Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#398178
Kruimel schreef: :o :o WOW! Een reuzemolen! Hele kippen d'r in! ;D ;D ;D
Serieus, ik weet het niet, ik heb nog nooit zo'n grote gezien. Ik ben tevreden met m'n nummertje 8 tot nu toe. Maar ben wel benieuwd!
Afbeelding
Dit is em...hoop dat ik em kopen kan van ze...
Door Daisy75
#398216
Kruimel schreef: Nou, als je het ziet zitten zou ik zeggen: grijpen! Zo vaak worden zulke grote niet aangeboden.
ja ik heb ze al gemaild die mensen.....wil em wel hebben hoor.
maar wonen erg ver weg dus moet wel opgestuurd worden.
Door 202spots
#398231
KayleighShanden schreef: Hhahaha is om vlees(kippenekken) voor de fretjes mee te maken.....zou dat te zwaar zijn dan...want ik heb wel reuma dus kan niet al te zwaar zwengelen.
Omdat ik las dat velen een handmolen hebben hier nam ik aan dat dat zo'n ding is....graag hoor ik het hier.
Wanneer het alleen voor kippennekken is, dan zal dat best wel te malen zijn met 'n handmolen.
Ik geloof dat de verschillende nummmers de maat van de molen betekend, hoe hoger de nummer,, hoe groter de molen.
Het ligt aan de plaat met gaatjes ,hoe grof of fijn gemalen het er uit komt.(grotere gaatjes maalt makkelijker)
Noooooit geen botten in je keukenmachien doen, daar is ie niet voor gemaakt.
OOK geen hardere botten (ribben) in je vleesmolen proberen te malen, kip, kalkoen,eend, en ander gevogelte en misschien konijn zal wel lukken doen.
Dit zijn de electr, vleesmolens:
Afbeelding Afbeelding

En groentes worden niet fijn genoeg wanneer je ze in de vleesmolen gaat malen.
Door Daisy75
#398237
202Spots schreef: Wanneer het alleen voor kippennekken is, dan zal dat best wel te malen zijn met 'n handmolen.
Ik geloof dat de verschillende nummmers de maat van de molen betekend, hoe hoger de nummer,, hoe groter de molen.
Het ligt aan de plaat met gaatjes ,hoe grof of fijn gemalen het er uit komt.(grotere gaatjes maalt makkelijker)
Noooooit geen botten in je keukenmachien doen, daar is ie niet voor gemaakt.
OOK geen hardere botten (ribben) in je vleesmolen proberen te malen, kip, kalkoen,eend, en ander gevogelte en misschien konijn zal wel lukken doen.
Dit zijn de electr, vleesmolens:
Afbeelding Afbeelding

En groentes worden niet fijn genoeg wanneer je ze in de vleesmolen gaat malen.
Die elektrische zijn voor kippenekken enzo ook oke/?
Nou ja zon hand ding zal ook wel lukken denk ik..maar elek. is wel handiger natuurlijk
Door 202spots
#398248
KayleighShanden schreef: Die elektrische zijn voor kippenekken enzo ook oke/?
Nou ja zon hand ding zal ook wel lukken denk ik..maar elek. is wel handiger natuurlijk
Ik heb eerst zo'n kleintje gekocht, en kan daar alle kip, en kalkoen mee malen.
Kippenekken zijn in 2 tellen gemaald,en wanneer de handmolen te zwaar voor je zou zijn, dan zou ik beslist zo'n kleine elec. aanbevelen.
Het enige nadeel van kleine model is, dat je de kip in kleine stukken moet knippen voordat je ze in de opening kan duwen.
Maar nekken kan je er zo in stoppen.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 06 okt 2005, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#398253
KayleighShanden schreef: Die elektrische zijn voor kippenekken enzo ook oke/?
Nou ja zon hand ding zal ook wel lukken denk ik..maar elek. is wel handiger natuurlijk
Een electrische molen is handig als je zelf niet veel kracht kunt zetten, maar ook veel duurder. Maareh, waar je ook voor kiest, ik zou die prachtige nr 20 niet laten schieten. Voor 15 euri altijd nemen! Desnoods verkoop je hem tegen een woekerwinst tijdens een BP wandeling :P Die is echt te mooi om te laten lopen.
Door evelyn02
#398306
Ik heb via Marktplaats een molen nr. 32 gevonden. Werkt prima maar niet alleen de maat van de molen is belangrijk maar ook de maat van de snijplaatjes (die ronde schijf die tegen het mes zit). Ik gebruik vaak plaatje 14, wordt het lekker grof gemalen

Evelyn
Door Daisy75
#398640
Kruimel schreef: Ik kan op de foto niet zien welk nummer het is. Ik had zelf een nummer 4 en zelfs met een plaatje met grote gaten vond ik het een crime om botten te malen. Met een grote (nummer 8 bv) gaat het veel beter.
Er staat dus een 30 op en dan streepje eronder en dan een 2....dus denk maatje 2
Maar waar die 30 dan voorstaat...geen idee.
Door Daisy75
#398641
Doedels schreef: Een electrische molen is handig als je zelf niet veel kracht kunt zetten, maar ook veel duurder. Maareh, waar je ook voor kiest, ik zou die prachtige nr 20 niet laten schieten. Voor 15 euri altijd nemen! Desnoods verkoop je hem tegen een woekerwinst tijdens een BP wandeling :P Die is echt te mooi om te laten lopen.
ja ik wil die 20 zowiezo hebben hoor...kan altijd weer verkopen idd en een andere halen. ;)
Door Daisy75
#398643
Afbeelding


Is dit een geschikt vleesmolentje ...??? whahahahahahaahhahhaa ;D

Die red vast wel een paar kippenekkies hihi
Laatst gewijzigd door Daisy75 op vr 07 okt 2005, 02:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#400335
Kruimel schreef: Nou, als je het ziet zitten zou ik zeggen: grijpen! Zo vaak worden zulke grote niet aangeboden.
ja ik wil em wel kopen maar ze mailen me net dat er maar 1 maalschijf bij zit, een fijne...dat schiet ook niet echt op dan he...of wel?
Door 202spots
#400344
KayleighShanden schreef: ja ik wil em wel kopen maar ze mailen me net dat er maar 1 maalschijf bij zit, een fijne...dat schiet ook niet echt op dan he...of wel?
Met die kleine gaatjes,moet je wel zwaarder draaien.. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door