Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door SabenJin
#404478
dus als ik naar de poelier ga vraag ik om een halve kip of een kippenkarkar zonder af te gaan natuurlijk en niet iets vraag wat niet bestaat of niet te krijgen is en zolang ik er maar niet in hoef te snijden, breken, trekken weet ik veel wat vind ik het goed. Zo'n vleugeltje knippen wil nog wel
Door Mevroi Kruim
#404529
Als je een aardige poelier hebt wil hij best de kippetjes voor je knippen hoor ;D dat doen ze hier op de markt voor mij ook met de soepkip (dat zijn taaie tantes, dat doe ik net zo lief niet zelf). Braadkuikens geef ik of heel, of overlangs doormidden gesneden.
Karkassen heeft niet elke poelier direct bij de hand, ik moet ze altijd bestellen en per 10 of 12 kilo afnemen, net als nekken.
Door Lizzy
#404625
SabenJin schreef: dus als ik naar de poelier ga vraag ik om een halve kip of een kippenkarkar zonder af te gaan natuurlijk en niet iets vraag wat niet bestaat of niet te krijgen is en zolang ik er maar niet in hoef te snijden, breken, trekken weet ik veel wat vind ik het goed. Zo'n vleugeltje knippen wil nog wel
Ik dacht er eigenlijk aan om gewoon een hele kip te kopen zodat je deze door de helft kunt knippen. Als dat iets is waar je geen zin in hebt, dan kun je je misschien beter beperken tot versvlees of kippennekken.
Door SabenJin
#405000
en kippennekken kan ik dus ook gewoon bij de poelier krijgen? We hebben hier dus geen islamitische slager. Gadver ik vind het wel smerig hoor sorry
Door Lizzy
#405002
SabenJin schreef: en kippennekken kan ik dus ook gewoon bij de poelier krijgen? We hebben hier dus geen islamitische slager. Gadver ik vind het wel smerig hoor sorry
Sabine, je bent nou al 2 pagina's aan het klagen over hoe goor je het allemaal vindt en hoe je niet wilt ;). Waarom wil je dan kippennekken geven? Het hOEft niet hoor, echt niet!
Door Lizzy
#405043
SabenJin schreef: nee maar het schijnt goed te zijn hahhaa en geef toe het is toch ook smerig
Maar geen noodzaak hoor. Een kippennek heeft overigens ook buitengewoon weinig kluif-waarde, dus ook in dat opzicht kun je jezelf de moeite besparen.

En nee, ik vind het niet smerig. Het is een kip geweest. Ik vind kippen heel leuke diertjes en ben dankbaar dat ik delen van hen mag gebruiken om mijn honden te voeren.
Door Daisy75
#405213
SabenJin schreef: nee maar het schijnt goed te zijn hahhaa en geef toe het is toch ook smerig

ik vind het kip niet smerig hoor, geen 1 onderdeel ervan, haha had je erbij moeten zijn toen ik samen met een vriendin, nieren, harten, runderstrotten en penzen in stukken stond te verdelen....DAS pas smerig haha ;D
Door Nelly
#405233
Nou, ik vind eerlijk gezegd niks smerig wat ooit dier is geweest. Integendeel. Ik eet ze zelf en m'n honden en katten eten ze ook, en als er wat kapot gesneden of gehakt moet worden dan gebeurt dat gewoon. Heb eerlijk het idee dat jij de zaak een beetje probeert te stangen. Sorry if I'm wrong. En nu moet ik ff weg, ff iemand bellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door