers vlees gegeven, sardientjes, groentemix, tafelrestjes en vandaag kip. Ik weet niet precies welk deel, maar er zal veel vlees aan. Ik heb alles netjes ingeknipt en het ging erin als pap.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door