Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#399313
runderstrotten
geitenribben
hart (koe en schaap),
testikels
schapenkoppen
kopvlees

He tof van je,ik wil dat wel graag hebben.
Pens kan ik aan komen.Verder heb ik een tekort aan spiervlees,dus een vraag: Vallen testikels en kopvlees onder spiervlees?.
En 1 schapekop is denk ik wel een komplete rmb maaltijd he?
En hoe zit het met die ribben,zit daar nog vlees aan of zijn die kaal m.a.w. is dit een rmb of kaal bot?

En ik denk dat ik op zoek moet naar een grotere vriezer ;D
Als ik een beetje weet wat ik waarbij kan rekenen dan weet ik ook een beetje wat te bestellen.
Hoe vaak doe je dit Pauline ? Kan ik dus meer of minder bestellen.
Nogmaals bedankt. :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#399333
Ik heb je een pb-tje gestuurd en kopvlees is idd spiervlees en volgens mij zijn runderstrotten rmb en de geitenribben zeker ook!
Als je trouwens geen kans ziet het in Kampen op te halen mag je ook wel op een dag dat het je wel uitkomt bij mij komen. Is wel 93 km, maar qua tijd is het net zo snel.
Laatst gewijzigd door Pauline op za 08 okt 2005, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#399362
AstridStraver schreef: Als je hele einden rijdt voor goedkoper vlees, dan is het wel handig om die reiskosten op de vleesprijs door te berekenen en dan nog eens kritisch te kijken wat het vlees dan kost.

Ik denk dat het dan al gauw de moeite niet meer loont, tenzij je hele grote vriezers hebt en dus heel veel tegeljik kunt kopen en ook meerdere honden hebt, zodat je ook heel veel kunt gebruiken. Of natuurljk door samen te doen met een ander.
Precies, dat is ook mijn probleem. Vroeger ging ik naar Vianen, dat was echt ideaal want daar kwam ik toch al heel regelmatig dus geen extra reiskosten. Maar van Bennekom naar Bakker .... dan moet ik er nog 2 vriezers bijzetten wil dat rendabel zijn. Alleen als we het combineren met een dagje strand kan het nog uit.

Maar Pauline, als heer Kruimel weer eens jouw richting uitkomt en je hebt toevallig nog wat kopvlees liggen, en/of strottten .... dat zijn net de dingen waar ik moeilijk aan kan komen.
Door Nelly
#400608
Kopvlees valt onder spiervlees en testikels volgens mij onder organen, nl. geslachtsorganen :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door