Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#403228
Doedels schreef: ;D ;D De moderne Barfer heeft 2,5 vrieskist, een vleesmolen, een droogmachiene en supersonische foodprocesor, enz. Maar bespaart op een blikopener en vooral op da kosten :D
Ha, die is wel leuk 8)

Volgens jouw lijstje mis ik nog een halve vriezer.
Ik doe iets helemaal fout denk ik heb geen vrieskist...?

Een vleesmolen heb ik ook niet, maar die heb ik niet nodig, ik heb hier een vleesmolen op 4 poten, die geen stroom verbruikt ;D
#403432
Ja, dit is een nadeel van zelf samenstellen met groentemix..... Er zijn mensen die om deze reden stoppen met de groentemixen en verder gaan met het prooidier-model. Er zijn ook mensen die daarom wat groente geven maar dan gekookt/gestoomd. En er zijn mensen die blijven malen tot ze er bij neervallen ;D.
De moderne Barfer heeft 2,5 vrieskist, een vleesmolen, een droogmachiene en supersonische foodprocesor, enz. Maar bespaart op een blikopener en vooral op da kosten
Deze is ook wel erg grappig ;D ;D
#403722
Lizzy schreef: Ja, dit is een nadeel van zelf samenstellen met groentemix..... Er zijn mensen die om deze reden stoppen met de groentemixen en verder gaan met het prooidier-model. Er zijn ook mensen die daarom wat groente geven maar dan gekookt/gestoomd. En er zijn mensen die blijven malen tot ze er bij neervallen
Voor mij was het maken van groentemix de reden om niet voledig zelf te willen samenstellen.
Maar als ik straks mijn Champion Juicer heb, dan ga ik voor mezelf ook veel sapjes maken en de pulp daarvan kan ik dus ook prima aan Borke geven (mits het een geschikte groente is).

Geven jullie eigenlijk ook fruit?
Door 202spots
#403727
Yup,en de schil wat je normaal zelf ook eet, kan je dus ook door de fruit roeren.
Dus geen bananenschil, geen ananasschil, geen kiwi schil ,geen meloen schil of mandarijn/sinasappel e.d.
Wel appel, mango, papaya,perzik of abrikoos wel of niet
enz enz.
Ik geef de fruitmix meestal met 'n beetje cottage chees of yogurt.
#403729
AstridStraver schreef: Voor mij was het maken van groentemix de reden om niet voledig zelf te willen samenstellen.
Maar als ik straks mijn Champion Juicer heb, dan ga ik voor mezelf ook veel sapjes maken en de pulp daarvan kan ik dus ook prima aan Borke geven (mits het een geschikte groente is).

Geven jullie eigenlijk ook fruit?
Da's jammer.... Maar je hoeft toch ook niet iedere dag groente of fruit te geven?
#403732
Nou dat is mooi, dan kan ik ook fruit geven.
Soms heb ik fruit liggen wat ik zelf niet meer zo gaaf vind, te goed om weg te gooien maar niet meer op zijn lekkerst.
ik denk dat Borke er niet mee zit, als ik zie hoe enthousiast hij die groentemix (met 1/3 gehakt erdoor en een eitje) opat, dan is hji niet zo kritisch ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door